/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Problemer med SIM-kort
Fra : tjuel
Vist : 967 gange
100 point
Dato : 25-05-03 16:37

Jeg har en firmamobil (siemens ME45) med TDC-abonnement samt en privat Panasonic GD-30 også med TDC-abonnement.

Nu har jeg prøvet at sætte sim-kortet fra min private i firmamobilen, men den meddeler at kortet er spærret/kontakt netudbyder/kortet er ubrugeligt.

Hvorfor? Er telefonen låst? Den er ca. 3/4 år gammel.

Mvh
Tjuel

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 25-05-03 16:41

Ja det er højst sandsynligt fordi tlf. er låst. Du kan gratis få tlf. låst op så den kan bruges til alle udbydere ved at kontakte din telefonselskab. Når du har haft tlf. i 1/2 år skal de låse den op hvis du ønsker det.
Notatoy

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 25-05-03 17:20

hej din mobil er låst men du kan godt få den låst op

hilsen daniel

Ps håber at det var et godt svar

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 25-05-03 18:17

Hej.. det er fordi dit kort er simlåst.! :).. Jeg kan anbefale at gå ind på mobiscoope.dk og oprette en bruger, så kan du få en gratis unlock kode.. så det er jo smart hyg dig.!

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-03 09:25

Får du ikke samme meddelelse om spærring i din egen telefon?

Det er ikke en spærring, som giver dig problemer! Når du skifter mellem to TDC-kort, så giver det ikke problemer i forhold til sim-spærring.
Men er dit private kort meget gammelt, så kan det sagtens give problemer i en ny telefon. I så fald skal du blot have fat i en TDC-forhandler og få et nyt kort. Det koster ikke noget med den begrundelse, du har: At kortet er for gammelt til at fungere i din telefon.

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 30-05-03 12:19

Tak for svaret tla.

Du havde helt ret. Jeg ringede faktisk bare til TDC's kundeservice og de sender et nyt kort uden beregning. Normalpris er 99 kr, hvis kortet ikke er defekt.

MVh
Tjuel

Kommentar
Fra : tla

Dato : 30-05-03 12:29

Hej Tjuel,

Tak for tilbagemeldingen - og kanont at du fik skiftet dit SIM-kort. Virker tingene så for dig nu?

Mvh
TLA

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 30-05-03 12:32

Hej TLA

Det ved jeg ikke, da jeg ikke har fået kortet endnu, men det regner jeg med...ellers skal jeg nok fortælle dig det.

Mvh
Tjuel