/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvilket videokamera?
Fra : petergrzona
Vist : 387 gange
40 point
Dato : 09-01-12 20:32

hej alle på kandu.dk

jeg er på udkig efter et brugt videokamera. Dem findes der ikke meget info om på nettet syntes jeg så jeg tyger hertil i håb om nogen er godt inde i det.
Jeg ville gerne høre om der i tidens løb har været nogle videokameraere som er værd at samle på?
Det må gerne være med bånd! det behøver ikke at være digitale kameraere.
Jeg skal ikke filme særlig meget indedørs men hvis der engang fandtes et som er rigtigt godt til all round brug høre jeg også gerne om det.

på forhånd tak

venligst Peter Andersen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-12 21:19

Jeg har et full-size VHS kamera med skulderstøtte, og med et helt nyt batteri liggende, så hvis det er sådant noget du leder efter, så må du sige til.

Betingelserne for gode optagelser, er at et kamera er til at holde på, så en rolig og sikker kamera føring kan give gode billeder, uden man bliver søsyg af at se resultatet.
Alt for mange små kameraer, egner sig slet ikke til at lave seværdige optagelser, lige som mange af de digitale modeller, ikke giver et ordentligt stabilt optagelse.
Man ser jo dagligt i TV, at digitale optagelser, jævnligt laver små fastfrysninger af billedet.
Så den digitale video, er endnu i sin barndom; det bliver forhåbentlig bedre med årene

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-01-12 09:53

Jeg har et 10 år gammelt digitalt video SONY DV TRV 725, megapixelcamera, som jeg er meget glad for. Jeg købte det da jeg fik børnebørn og har nu 10 års filmoptagelser af bl.a. børnebørnene.
Cameraet er i tilpas størrelse, så det ikke forsvinder i hånden, man kan holde med begge hænder så man får en rolig cameraføring, som SEVERINO omtaler. Det er med bånd, og jeg bruger Pinnacle Studio til overførsel til PC.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-12 11:20

Inden du vælger, skal du lige være klar på. hvordan du vil bruge det endelige resultat efterfølgende. Ved analog/bånd, skal du fx bruge Pinnacle (købe) program til at overføre til PC.

Har du derimod en digital optager - HDD eller kort, kopierer du blot filerne fra kameraet over på PC - det er betydeligt hurtigere og meget nemmere. Jeg har brugt begge metoder, og bruger i dag kun den digitale løsning.