/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rydde op, hvordan gør du nemmest?
Fra : o.v.n.
Vist : 1092 gange
100 point
Dato : 18-12-11 00:00

Nu nærmer julen sig og det er snart tid til en grundig oprydning i hjemmet før julegæsterne kommer, hvordan kommer man nemmest om ved den opgave?
Her et forslag som jeg vil følge i år og måske gentage hvis det bliver en succes Jow vi sidder ved computeren så hvorfor ikke lave elektron hjernen hjælpe højreklik på skrivebordet og opret en ny mappe, mappen giver du navnet Alt rod i hjemmet, nu højre klikker du på den nye mappe og sletter den, systemet vil så spørge: Vil du fjerne alt rod i hjemmet og det klikker du Ja til.
Nemt ikke
Virkede metoden hos dig?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-12-11 00:08

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-12-11 00:09

Burde rydde op i stedet for at sidde her ved pc'en.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-11 07:07

Lad vær.
Familie børn og børnebørn hunde og katte ved jo godt der der kan være rent og at julen "støver" så vent med oprydning til helligtrekonger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-11 09:00

En anden udgave

RENGØRINGSTIPS...
Hvis du har et rodet hjem, skal du gøre følgende

1: Opret en ny mappe på din PC...
2: Navngiv mappen "rod i huset"...
3: Tag et glas vin...
4: Højreklik for at slette mappen...
5: PC'en vil deretter spørge: "Vil du fjerne rod i huset permanent?"
6: Klik på JA knappen...
7: Placer benene på bordet, drik vin og HYG dig...:))

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-11 09:58

Nemlig Klaudi og måske man skulle vente til efter hellig 3 konger men metoden er så nem at det bare er at oprette en mappe mere, bare al rodet kan være i papirkurven

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-11 10:09

årh, I tossehoveder, og jeg burde ha vidst det.
men...
jeg sidder i rod til halsen. min parkinson gør, at jeg ikke kan tænke struktureret og går i stå på de mest ubelejlige tidspunkter.
mit rod er flytterod og i den forbindelse er det meget , jeg sagde meeeeeget upraktisk med ovennævnte.

og er man alene, så er det nu, man mærker det.

derfor håbede (tåbe) jeg, at der ville står en smart opskrift eller link, så mine dynger af papirer vil svinde ind til blot 2 ark.
Og ved I hvad folkens?
det skal nok gå altsammen.
god jul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-11 10:11

Det er da noget i tror.........for hvem tømmer så papirkurven hvor alt rodet nu ligger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-11 10:47

Citat
for hvem tømmer så papirkurven hvor alt rodet nu ligger

Det gør Julle da!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-11 11:07

Citat
der ville står en smart opskrift
nu må du styre dig Aasenissum er det ikke lige hvad det er en smart opskrift? Virker den ikke hos dig
Citat
det skal nok gå altsammen.
det er lige den holdning som gør at vi kommer godt gennem den indimellem trælse dagligdag God jul til dig og i andre i tråden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-12-11 11:40

Citat
Virkede metoden hos dig?

Indtil videre,ikke det store synlige resultat.

Derfor er jeg nødt til at benytte mig af,den gode gamle gennemprøvede metode: At få konen startet op. Hvilket allerede er sket. Mig.... behjælpeligt ??? jojo,det er jeg skam også. Har lige skiftet to loftspærer i gangen. Var lige ved at falde ned af taburetten,under øvelsen.

Så derfor er jeg blevet enig med mig selv om,at blive siddende her ved puteren,stille og rolig,så jeg ikke risikerer liv og lemmer.

M.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-11 12:01

Citat
derfor håbede (tåbe) jeg, at der ville står en smart opskrift eller link, så mine dynger af papirer vil svinde ind til blot 2 ark.

Ja- o.v.n har en evne til at gøre det interessant nok til at åbne spørgsmålet

Jeg kom lige til at tænke på at det er imorgen de henter storskrald - fortrinlig ordning- som henter næsten alt hveranden måned, bare det sorteres.

Men du er da ingen tåbe aasenissum, det ved enhver- ku' du ikk ' bare lige lægge papirerne i vinduet og lave gennemtræk ?

