/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af Notebook.
Fra : Mosebaek
Vist : 560 gange
300 point
Dato : 27-12-11 22:52

Da konen måtte nøjes med ret beskedne julegaver,har jeg tænkt på at gi`hende denne:

http://aldi.medion.com/md98780/dk/?refPage=aldi

Hvem brugeren bliver,skal vi nok ikke komme nærmere ind på.

Jeg vil derfor gerne,ha`nogle udtaelser,fra jer eksperter.Bl.a. om den er prisen værd. (3.200 kr.).
Og om den er brugbar,som en "Allround" maskine,internet. Ej spil eller deslige.
(Se produktbeskrivelse i venstre side af annoncen).

Hvad er forskellen på en BÆRBAR - NOTEBOOK - LAPTOP ?????????????????????

VH. M.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 23:04

Må jeg i anledningen af julen, minde dig om den TV reklame, med den lille pige der samler ind til børnefonden, og står uden for Bent Fabrisius Bjerre's dør og beder om penge, men Bent vil ikke ryste op med håndørerne, så er det at den lille pige siger "Gamle Fedte***"
OK
Men fortsat Glædelig Jul og godt nytår!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 23:16

Det er ikke alt fra MEDION, som er den bedste kvalitet, selv om der er 3 års garanti.
Medion er et navn der sættes på deprodukter, som hjemtages som dicountware. Det skal man lige være klar over.
Min bærebar er en Medion, og har kørt i ca. 6 år, uden de store problemer.
Men jeg købte et 32" fladskærm af mærket Medion. Det var til reparation 3 gange inden for de 3 års garanti, og da garantien udløb stod det helt af. Så røg det på genbrugsstationen, og jeg købte et helt andet mærke.

Man skal vide hvad det er man køber i ALDI, og man får som regel hvad man betaler for,
Kvaliteten er ikke hvad det har været.
I mine unge dage købte mine forældre et ARENA TV, som holdte i over 20 år, uden at svigte; men så kom der farver på skærmen!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-11 23:19

Hvad er forskellen på en BÆRBAR - NOTEBOOK - LAPTOP ?????????????????????

Folk som flest bruger betegnelserne i flæng. Med notebook (notesbog) forbinder jeg en meget lille en med begrænset ydeevne.

Laptop (stil skødet ) er en lidt større, i min bevidsthed.

Bærbar kan reelt være en slæbbar.

Gavetaktikken med konen har min sympati. Hun giver dig sikker også noget , som hun gerne vil have til pynt i huset. Med den skags gaver er det bedste råd at sætte dem i garagen, eller skaffe dem bort. .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-11 23:27

Frustrationerne vælter frem efter en mindre velbe"gavet" juleaften!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-11 23:47

Den vil dække jeres behov 120% så skal det være sagt at jeg ikke kender jeres behov, men den her kan næsten klare hvad unge spillefugle forlanger, og jeg tror at jeres behov er lidt lavere - husk nu at det er modtageren af gaven som skal bruge gaven
Citat
Webkamera

Integreret 1,3 MP webkamera og mikrofon den optimale konfiguration til internet, telefoni og videokonferencer
og så skal fruen huske at sætte håret inden computeren startes D-) hvis du vil bruge den bærbare så kan du jo installere en Linux på den til dit brug, der er masser af plads til at i hver kan have jeres styresystem uden at lave flere brugere i Windows:
http://www.linuxmint.com/edition.php?id=83
der er udgivet en version 12 men der er mange fejl på den endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-11 23:55

Citat
Hvad er forskellen på en BÆRBAR - NOTEBOOK - LAPTOP
den du ser på her vil jeg betegne som en bærbar, en notebook er i min verden en lille bærbar og laptop er lidt større, men stadig uden tal tastatur som der er i den viste fra Aldi, hvis den ikke er 3199- kr. værd så---- men den er pengene værd, helt sikker den næste bærbare for mig bliver en fra Aldi som den jeg allerede har og som har holdt til mig i over 6 år, jeg købte nemlig da bærbare var noget værd, gav næsten 5000 kr. for den

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-11 00:25

Tak allesammen!

Jeg synes i lyder ret positive.Endda med pil opad,som jeg fortolker det.
severino er lidt vaklende,men når han har en der har kørt 6 år,er det vel ikke helt gal.
Jojo,jeg forstod den godt......Gamle fedte*** Men hun skal jo heller ikke forgyldes.

Citat
men den er pengene værd, helt sikker den næste bærbare for mig bliver en fra Aldi som den jeg allerede har og som har holdt til mig i over 6 år,

Så tør jeg altså også. Min bror har stationær,fra Aldi. Den er vel fire år. Kører fint.

Jeg siger godnat nu. Men ser gerne flere indlæg,til i morgen.

