/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problem -Convert VOB til AVI??
Fra : Gigli-Chico
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 06-01-12 16:42

Hej alle.

Jeg prøver at converte nogle vigtige gamle film fra VOB til AVI...

Jeg bruger VLC media player og når jeg åbner den almindelige VOB film siger den at videoen kun tager ca. 30 sekunder, men jeg ved at den tager meget længere end det. Hvis jeg lader videoen køre stopper den med at tælle hvor langt den er nået når den når til 35 sekunder.

Jeg prøvede lige at starte en video den sage kun varede 30 sek. men nu har jeg allerede set 25 minutter af den og den siger stadig den kun er 35 sekunder henne?? Det er meget mærkeligt.

Jeg har prøvet flere forskellige converter programmer men enten virker det ikke, ellers vare videoen kun 30 sekunder og så hopper den frem og tilbage fra scener fra hele videoen. Men uden at have hele videoen. Det aller sidste der skete er at den kun laver videoen 30 sekunder og så stopper den og den er også uden lyd..

Jeg har prøvet disse programmer: Any Video Converter, AVS Video Converter og Prism Video File Converter..

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt. Det er nogle meget vigtige film for mig, og jeg kan ikke spole frem/tilbage eller vise dem til nogen fordi den er så svær at finde rundt i.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 16:59

Prøv med Format Factory
http://www.formatoz.com/download.html

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 06-01-12 17:31

Eller prøv DVD Flick

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-01-12 20:43

Citat
Prøv med Format Factory
http://www.formatoz.com/download.html

Prøv lige at se hvad der står ud for filmen,
Citat
men nu har jeg allerede set 25 minutter af den og den siger stadig den kun er 35 sekunder henne??

jeg har været ude for at der ikke er angivet H/B - eller tid på klippene.
Eller højreklik - egenskaber, der skulle gerne stå tid,
gør der ikke det er filen beskadiget
Men formatoz plejer at kunne få noget ud af det.
Du kan også mangle codex - prøv K Lite pakken.
Og ellers brug MediaPlayer Klassik til ar afspille med,
VLC er stærkt overdrevet af visse mennesker.
http://smplayer.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 01:33

Hvis der er fejl på filerne kan disse hjælpe dig
har selv reddet en del gamle filer med dem.

http://www.realconvert.com/MediaFixer/index.htm
http://www.cdroller.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-12 11:03

vob er navnet på filer på en dvd. De er med mpg2 komprimering. Så det er fjollet at lave dem til AVI.
AVI vil enten fylde kolossalt meget mere og spille dårligere , eller også være komprimeret med en af avi metoderne, som er klart dårligere end mpg2.

Brug hellere et rigtig dvd afspilningsprogram eller rediger dem og gem som normalt mp2 fil.
Power director er et godt program til det. Der findes sikker nok også andre.

Gratis videoredigeringsprogrammer duer ikke.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 12-01-12 14:06

Jeg har ikke så meget forstand på det derfor jeg har brug for noget hjælp, jeg tænkte bare at AVI var det nemmeste at få et lavet om til.

Så det I siger er at jeg kan ikke få videoerne lavet uden det kommer til at koste mig penge?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-12 14:52

Selvfølgelig kan du lave filerne om, brug f.eks. Format Factory, det er GRATIS

http://www.formatoz.com/download.html

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-01-12 17:20

Klaudi det vil jeg lige prøve og se om det virker så :)

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:21

Udskyld det sene svar.. Jeg har prøvet med format factory, men desværre stadig uden held.. Den gør det samme med filerne.. :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:43

Det kan jo nok la' sig gøre, det er bare med at finde ud af det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-12 12:48

Lidt forskellige konvert prg, Super skulle være Super!
http://www.filehippo.com/software/multimedia/edit_convert/