I min sortering til storskrald kom jeg til at se på det der gamle juletræ i haven- som står flot med alle nålene på endnu- spørgsmålet er om de sidder der hvis jeg flytter det ?
Men det skal stå sin prøve, jeg ville gerne optage folks reaktioner når det står på vejen- evt. med en lille seddel på- " Nu måtte jeg lade livet for en smuk ung og lækker grøn sag- er det ikk' uretfærdigt ? " Jeg kan tages med i pleje.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-11 12:22

jo jo- sidste års træ, med næsten alle nålene i behold er nu stillet til storskrald

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-12-11 13:05

smuller, det var herligt at modtage et grønt scoretrick.

det gamle træ, oh lad det stå
indtil det dør af ælde.

næsten alle nålene i behold?
hvad med at bruge det en gang til?
og skulle resten af pelsen ryge, så har I blot forsøgt at være minimalistiske (hedder det ikke noget i den retning?)

oprydningen/nedrydningen? ser ud til at være stillet i bero over hele linien.
der er heller ingen grund til at forivre sig,

og en anden ting : jeg ville sætte stor pris på, at komme i pleje mmmmmmmums

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-12-11 13:08

nu skete der noget med putteren, menøøøh måske bare et hint om at slutte.
det er da det, jeg gør.
sammen med de sædvanlige ønsker
aase

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 18-12-11 13:49

Inviter et par naboer på smørrebrød - og beklag dig lidt over at du ikke osv.
Er det gode naboer, så giver de en hånd med.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-12-11 18:02

jamen klatterup, de har for længst lugtet lunten (osse jyder).
og bordet er stadig dækket med dynger af papirer, som skal sorteres endnu en gang.

nu til noget helt andet: hvornår er det nu lige, at vi vinder bronze i d-håndbold? det er immervæk
mere interessant.
jeg havde ellers noget at blære mig med, men må hellere slutte.
aase

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-11 18:15

Citat
jeg havde ellers noget at blære mig med, men må hellere slutte
nej den går ikke først gøre alle nysgerrige og så slutte håndboldkampen er lige nu på TV2

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-12-11 18:38

ok så da (uden opfordring var jeg blevet skuffet).
jeg har tømt et par skabe med glas os. det blev til 4 gange maskinopvask.
og alt det er pakket ned med blid hånd - lige klar til at flytte.

er damerne på nu?
a smutte'

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-11 19:38

Ja det vender forkert,( har aldrig kunne finde ud af hvorfor det sker) men så måtte træet lade livet til storskrald
næsten lidt synd

juletræet fra 2010
http://peecee.dk/upload/view/341743

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-11 19:51

Træet er blevet gråhåret, men ellers har det da holdt sig godt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-11 19:56

Citat
Træet er blevet gråhåret, men ellers har det da holdt sig godt

ja, ok- at blive gråhåret bare på eet år, er jo ikke ligefrem noget der i menneskehøjde er gloværdigt- men i juletræshøjde er det vel ret godt gået

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 18-12-11 22:21

Citat
RENGØRINGSTIPS...
Hvis du har et rodet hjem, skal du gøre følgende

1: Opret en ny mappe på din PC...
2: Navngiv mappen "rod i huset"...
3: Tag et glas vin...
4: Højreklik for at slette mappen...
5: PC'en vil deretter spørge: "Vil du fjerne rod i huset permanent?"
6: Klik på JA knappen...
7: Placer benene på bordet, drik vin og HYG dig...:))

EnigHøjris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 18-12-11 22:45

Men bortset fra det.
Ønsker jeg alle kanduer en god Jul og et godt og indholds rigt nyt år.
Højris

NB. Det var lidt af en julefrokost i går

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-11 23:56

I morgen bliver point uddelt så burde i være færdige med at fjerne rodet, det rod som min metode ikke kunne fjerne af en eller anden grund
Vil i have et julebillede på skrivebordet? Der er frit slaw her gratis, få vist billedet du vil bruge i fuld størrelse før du sætter det som skrivebords baggrund:
http://www.christmas-wallpapers.co.uk/

her kan i se mit skrivebord på Ubuntu computeren:
http://peecee.dk/upload/view/341795

i kan selvfølgelig også selv vælge baggrund på jeres Windåser

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-12-11 23:57

jeg kom ved en fejltagelse til at gå ud i køkkenet.
du fredsens, jeg bildte mig ind, at jeg havde ryddet op.

storskrald, at I ka nænne det.

sav i stedet toppen af, tilpas langt nede på stammen så den danner en krone ca, 5-6 grene. disse grene skal ha fjernet de grå hår og slibes og nusses. så har du et redskab til at hænge dobbelte lys på og hvad du ellers synes. og hvis du mangler en rok, kan du alligevel spinde garn - på den gråhårede.

og nu gik fruen i seng. ikke mere oprydning i dag.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-11 13:34

Tak for indlægget aasenissum. forsøgte du min metode eller opgav du på forhånd?
God jul og godt nytår til alle.
ikke fordi jeg vil holde mig væk resten af året, men nu er hilsnen sent så jeg ikke glemmer det

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-12-11 15:47

tak for din bedømmelse af en herlig tråd.
om metoden virkede?
tjae, jeg spørger mig selv,
var det metoden,
eller var det noget helt andet, som fik min putter
til at gå i strejke?

det er nu lidt underligt, at sådan en gang point + især
teksten - dit svar er accepteret - kan gøre en glad.
jeg ønsker for jer, at I må få en rar jul og at den vil leve op til jeres forventninger.
aase