/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
bredbånd
Fra : kivi
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 09-01-12 08:33

jeg skal et smut til udlandet og have min pc med er der nogen så har erfaring med det , priser og andet,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-12 08:58

Det koster ikke noget at tage sin PC med

Skal du have den tilsluttet internet, kommer det helt og holdent an på HVOR du opholder dig.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-01-12 09:15

De fleste moderne hoteller har gratis trådløst internet, så sørg for at din PC har et trådløst netkort!

Alt efter hvor du skal hen, så er det ret billigt at gå på internet caféer i mange lande!

Ellers slæber man sin PC med på en café der har gratis internet!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-01-12 09:30

det hotel jeg skal være på tar 280,00 kr om ugen for internet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-12 10:01

Det vil være umuligt at komme med råd da du ikke ønsker at oplyse hvor du skal hen og iøvrigt kender du jo selv prisen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-12 10:05

Prisen lyder da ikke så afskrækkende...

Skal man absolut bruge PC og NET på en måske dyr ferie er det jo blot en omkostning man må indregne

Hvad koster en god middag på byens spisested

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-01-12 10:24

Hvis Du kan begrænse det til at sende og modtage mails så brug netcafeer.

Da jeg var i Irland i 2009 kostede en time fra 2-4 €, var man kun på 10 minutter betalte man kun for en halv time.
Det er nok ikke blevet dyrere.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-12 11:55

Der er tre muligheder. Brug mobiltelefonen til nettet. Sørg for at dataroaming er meldt til hos din udbyder.
Det er en nem og kostbar løsning.

køb en satellitterminal med abonnement. Det kan fås for under 50000 kr og koster under 100 kr i minuttet. Til gengæld virker den overalt. også hvor der ikke er mobiltelefondækning.

Køb et data taletidskort lokalt. Det kan konkurrere med din hotelpris.

Bo et sted hvor det er billigere at bruge wifi.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 09-01-12 12:43

Tak for svaret transor.