/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
problemer med Ny java update 30
Fra : Qualiman
Vist : 1441 gange
200 point
Dato : 29-12-11 10:46

Jeg har har fornyligt opdateret l java 6 update 30 og har problemer med at komme på diverse sider bla med nem-id på explorer etc hvis jeg bruger google chrome kan jeg komme på nogle sider men ikke alle
hvad gør jeg ??

skal jeg tage den nye opdatering af og kaste update 29 på istedet

det skal være i explorer regi , jeg har ikke lyst til at ændre på standard browser

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-12-11 10:56

Problemet er ikke den nye opdatering, det er, at den gamle version 29 ikke er blevet afinstalleret.

Det udgør en sikkerhedsrisiko at have den gamle version liggende.

http://java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-12-11 10:59

Personligt bruger jeg meget Revo Uninstaller til diverse opgaver af den art.

http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 11:08

Should I remove older versions of Java?
We highly recommend users remove all older versions of Java from your system.
Keeping old and unsupported versions of Java on your system presents a serious security risk.
Removing older versions of Java from your system ensures that Java applications will run with the most up-to-date security and performance improvements on your system.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 29-12-11 11:33

Jeg har været ude og afinstallere alle java fra tidligere og har afinstalleret og geninstalleret den nye java 2 gange - same result

Har lige checkket der ligger kun en version på - den sidste

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-12-11 11:48

Absolut ingen problemer her...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 29-12-11 13:32

Jeg bruger denne her, ingen problemer!

Java Runtime Environment 1.7.0.2 (32-bit)
http://filehippo.com/download_jre_32/

Java Runtime Environment 1.7.0.2 (64-bit)
http://filehippo.com/download_jre_64/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-11 13:39

Brug evt dette til at rydde op med:

JavaRa

JavaRa is a simple tool that does a simple job: it removes old and redundant versions of the Java Runtime Environment (JRE). Simply select “Check for Updates” or “Remove Older Version” to begin. JavaRa is free under the GNU GPL version two.

Download Windows Binary (.zip file)
http://raproducts.org/wordpress/software

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-11 17:40

Jeg har haft samme problem, hvor jeg skulle bruge nemid. Alle steder kom der en meddelelse op om, at jeg havde en syntaksfejl. Den kom to gange og efterfølgende kunne jeg logge på.
Jeg har gennem 14 dage skrevet sammen med dem i support, og vi har prøvet alt muligt, men intet hjalp.
Jeg har nu taget en ny PC - Lenovo G770 i brug, og problemet er løst! De har ikke ahft den type problemer før, så der er nok kommet "snask" i maskineriet!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 30-12-11 09:04

Hvad er forskellen på Java Runtime Environment 1.7.0.2 (32-bit) og den java jeg kører Java version 6 update 30

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-12-11 11:19

Den er nyere!

Java Runtime Environment 1.7.0.2 (32-bit)
Java Runtime Environment 1.6.0.30 (32-bit)

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-12-11 11:24

Et godt sted at konstatere om det er den rette version man har:

http://www.java.com/en/

Så får man versionen fra kilden...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-12-11 13:33

Ser så'n ud på java.com
http://peecee.dk/upload/view/343277/full

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 30-12-11 17:34

Tak for svaret Klaudi. det pustede liv i dyret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-12-11 18:32

velbekomme