/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
stueantenne og mpeg4
Fra : Rosalil
Vist : 1053 gange
100 point
Dato : 22-12-11 19:27

Endnu et af disse problemer man mangler en mand til at løse

Nu har jeg investeret i en mpeg4, Strong HDTV Receiver, Boxer SRT 8410, men jeg har ikke kunne få dr, dr2 og tv2 ind på tv'et. Faktisk er forbindelsen meget ustabil. Jeg kan kun se update, ramasjang og tv2, når jeg er heldig.

Tidligere havde jeg mpeg2, uden problemer. Så fik jeg et andet tv, B&O. Da startede problemerne. Jeg har kun en stueantenne.

I expert mente de i første omgang det skyldes indstillingen på tv'et. Jeg tog nu min nye digitale modtager, samt fjernsynet med til butikken, så de kunne se på det. Der var selvfølgelig ingen problemer, overhovedet. Ekspedienten mente så problemerne måtte skyldes min stueantenne og en dårlig forbindelse. Den pludseligt opståede dårlige forbindelse kunne skyldes at træerne var blevet større eller havde for meget vand i stammen.
I butikken, prøvede de med et antennestik, som formodentlig er tilknyttet en fællesantenne.

Så nu skal jeg finde ud af hvilken anden stueantenne jeg kan bruge, søde kloge kvinder og mænd hjælp!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 19:57

Køb 20m antenne kabel og før det rundt i huset
eventuelt forbind den inderste metal (tråd) del i kablet til en radiator/ stor metalflade
om det ser pænt ud = må du afgøre selv, men det plejer at virke.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 20:01

Omslynget med lyskæder, bliver det sikkert rigtig hyggeligt. Fantastisk ide!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 20:11

Skrev ikke at det så pænt ud, men at det virker.
Har selv brugt det, og KEINE problemer, dog røg jeg direkte
i samtlige boligblokkens radio og tv apperater
og sikkert mange andre el-dittoér

Skal lige nævne, at det var en Walkie Talkie, men sikke dog en forbindelse jeg fik.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 20:12

Fik forresten besøg af DR´s støjteneste dengang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 20:14

Du burde kunne "køre" på en stueantenne, men det er bedst hvis den har retning mod senderen.
Jeg vil lige finde et kort hvor der står hvor senderne er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 20:18

http://digitalinfo.dk/
Lidt ned og klik på "dækningskort fra boxer"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 20:21

Du har sikker lavet automatisk søgning - og så kan den godt finde på at fange dårlige signaler.
Lad den evt. søge videre selvom den har fanget noget.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 20:46

Eyvind
Lige er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 21:01

Ok - men prøv lige at kigge på det dæknings kort.
Så kan du se hvor den nærmeste sender er.

Ps. Det er ikke altid den nærmeste sender som er den kraftigste.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 21:11

hvordan finder man så ud af hvilken en der er den kraftigste?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 21:18

Det jeg mener er, at selvom du peger på den nærmeste sender, men billedet er dårligt, så kan det være, at en anden sender går bedre igennem.
Er det en raket/flyver formet antenne så skal bagenden vende mod senderen.
Er det en V antenne, så skal du kigge mellem v'et mod antennen.

Sådan cirka.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 21:21

Det er sådan en firkantet kasse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 21:24

Ok - så står der også på den antenne hvad der skal vende mod senderen.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 21:30

Ikke sådan umiddelbart. Er det et tegn?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-11 21:36

noget i denne stil
http://www.znappi.dk/shop/strong-ant-15-275p.html

denne skal vende strong skiltet mod antennen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 22:06

Har du ikke noget på dit TV, der viser dit TV signals styrke
Citat
se efter i brugs-anvisningen - til dit Tv /TV OPSÆTNING

har du DET, er det rimeligt nemt at rette ind på det bedste signal...
Ellers se samme sted i din nye MPEG?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 22:09

Citat
Aktiv digital udendørs antenne

U_P_S
En antenne, er en antenne.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-11 22:10

TROR nok det var REFI_____ der fyrede den af herinde

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 22:24

Og så lige pludselig forsvinder signalet og der kommer signal. Ja jeg kan end ikke få menuen frem?

Har det noget med antennefunktionen at gøre?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 22:26

Jeg kan hverken på mit gamle fjernsyn se digitalsignaler eller på min mpeg4 se hvormeget signalstyrke der er. Og slet ikke når jeg ikke kan få noget som helst frem på skærmen.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 22:35

Nå da jeg trykkede på tv'ets fjernbetjening kom jeg ind i mpeg4's menu????

Og nu kan jeg ikke komme ud af det igen. Christ det er noget l...

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 22:49

jamen så skal jeg jo bare slukke for mpeg4'ren og starte op igen. Altså til den gør det igen, også kan jeg slet ikke slukke den. Gad vide om der sidder en nabo og klikker løs?

Det er simpelthen den meste spooky fjernbetjening jeg nogen sinde har oplevet. Måske er det her problemet er?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-11 22:57

Hvis den firkantede kasse er en aktiv antenne med indbygget forstærker skal den også have en spænding . Det kan de fleste boxe levere, og sikker også din mpg4 box.
Men den skal indstilles til det . så fat brugsanvisningen og læs indenad. Hvis der mangler en letforståelig brugsanvisning er det om at levere skidtet rtur.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 23:20

jo jo antennen skal have spænding, og det får den også. Men der er nu ikke meget andet at gøre ved antennen.
Og jeg har læst instruktionen til mpeg'en. Der står også noget om hvad problemet kan være hvis den ikke virker. At batteriet er dødt, peger ikke i den rigtige retning, modtageren er slukket eller at frontpanelet er defekt. Ikke meget hjælp at hente der.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-11 11:16

Når man camperer og har TV med, er det praktisk med en antenne der virker forskellige steder. Til det brug havde vi en digital antenne, som virkede - det meste af tiden - dog med udfald. Da vi holdt med at køre rundt, ligger vi nu på standplads på Norddjursland.

Her virkede antenne med firkanter og udfald. "Støjtjenesten" kom ud og målte signalet fra Nibesenderen, som var 100%, men teknikkeren sagde, at den antenne vi havde ikke var den bedste. Da de rundstråleantenner modtager mange forskellige ting - bl.a. støj fra omliggende antenner, anbefalede han at købe en god gammeldaws antenne. Jo flere "pinde" jo bedre signal. Jo flere pinde jo mere retningsbestemt. Der er så en "skærm" bagerst på antenne, som modvirker, at der kommer støj ind på signalet.

298 kr. hos JemogFix og på tilbud 248 kr. Vi har aldrig haft bedre signal. Flere andre campister har nu også købt en tilsvarende antenne.

Det kan være løsningen på dit problem Rosalil - og så se da for pokker at anskaffet dig en mand!

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 23-12-11 13:09

alka

Tak for dit gode råd, jeg tror jeg vil prøve at købe en af den slags antenner. Det kan da ikke blive værre.

Ja for søren da, det må snart være på tide, det er da utroligt at man overlever uden

Rigtig Glædelig Jul til jer alle.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-11 15:03

Den lange med pindene ( long yagi) er meget bedre en kassen. Men den er ikke så pyntelig i en stue.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-12-11 10:55

Selv tak Rosalil