/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
kan ikke finde brudepar i Ho
Fra : ajohansen
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 28-12-11 01:55

Hej derude håber at i alle, har haft en fredelig jul.

Jeg sidder og forsøger at finde ud af, hvor Bertel og Bodil er viet.

iflg kirkebog for Billum S, Vester Horne H, Ribe A, 1813-1822 opslag 30 nr 4 skulle parret være blevet viet i Ho kirke, men i kirkebogen for Ho S, Vester Horne H, Ribe A, 1814-1834 fra opslag 29 og frem, kan jeg ikke finde dem. Er det en skrivefejl i kirkebogen eller trænger jeg til nye briller?

mvh Anne

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-12-11 14:42

De er viet i Ho Kirke, men de står jo her i Billum kirkebog.
Hvorfor ved jeg ikke, men jeg tvivler på, at de vil stå i to forskellige kirkebøger. Bor de i Billum?

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 28-12-11 14:51

De bor i Ho.

Jeg mener, der skal lyses i begge pars hjemsogn, derfor er de nævnt i Billum kirkebog, så hvad enten de er viet i hjemmet eller andet sted, burde de vel også være nævnt i Ho kirkebog, forstår det altså bare ikke.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 28-12-11 14:53

Bertel kommer fra Ho sogn og Bodil kommer fra Billum Sogn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 12:39

Du skriver ikke hvad de hedder til efternavn?

Måske dem:
http://www.kkermit.dk/jyske-reg-01.htm
http://www.kkermit.dk/jyske-reg-06.htm

Eller de med her?
http://sepper.dk/kb/viet.php

Et sidste forsøg før jeg åbner AO:
http://www.brejl.dk/ringgejst.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 12:46

Altså: Bertel Simonsen og Bodil Nielsdatter, det afgrænser jo søgninger lidt...

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-12 12:54

Undskyld men Bertel hedder Simonsen og Bodil hedder Nielsdatter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 13:14

Og jeg må give dig ret, de er ikke gift i Ho ifølge kirkebogen der...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 09-01-12 16:32

Mon ikke det er dem?

Ribe, Vester Horne, Ho, Sønderballe, et Huus, 17, FT-1845,

Berthel Simonsen 53 Gift huusmand lever af sin Jordlod Her i Sognet
Bodil Nielsdatter 55 Gift hans Kone Billum Ribe Amt
Simon Berthelsen 13 Ugift deres Søn Her i Sognet

Berthel er så måske med h?
Og sønnen Simon er født der i Ho ca 1833, også et spor...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 16:38

Herhar du Bertel/Berthel familien fra Ho

Ribe, Vester Horne, Ho, Sønderballe, -, 5, FT-1801

Simon Nielsen 49 Gift Huus Bonde Nærer sig af Avling og Søefart, som Matros.
Maren Niels Datter 48 Gift Hans Kone -
Apolone Simons Dat: 16 Ugift Deres Børn -
Niels Simonsen 15 - Deres Børn -
Cornelius Simonsen 12 - Deres Børn -
Berthel Simonsen 10 - Deres Børn -
Anna Simons Datter 8 - Deres Børn -
Simon Simonsen 4 - Deres Børn -
Christen Simonsen 1 - Deres Børn -

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 09-01-12 17:28

Jo det er dem, men jeg har ikke kunnet få noget frem, ved søgning i FT nå jeg må jo have dummet mig.

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 06-06-12 01:24

Tak for svaret svendgiversen.