/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
nyt grafik kort til pc
Fra : Nooben
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 18-12-11 16:21

Hej
vi skal have et nyt grafik kort i en pc. Det drejer sig om en : HP Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU E6550 @2.33 GHz
3 GB Ram, vista 32 bit system. Den har lige nu et NVIDEA Geforce 8500 GT.
Det nye kort vi har fået er et':Geforce N55ogtx-TI.
Kan vores maskine bruge dette kort? Er helt nybegynder, så ved ikke engang hvad jeg skal kigge efter
på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:24

Vi skal lige have at vide hvad bundkortet hedder, for der er flere muligheder med hvilket type der skal bruges. Så hvis du kan se hvad dit motherboard hedder så er det let.
Ud fra det du haroplyst er et nemlig ikke lige umiddelbart en mulighed

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 18-12-11 16:26

super- hvorledes finder jeg ud af hvilket motherboard jeg har?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:27

Eller har du nummeret på din HP pc

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:27

Står det ikke i din manual

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 18-12-11 16:30

model m9052.sc- har desværre ikke manuael mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:33

Her er specifikationer på dit nye kort http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-550ti/specifications
og der står at der er et PCI-E 2.0x16 og det skal dit motherboard kunne klare eller dn skal have en slot til et sådan kort. Så kig efter noget der hedder PCI-E -------

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-11 16:34

NVIDEA Geforce 8500 GT dette er vist et AGP

Geforce N550gtx-TI dette er PCI-E

Så det kan du ikke sætte i hvis der ikke er en ledig PCI-E sokkel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:36

Ud fra dette http://www.nvidia.co.uk/page/8800_tech_specs.html så er dit "gamle" kort kun
PCI-E

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:41

Er dette ikke godt nok din PC http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01217575&cc=us&dlc=en&lc=en&product=3629436#N322
og jeg skulle lige tjekke om det kunne køre sammen og du kan godt bruge dit nye kort selv om det er PCI-E 2.0 de er nemlig kompatible med hinanden. Men kig evt på soklen på kortet og se om ikke god nok de er ens i udformning.
Du vil ikke kunne køre med den nye standards hastidhed da du kun har første udgave af PCI-E men men

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:42

Dert som klaudi siger er netop det jeg efterlyser og vil have du skal tjekke. For AGP er et helt andet system

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 18-12-11 16:46

Det er nemlig den, Fijala

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 18-12-11 16:47

Så når i siger jeg skal cheke det, så skal jeg fjerne det gamle grafik kort og se om indegangen er ligesom på det nye kort? (undskylder hvis jeg er lidt langsom her, men det hele er ren latin for mig :))

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:47

Så burde du kunne bruge kortet du har købt.
Men hvorfor vil du bytte kort. Ok der vil måske nok kunne mærkes lidt forskel i helt nye spil, men måske ikke så meget som du umiddelbart vil tro (eller Håbe).

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 18-12-11 16:51

Så prøver jeg sgu at bytte dem om- wish me luck- melder tilbage om lidt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-11 16:53

Jeg er sikker på det virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-11 17:11

Citat
Så prøver jeg sgu at bytte dem om- wish me luck- melder tilbage om lidt Dato : 18-12-11 16:51

Om lidt! Det gik måske ikke helt efter planen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-11 17:58

Der manglede sgu nok en skruetrækker for at grafikkortet kunne skrues af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-11 18:09

Eller lortet er futtet a'

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-11 18:15

Tja Klaudi, det er jo det der sker så tit, lidt hjælp yder man og hører aldrig en sk.. igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:34

prik-prik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-12 17:52

Ja Klaudi, gu ve om det er kommet til at virke

Kommentar
Fra : Klaudi