/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Barbermaskine: Roterende vs. vibrerende
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 1391 gange
100 point
Dato : 25-12-11 16:22

Der findes 2 typer af elektriske barbermaskiner - med roterende skær, eller med vibrerende skær.

Hvad er bedst ?
Er den ene hurtigere end den anden ?
Hvilken barbermaskine-type laver den fineste barbering ?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-12-11 16:39

Det er nok smag og behag. Jeg er til roterende, men begge dele udvidler sig vel med tiden, så det kan jo ændre sig til næste gang jeg skal have en ny.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-12-11 16:47

I den roterende arbejder knivene hele tiden,
i den vibrerende vender de og står stille eller næsten stille meget af tiden,
så de roterende er mest effektive...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-12-11 17:31

Citat
så de roterende er mest effektive...

??? Måske....til gengæld laver den vibrerende,det pæneste arbejde.

Jeg brugte Braun (vibrerende) i mine unge dage.Indtil jeg lod ståtil.

Nu bruger jeg hårtrimmer.

M.

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-11 17:42

Jeg er enig i de andre.

Min erfaring er, at de vibrerede barberer dybest og barberingen holder længst. Til gengæld, så synes jeg, at de larmer for meget. De roterende med fx. tre skær barberer hurtigere, da de har en større overflade og larmer mindre. Til gengæld barberer de knap så dybt. Det kan jeg godt leve med ift. at et er meget hurtigere.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-11 00:24

Braunmüller 790cc er kåret til bedste og mest effektive babermaskine dec 2011

En af paneles medlemer skrive har altid hold fast i "Philips" men den er nu gået på pension

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-12-11 11:05

Hvis man har en ømfintelig hud skal man ikke købe Braun,
selv bruger med Phillips med tre roterende skær og gel til vådbarbering,
det kan jeg anbefale...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-11 12:16

Citat
Hvis man har en ømfintelig hud skal man ikke købe Braun,

Det har du ret i. Den er lidt hårdere ved huden....nok fordi,den går tættere på.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-12-11 16:39

Tak for svaret marc43.

Jeg har fået en ny Braun serie 1 til jul som jeg har prøvet. Den virker rigtigt godt.

Tidligere havde jeg problemer med nogle af de skæve skægstubbe - som Philips roterende system havde svært ved - men med Brauns vibrerende så virker det meget bedre. Derudover så er den nye klart mere effektiv - i forhold til hvad jeg husker Philips kunne da den var ny.

Jeg vil sige at de to typer er lige hurtige - men at Braun giver den dybeste/fineste barbering. Den eneste ulempe er at Brauns larmer mere end Philips gjorde.