/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Mandelgave?
Fra : supermusen
Vist : 968 gange
120 point
Dato : 21-12-11 07:44

Hejsa alle sammen,
Jeg har fået den store "ære" at skulle købe årets mandelgave

Men jeg er helt blank. Hvad i al verden skal jeg finde på. Det skal ikke være chokolade eller andet slik, for det får vi rigeligt af i julen. Det skal være en "voksen-gave", for børnene får deres egen skål med mandel, og den gave har min mor sørget for.

Hjææælp mig - hvad finder jeg på?

Rigtig dejlig jul til jer alle sammen og tak for et hyggeligt Kandu-år

Knuz
Supermusen

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 21-12-11 07:51

En CD. Hvis du kan finde en med en dansk kunstner kan det høres af de fleste.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-11 07:51

Hvor meget vil du ofre??

Måske to biografbilletter med popcorn

Alt efter hvor i landet i bor, kan du også finde gode gaver her

http://all2day.dk/

Jeg har købt en brunchmenu til to for 159 kr der

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 08:01

Hvad med et spil? Man kan købe en masse spil i boghandlen, og så kan I jo spille efter middagen?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-12-11 08:22

Gå ind i en vinforretning og bestil en whisky-smagning. - Det kunne også være en vinsmagning.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-11 08:28

Jeg kender en som fortalte mig, at hun tog over til en genbrugs forretning og købte to meget flotte høj hælede sko, pakkede dem i hver deres papir og hun sagde jeg skal ellers love for at mændene gjore alt for at få de store flotte pakker, som de jo ikke viste hvad var..men de grinede meget da de så at de havde fået en høj hælede sko hver Der var mange ting man kunne finde i en genbrugs forretning og det var vildt billigt...men om jeg selv ville gøre det tror jeg ikke...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-11 10:36

Hej.
Nu ved jeg ikke havd jeres/dit budget er på.
Men en god ide er måske her.
Vores datter har "købt" dette i mandelgave.
http://avisen.dk/isbjoerne-hitter-som-adoptivboern_106474.aspx

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-11 10:50

Nu kan man jo ikke spise mere når man får denne mandelgave,
så giv det modsatte, en fitness eller wellness prøve time...

Og så den onde: "Den der vinder vasker op".
Det har jeg været udsat for, dog ikke juleaften.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-12-11 12:29

hvis du kan finde et brætspil?? hvad er dit budget??

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-11 13:08

Åh det er jo ikke gavespil....jeg havde læst forkert det er jo en mandel gave..de sko jeg talte om var til gavespil....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-12-11 14:53

Jeg køber after eight. Jeg ved det er chokolade, men det kan gemmes i flere måneder og man kan jo tage en enkelt om ugen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-11 15:02

Ja, godt forslag, og man kan også spise after eight før klokken fem,

engang vi besøgte min gamle mor, der havde sukkersyge og ikke måtte få slik,
kom vore små hunde ud med after eight papir, som de havde fundet under sofaen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-11 20:20

Hos os er det bare noget som skal være der og ikke må koste alverden, gaverne kommer jo bagefter, et par krus med en eller anden sjov motiv vil sikkert gøre lykke uanset om vinderen er ung eller gammel.
Jeg vandt et krus med et for mig meget sigende tekst for 4-5 år siden den er stadig min favorit kaffekop.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-11 21:30

Et bagemix til brød eller kage.

Et år købte jeg årets gang i satirestreger (a'la' Svikmøllen). Den var herlig.

Der findes andre humor-bøger.

Stearinlys
Et par grydelapper

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-12-11 22:03

måske en lydbog?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-12-11 22:33

Jeg har lige pakket vores mandelgave ind "for voksne", = en cognac lommelærke. Kan så håbe man får den selv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-11 22:42

Jeg fik selv bogen, jeg havde købt.

Jeg ved godt nok ikke, hvad jeg skulle bruge en lommelærke til...

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 23-12-11 07:16

Hej allesammen,
det er nogle gode idéer, I kommer med.
Jeg har endnu ikke købt noget, og nu haster det.
Biografbilletter er lige lidt over budgettet (det skulle jeg jo have skrevet først - zuk)
Et spil er måske en meget god idé...?

Andre idéer .........
Jeg måtte altså lige prøve at forøge points, det har jeg ikke prøvet før - fniis..

Superknus fra
Supermusen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-12-11 07:36

Supermusen, måske skulle du lige skrive, hvad dit budget er? Det er jo svært at komme med forslag, når vi ikke ved noget om prisniveauet?

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 23-12-11 07:39

Ups, undskyld pifo (og alle I andre)
Mandelgaven må koste 100-150 kr.
Men helst tæt på de 100 altså.....

[B][I]Supermusen[/I][/B]

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 120 point
Dato : 23-12-11 07:52
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-12-11 08:25

jeg er sikker på en stempelhylde i julehumør vil falde godt ind, så det er mit forslag

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-11 16:02

Hvis du ikke har fået købt den mandelgave endnu så prøv at lade dig inspirere af forslagene fra TV2:
http://go.tv2.dk/articledag/id-46868024:guide-den-perfekte-mandelgave.html

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-11 16:16

Nu er det snart på tide at bestemme dig, -for butikkerne har lukket i morgen. Hvis du skal bruge den til juleaften.

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 23-12-11 18:20

Kære Nordsted1.
Det blev faktisk sådan en jeg valgte, nu håber jeg bare, at vinderen bliver glad for den.
Rigtig glædelig jul allesammen.

JuleKnuz fra

Supermusen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-11 22:37

Ih, det var liiige netop den, jeg købte sidste år

Pøj pøj, supermusen

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 24-12-11 06:14

Tak, Camillasmoster.
Glædelig jul til dig

Knuz fra
Supermusen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-12-11 02:00

Tak, supermusen

Sjovt nok, så havde min søster et eksemplar af "Og det var Danmark" i en smart kalender-udgave.

Min mor vandt den