/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Levetid på et tegltag?
Fra : mostmighty
Vist : 532 gange
20 point
Dato : 07-01-12 19:02

Hvor lang tid er standard levetid/holdbarhedstid for et tegltag, før man skal begynde at tænke på at udskifte det.

Hvad er de første tegn på, at udskiftning er tæt på?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-01-12 20:25

Det kommer an på om det er engoberet, glaseret eller andet, men omkring 50 år. Måske lidt mere. Det kommer bl.a. an på om der vokser alger på det for det forringer levetiden.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-01-12 20:40

http://www.tagprofferne.dk/dk/spoerg_tagproffen/hvad_er_levetiden_paa_tegl-/

se her..
Jeg vil mene at dine lægter er det som bør checkes først.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 07-01-12 23:30

et tegltag holder ret længe i forhold til andre tagtyper.
de første tegn på, at det skal skiftes, er når det begynder at skalle af. så er de blevet så porøse at vandet trænger ind i materialet og så skaller det af når det bliver frostvejr.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 27-04-12 22:50

Tak for svaret trimare46.