/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fyringsolie til TurboDiesel moter probs!
Fra : Nemizis
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 25-05-03 18:45

Hej.

Jeg skriver fordi at en af mine venner har fået et stort problem. Hans familie købte en Mazda 626 2.0 ( 110HK) DITD fra 1999 Stc, her for 3 måneder siden. Rigtig flot bil. Men eftersom de havde adgang til fyringsolie til deres gamle bil, fortsatte de med fyringsolie til den nye. Men her for to uger siden, begyndte bilen at sende kæmpe røgskyer bagud, og den mistede alt accelration. kunne ikke køre over 20kmt. Først trodede man at dyserne var i stykker, derfor dem skiftet.. ( 20000kr ) men det hjalp intet. Derefter en computer rem, stadig uden held. Derfor nogen som har en forklaring til problemet. Jeg mener engang at have læst at man ikke skal fylde fyringsolie på nyere diesel biler. Bekraft eller afkraft.

Mvh Nemizis

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 210 point
Dato : 25-05-03 19:00

Prøv at skifte Dieselpumpen... Det er den dyre del der går til når man bruger fyringsolie, pga. at fyringsolien ikke smøre godt nok.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 19:18

Jeg ville nu nok prøve at skifte dysserne først, men det er nu nok pumpen, som geu skriver
Hvad angår Fyringsolie og Dieselolie... så er det en gammel historie, for det er ganske rigtigt, at man i GAMLE DAGE ku' bruge fyringsolie, men den går, som geu igen er inde på, ikke længere på de nye biler (dieselmotorer). Fyringsolie indeholder nemlig ikke de smøremidler, som er i Dieselolie til bilerne... altså må dine venner op med tegnedrengen.
Hygge...
Søren

NB:
Husk på det rent faktisk er geu, som har svaret på dit spørgsmål... ikke mig, jeg har bare hældt lidt mere "kød" på

Kommentar
Fra : Nemizis

Dato : 25-05-03 19:18

den er blevet skiftet.

Kommentar
Fra : Nemizis

Dato : 25-05-03 19:19

jaja men dyserne og pumpen er blevet skiftet.

Godkendelse af svar
Fra : Nemizis

Dato : 25-05-03 19:20

Tak for svaret geu.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 25-05-03 22:22

Det var da så lidt.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 02-06-03 19:22

jeg skulle mene geu ikke har helt ret, fyrringsolie har et højt svovl indhold så det giver mere varme end diselolie til et oliefyr,ren disel brænder rent da det ikke indeholder så meget snavs som fyrringsolie. så jeg mener at det er brænstof filterne der er stoppet til derfor kan du ikke køre mere end 20 kmt, skift filterne. køre man på fyrringsolie skal man skifte brænstoffilterne dobbelt så tit, ellers får man de samme symtomer som du har med din bil.
mvh hj3