M.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-12-11 06:43

jeg købte en brugt hp pavilion dv6000 på nettet aldrig brugt, men udstyret med alt, hvad man kan tænke sig, kører perfekt 15,6" "skærm", trådløs net osv.
Pris 1500, så det kan lade sig gøre for "små" penge.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-11 09:52

En aldrig brugt hp til 1500 kr. Det kan kun være tyvegods.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 11:51

Den ser fin ud til det hun skal bruge den til og bemærk at der er styrsystem på dvd med, dt er ved at være en sjældenhed efterhånden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 12:38

Godt nytår

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-11 13:06

Citat
Den ser fin ud til det hun skal bruge den til og bemærk at der er styrsystem på dvd med, dt er ved at være en sjældenhed efterhånden.

Ja,det har jeg bemærket. Det har irriteret mig mange gange,når det bliver svaret på folks pc problemer,at de bare skal lægge Windows cd`en i,og så kører det.

Sådan een har jeg aldrig haft.Der er så dog en recovery prg. installeret i min pc....men alligevel.

M.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 13:13

Men svaret på dit spørgsmål er at det er noget af det samme, som også transor er inde på, er det i min verden sådan:

Netbook: fra 7 - 10" skærm med begrænset processorkraft.
Notebook: fra 10 - 15,6" skærm med begrænset processorkraft, dog mere end Netbook.
Bærbar/Laptop: fra 12" - 17" skærm og er med tilstrækkelig processorkraft til det hele, nogle mere end andre alt afhængig på hvad den skal bruges til, etc, spil, multimedia osv.

Netbook

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 13:14

Det er sikkert heller ikke kun styresystemet som er på den medfølgende DVD, det er sandsynligvis en komplet gendannelses DVD med styresystem og de programmer som computeren bliver leveret med, sådan er det på de Medion computere som jeg har været i nærheden af, selve gendannelses filerne ligger på en Recovery partion på computeren, læg DVD i drevet hvis computeren ikke vil køre som den skal og så bliver den som da du første gang startede.
Husk sikkerheds kopiering af dokumenter, billeder med mere, computeren bliver virkelig som ny og alt som er kommet på efter første start bliver slettet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 13:18

Ups, hvad var det der kom med i bunden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-11 13:44

Nu er jeg vist "ved at være med". Er dog i tvivl om dette: (Udtræk fra Aldi).

http://peecee.dk/upload/view/342974

Vi har i forvejen TDC Home Trio.(Tv,tlf.,bredbånd gennem telefon kabler). Router sidder her på "kontoret",mens Notebook`en nok skal placeres i stuen.

Skal der så monteres en ekstra boks,i stuen.???

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 14:33

Citat
Router sidder her på "kontoret"
du har altså en router, hvis der en antenne så er den også til trådløs netværk og du kan sagtens have den bærbare rundt om i huset uden at tænke på internet forbindelse, et eksempel på en router med antenne:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/traadloes-router/traadloes-router.asp
de gule stik er til computere med kabel forbindelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 14:35

Den er sikkert til trådløs forbindelse, der står at der følger en trådløs router med i pakken:
http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 16:11

Hvis det er en trådløs router du har, kan du via det indbyggede trådløse netkort logge på dit netværk derhjemme. Dvs du sal bruge en kode for dit netværk er sikkert krypteret. Mon ikke du har koden i de papirer du har fået fra TDC. Eller fra det blev sat op i sin tid.

Fordelen er jo som også o.v.n siger at du kan sidde hvor du vil med den nye notebook, eller din kone kan og så stadig være på nettet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-11 16:23

Her er lige et "lynskud",af vores box:

http://peecee.dk/upload/view/342983

Her er en installations-vejledning til vores box.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/internet/box/HomeBox_VDSL_installationsvejledning.pdf

Af den,ser det ud til at den er forberedt til trådløs opsætning.
Men om jeg har forstand på at tilslutte det,vil tiden vise.

Først skal jeg jo også lige ha`tilegnet mig maskinen,fra Aldi.Sker først efter nytår.

M.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-11 17:04

På side 10 i manualen står der lige nøjagtig om hvordan du kobler op trådløst på din Trio boks
Der står også hvad netværksnavn og netværkskode du skal benytte.

Men prøv selv og ellers vender du bare tilbage her.
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-05-12 20:15

Tak for svaret Fijala.Og til alle,for gode indlæg.Som i ser,et "lidt" forsinket accept.
Men bedre sent .....

Den kører iøvrigt fint,trådløst.

Eneste hage:Jeg har et hav af dokument-og tegningsfiler,fra den stationære (Windows XP-32 bit)
Som jeg gerne vil ha`lagt over i Notebooken. (Windows 7-64 bit).

Bl.a. har jeg kalenderen fra Windows 95 (Virker fint på XP) som jeg IKKE KAN undvære.
Billeder har jeg ingen problemer med.

Nå men,det vender jeg tilbage med.

Vh. M.