/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Frisk super 8 smalfilm
Fra : winetaster
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 17-12-11 23:51

Kodachrome er desværre død,
men kan man stadig købe anden ny, frisk super 8 smalfilm ?
- mvh W.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-11 23:54
Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-11 00:17

Nostalgien længe leve!
Det er mange år siden, jeg solgte mine to smalfilms kameraer. Det blev alt for dyrt i forhold til video, og forskellen i dag er endnu større.
Prisen på et rimligt videokamera koster ikke mere end et par ruller film i dag.

Så jeg har kun to fremvisere tilbage, en til super 8 og en til dobbelt 8, så jeg har mulighed for at overspille film til video og DVD.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 18-12-11 12:55

Klaudi, er du sikker på, at dwaynes fremkalder Kodachrome ? - jeg troede den var helt død ?
mvh W.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-11 13:56

Næe de skriver Only Kodachrome processing has been discontinued.!

og om man kan købe "frisk" film ved jeg ikke, men det står jo f.eks. her, eneste ulempe,
der står NOTE:US Customers Only
http://motion.kodak.com/motion/Products/Production/Spotlight_on_Super_8/Super_8mm_Products/index.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-12-11 14:04

I mange år, har KODAK sendt alt film materiale til udlandet, for at blive fremkaldt. I starten var det til tyskland, og måske er det der, de stadig sender det, eller måske til andre lande med billigere arbejdskraft.
Så en fremkaldelse kan nemt tage op til 14 dage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:15

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-12 17:48

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:36

prik-prik

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 07-01-12 12:45

Severino, hvornår lukkede Kodak-Korsør ?

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 07-01-12 12:48

Tak for svaret Klaudi - mvh w.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-01-12 13:03

Citat
Severino, hvornår lukkede Kodak-Korsør ?

Jeg mener at kunne huske, at det lukkede først i 80'erne; vist nok i 1981!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-12 13:04

velbekomme

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-01-12 13:11

Citat
Selvfølgelig levede du, mens Kodak havde fotolaboratorium i Korsør.
Det lukkede først i midten af 1990'erne.
Jeg arbejdede på Kodak i Korsør fra 1984-1986/87. Det var som afløser i spidsperioderne.

Oplysningerne fandt jeg på:
http://www.24.dk/group/udidetbl/forum/thread/1933853