/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mpeg4 box fra Aldi
Fra : k_m_s
Vist : 866 gange
200 point
Dato : 31-12-11 16:56

Godt nytår.

Aldi har denne til salg på onsdag

http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_04012012_48_84_879_5.html

Den
Citat
(kræver CA modul og smartcard fra Boxer)

Jeg ved hvad smartcard er men hvad er CA modul??

Kim

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 31-12-11 17:20

Du kan læse om CA modul her

http://www.av-connection.dk/?ML=501

Godt nytår

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 31-12-11 17:31

http://www.sandras.dk/faq.php#19
Her erder besvarelser på forskellige spørgsmål.
Godt nytår.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 31-12-11 17:47

Følger ca modulet så med smartcard fra boxer for de 199,00 for det første år?

Kim

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-11 17:53

Citat
Følger ca modulet så med smartcard fra boxer for de 199,00 for det første år?

Nej, det skal du købe af boxer.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 31-12-11 18:30

Nu kalder nytårs maden
Tak for svar, lukker tråden i morgen.

Godt nytår.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 10:29

Lige nu kan du købe et boxerkort og indstiksholder hos Bilka for 329 kr.
Det gælder et år og for videre brug koster det ca. 440 kr. pr. år.
Prisen er for TV 2 (ej Zulu og Charlie)

Det er kun i de såkaldte boxergodkendte boxe, at kortet passer direkte.
De nyrere TV med MPEG 4 og slids i siden skal bruge kort + indstiksholder.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-01-12 14:52

Bilka 329 kr
uge 1-2012 Kvickly 300 kr for samme produkt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-12 17:10

Alt i alt er Boxer ikke noget enestående tilbud, da slutsummen vil tangere andre udbyders tilbud, og boxer blegfesen dukke, er jo kun loggemad for manipulerbare damer, som falder for de store ko-øjne.
De giver ikke noget væk, men logger med et tilbud, uden at fortælle, hvad det er man skal have ved siden af, for at det virker.
Boxer er god nok, når andre udbydere ikke kan levere signalet, bortset fra parabolselskaber.
Når man skal sammenligne sådanne muligheder, så SKAL man også huske, at have alle detaljer med, som er væsentlige for at kunne drage nytte af tilbudet. Men det er her de svigter i tilbudet.
Det bedste tilbud vil altid være det billigste tilbud for et nøglefærdigt og køreklart anlæg. Men det erher de mddelmådige selskaber svigter kunderne, og efterfølgende service er en mangelvare.
Så se dig godt for. Det er dig selv der skal betale gildet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 17:19

severino - nogle af os har kun selvstændig antenne...................og TDC TV er for dyrt, til bare TV 2.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-12 17:41

severino

Det hedder ikke loggemad, men lokkemad

Eyvind

Jeg er ikke sikker på at det vil koste 440.- kr. pr. år at se TV2 via boxer.

Der er et engangsbeløb til de dele man skal bruge, som man ikke selv har. Fremover vil det så koste 20 kr. pr. måned at se TV2 via boxer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-12 17:59

Det har du ret i, ANS. Jeg har lige slået begge op i min elektroniske ordbog fra Politiken, og kunne godt bringe begge muligheder her.
Men både du og jeg kan i farten, få ramt en forkert tast, så ordet stikker i øjnene, for der vil altid være nogen som vil bemærke vores fejl.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-01-12 18:19

Som altid, totalt uoverskueligt

Hvad er det biligste når bare vi skal se dr1, dr2 og tv2?

Ja det er rigtigt, vi er kun interesseret i 3 kanaler

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-01-12 18:28

Vi har både parabol og antenne på taget men regner med det er smartest at bruge antennen når det kun er dr1, dr2 og tv2.

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 19:00

Nixen.
Leje af Boxerkort for et år 199 kr.
Betaling for at se TV 2 19kr. /md = 228 kr. for et år.

Det giver 199 + 228 = 427 kr. ok jeg regnede lidt hurtigt.

Ps. der betales ikke 19 kr./ md i kanalafgift det første år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-12 19:07

Hvis du har parabol så er TV 2 vel med i en eller anden pakke.
DR1 / DR2 / DR HD / Og DR børnekanal er jo altid med.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-01-12 07:55

Jeg prøver lige igen

Hvad er den biligste løsning når vi kun er interesseret i dr1, dr2 og tv2.
Vi har både parabol og antenne på taget.

Vi har ingen pakke da vi kun har haft set dr1, dr2 og tv2.

Vi skal bruge en mpeg 4 decoder og kort til tv2.

Ved godt vi måske er de eneste der kun vil ha 3 kanaler (ved at der vil følge noget andet gratis med)

Vi bruger tiden på andre ting end at zappe mellem 200 - 300 kanaler

Kim

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-01-12 09:42

Det billigste vil være egen antenne + MPEG 4 box med indbygget kortlæser + boxer TV2 kort, du kan læse på boxer, hvilke de har godkendt til dette brug,
Jeg har selv en TRIAX MPEG 4 box med kortlæser og den skal ikke bruge indstiksmodul, så vidt jeg ved er det kun fjernsyn med spalte i siden der skal bruge indstiksmodul til kortet.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-01-12 09:46

Min box er en Triax T-HD 405 VA , købt i september i Fona for omkring 700,00 kr.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-01-12 09:48

Et CA insdstiksmodul har jeg set på nettet til mellem 4-600,00 kr. men det er ikke nødvendigt til min box

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-12 10:44

427 om året.
199 det første år

Det er den løsning jeg selv bruger.

Hvis ikke det boxerkort passer direkte i dit MPEG4 box/TV skal du bruge en kortholder.
Kort og kortholder fås til
Citat
Bilka 329 kr
uge 1-2012 Kvickly 300 kr for samme produkt

incl. første år.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-01-12 20:51

Tak for svaret ans.
Og også mange tak for de andre svar, er blevet lidt klogere

Kim