/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fejl på HardDisk
Fra : Bukholt
Vist : 238 gange
40 point
Dato : 25-05-03 14:02

Jeg har påbegyndt en geninstallation af min XP, men min copm går i baglås når den er i fuld gang....Jeg kan lokalisere min HD i BIOS, men ikke andre steder. Den skriver at der er fejl på den, men har prøvet at køre en "scandisk", men det hjælper tilsyneladende ikke. Er der ikke andre måder man kan formatere en HD på?

Pft. Bukholt.

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 25-05-03 14:08

Jeg har forresten haft en Trojan i et stykke tid, så det kan jo være at der har været en masse hackere og splittet en masse filer ad....

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 25-05-03 14:10

hvad skriver scandisk til dig? om din fejl?. er det en ny instalation eller er det en oveni en du har gang i?.

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 25-05-03 14:15

Jeg har ikke kunne formatere min HD, så det er nok en oveni...den skriver at der er fejl i en masse mapper, som den så har rettet, men det bliver den ved med at skrive i en uendelighed...jeg har siddet i flere timer og trykket på reparér/Enter...

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 25-05-03 14:20

har du nogen data du skulle have gemt inden en eventuel formatering ?

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 25-05-03 17:39

Nej. Der er intet på den jeg ønsker at gemme...den skal bare igang igen, så er jeg glad!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-05-03 18:17

der vil jeg forslå at du laver en zerofil/wipe og derefter en fdisk og så format og så install
D.V.S.
zerofil/wipe = at du sletter alt ( jeg siger alt) du skriver nuller på hele din HD
fdisk= du laver en partition
format = du formatere din harddisk

har du en bootdisk ( startdisk )(win98)
http://www.bris.ac.uk/is/services/computers/general/disposal/data_erase.htm
__________________

det virker og alt andet er noget sjusk

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 25-05-03 19:11

technet\

Nu er jeg ikke den vildeste computergeni, men jeg gør da et forsøg...hvordan skal jeg slette det hele når jeg kun kan komme ind i DOS?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-06-03 03:25

Bukholt>>> har du fundet ud af det ??
sorry jeg ikke lige har svaret på dit spg, har haft travlt med at rep et par harddiske

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 05-06-03 23:32

Nej det har jeg ikke, men jeg tror jeg prøver at sende hele min com dertil hvir jeg har købt den, så jeg "forhåbentlig" kan få det lave på garanti...men jeg skal lige tage mig lidt sammen da jeg skal have den lavet inden d.13, da jeg rejser til udlandet i et par mdr...