/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ejerskifteforsikring og tilstandsrapport
Fra : mostmighty
Vist : 675 gange
20 point
Dato : 07-01-12 19:08

Er det rigtigt forstået, at alt hvad der nævnes i en tilstandsrapport ved huskøb ikke dækkes af en ejerskifteforsikring?

Så hvis der f.eks. står noget om badeværelsesklinker med begrænset vedhæftning i tilstandsrapporten og derfor risiko for nedsivning af vand, så vil en eventuel skade fra nedsivning af vand - ligegyldigt hvor stor den er, ikke kunne dækkes af en ejerskifteforsikring?

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 20 point
Dato : 07-01-12 20:41

det er også min overbevisning! ellers ville ejerskifte forsikringen jo hver gang skulle udbedre alle ting nævnt i tilstandsrapporten.

Forsikringen er til for at sikre sig mod skjulte ting.

Peder

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-12 20:52

Citat
Er det rigtigt forstået, at alt hvad der nævnes i en tilstandsrapport ved huskøb ikke dækkes af en ejerskifteforsikring?

Ja!

Men ejerskifteforsikringen dækker heller ikke skjulte fejl, som ikke kan findes ved en simpel gennemgang (fx fejl i en krybekælder der ikke er adgang til, ulovlige el-installationer under nedsænket loft el. lign.

Så det klogeste er at få lavet en ordentlig genenmgang af en du kender/ kan stole på, dem der laver tilstandsrapporten er mere eller mindre pot og pande med mægler/forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-01-12 23:33

ordningen med ejerskifteforsikring er en politisk besluttet ordning.
politikerne glemte bare at vedtage, at den også skulle dække det den er beregnet til at dække.

Kommentar
Fra : AnBi72

Dato : 08-01-12 17:38

Man kan somme tider udvide en ejerskifteforsikring til også at dække f.eks ulovligt byggeri samt udvide løbetiden på forsikringen. Det giver en anelse mere tryghed, men der er intet der slår den tryghed det giver selv at hyre en byggesagkyndig og lade ham gennemgå huset. Dertil selvfølgelig en boligadvokat.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 27-04-12 22:51

Tak for svaret Peder99.