/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Strikkeopskrift
Fra : pifo
Vist : 2438 gange
100 point
Dato : 01-01-12 18:13

Jeg vil gerne strikke denne trøje:
http://www.phildar.fr/Pull-raye-homme_MF::34305::100025.r.html

Desværre er strikkeopskriften på fransk, og selv om jeg kan noget fransk, så er jeg usikker på, om jeg forstår en sådan opskrift.
Er der nogen, der kan finde en tilsvarende opskrift på dansk. Herretrøje med raglanærme (jeg har kigget på www.garnstudio.dk, men kan ikke finde noget rigtig brugbart)

Alternativt, er der så nogle af jer, der er så dygtige til fransk / og strikkeopskrifter, at jeg måske kan få hjælp til originalopskriften?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 01-01-12 18:27

Prøv at kigge her om du kan finde noget
http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-12 18:33

Hej wibbi,
som du kan se i mit spørgsmål har jeg allerede forsøgt at kigge på garnstudio, men tak for forsøget

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-01-12 19:02
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-12 19:29

Tak nomore,
Men nu er det selve opskriften, jeg gerne vil finde på dansk

Kommentar
Fra : Krammepige

Dato : 01-01-12 20:25

Hejsa, syns da også du ber om hjælp til oversættelse, men jeg kan ikke se selve opskriften, er det mig der er blind eller??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-01-12 20:57

Hej Krammepige,
Nej, du har ret - opskriften skal jeg jo i givet fald købe - jeg vil helst købe den på dansk, hvis det findes? Men hvis ikke, jeg kan opdrive en lignende opskrift på dansk vil jeg være glad, hvis jeg kunne finde en strikkekyndig, som også kan fransk. Så tør jeg bedre begive mig ud i at købe original opskrift og garn.
Google Translate kan jeg selv bruge - jeg har brug for at finde en person, der rent faktisk kan strikke og også hjælpe med det franske. Der er ofte en masse forkortelser i strikkeopskrifter, og det er jo ikke altid rigtige sætninger. Håber det forklarede mit problem?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-01-12 21:12

Du kunne oprette en bruger her..

http://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Create.aspx

Kommentar
Fra : Krammepige

Dato : 01-01-12 21:23

Godt nytår Pifo

Det gjorde det, jeg er strikke kyndig men kan desværre ikke et ord fransk, men tror måske ikke det skulle være så stort problem og finde noget tilsvarende på dansk, striberne kan du jo selv passe til, bare et mønster der ligner.......prøver og kigge på det

Krammepige

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-12 18:34

Selve mønstret, kunne måske bruges, og så selv finde ud af det med striberne.

Ved kraven undlad overfald, så der kan sættes lynlås i istedet:

http://www.qxl.dk/pris/hobby-haandarbejde/strik/strikkeopskrifterbger/s092-polo-med-moenster-strikkeopskrift/v/an658354310/

Men jeg kigger videre

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-01-12 18:41

Hej Smuller,
Tak for det - jeg er lidt bekymret for ærmerne, for som du ser på "min model", så er striberne på ærmerne samme sted som striberne på blusen. (øh, gav det mening?)
Det er dét, jeg synes er så flot.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-12 18:49

Ja, den er jeg med på, din model har længden på ærmer lig med længde på bluse - men det kan vel regnes ud.

Hvis du ved hvor lange ærmerne skal være, skal du bare sørge for at længden op til skulder er det samme på blusens længde.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-12 18:59

Striberne kan jeg finde men bare ikke med den krave. Kan du selv kreere kraven

Farverne kan du vel selv bestemme.

http://garnsalg.dk/catalog/product_info.php?cPath=26_138&products_id=1474

Ikke så flot som den du har forelsket dig i, men vi må jo bare lede videre :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-01-12 19:36

Jeg kan ikke finde noget der ligner på nettet.

Prøv at kontak hende her- hun har oversat engelske opskrifter - måske hun kender en udvej:

http://www.paapinden.dk/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-12 20:46

Prøv i en garnbutik.

De strikker jo selv modeller til butikken. Så måske..

Phildar garn har vi også haft i DK - måske er det her endnu.

Spørg på http://www.rokken.dk

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-12 23:27

Måske kan du få hjalp via denne oversættelsesguide

http://www.garnstudio.com/lang/dk/ordliste.php?list=dkfrespt

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 23-01-12 03:58

Tak for svaret Nordsted1.