/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup af Vista system (Image)?
Fra : Brassovitski
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 01-01-12 20:35

Hej
I Vista versioner forskellig fra Vista Home Premium er der et indbygget backup and recovery program, der kan lave et fuldt iamge af Windows systemet, og geninstallere det.

Jeg har lige geninstalleret en komplet ny Vista Home premium, undervejs i processen, er der mulighed for at gendanne systemet, fra en backup af systemet (altså komplet system retore), men nu efter at jeg har geninstalleret det hele, med samtlige opdateringer, er der godt nok en indbygget backup funktion, men den kan ikke lave et komplet image af systemet.
Findes der en opdatering/tillægsprogram far Microsoft, som kan lave et komplet image af systemet, eller skal jeg ty til et trediepartsprogram?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 20:53

Jeg er jo af den overbevisning, at den bedste backup sker udefra altså via diskette / USB / CD
Til det bruger jeg Acronis CD (som jeg har købt for at få cloning af HD og memorystick med)
Acronis findes også på den CD der hedder Hirens boot CD.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-12 23:03

Hej Eyvind
Jeg har selv rigtig god erfaring med Paragon Backup & Recovery Advanced free 2011. Den kan lave et komplet image direkte i Windows, men kan også bootes op på en CD og så køre der fra. Så hvis ikke der kommer en Windows løsning, bruger jeg nok Paragon denne gang også.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-12 10:55

Ok - og den paragon må jeg lige kigge lidt på.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-12 19:59

Hej Eyvind
Jeg kan ikke finde et download link til Paragon Backup & Recovery 2011 advanced free. Alle de links jeg har kunnet finde på Pargons hjemmeside ender med at vise download siden til Backup & Recovery 2012 Free, men den har ikke helt de samme (Advanced) funtioner som 2011 advanced.
Hvis du vil prøve advanced version 2011, kan jeg uploade installationsfilen og sende et link.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-12 20:25

Jo tak det vil jeg gerne prøve.

Jeg er ved at afprøve et recoveryprogram på en 200 GB HD som jeg formaterede ved en fejl.

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
så det er jeg lidt spændt på

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-12 23:23

Tak for svaret Eyvind. Jeg lukker lige denne. Håber du kan bruge programmet!