/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
kogezoner virker ikke
Fra : ru1
Vist : 561 gange
200 point
Dato : 17-12-11 20:11

hej i panelet
jeg har brug for lidt hjælp hat et blomberg glaskeramisk komfur hvor de 2 nederste blus pludselig ikke virker mere, har målt at der er støm på alle faser til komfuret og på klemmerækken har sat et andet varmezone ind ( hænger parvis sammen ) men det virker stadig ikke
jeg kan se en form for print plade under de første zoner er det her vi har fejlen og hvad kan det være mvh leif

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-11 20:58

Ja men har du 3 x230 v på komfuret

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 17-12-11 21:39

hej der er 3 faser og 0 mvh leif

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-11 02:29

Der er da vist ingenkomfurer, som bruger 3 faser.
En del bruger 2 faser og neutral foruden bekyttelsesleder.

Der skal heller ikke måles strøm i ledningerne. Det er mere relevant at måle spænding.

Check om der ikke er gået en sikring til en af faserne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-11 04:16

Du skal ikke bruge polsøger men et måleinstrument

Eller skift alle 3 sikringer til komfuret

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 18-12-11 06:35

hej jeg har brugt måleinstrument og den viser ca 230 v på deledninger der kommer ud af ledningen automat sikringen er er også målt og i orden, så her er der ikke noget at gå efter mvh

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 18-12-11 07:31

Citat
.........pludselig ikke virker mere.......

Dvs. det virkede til at starte med? hvor lang tid havde det virket før det stoppede med at virke?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-11 09:16

Normalt kan komfuret monteres med 2 faser nul og jord her sætte en lus ind eller 3 faser nul og jord her sidder der normalt kun en lus på nullen hvilken model komfur er dit komfur (for hvis det er monteret rigtigt så er det styreenheden der er stået af)

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 18-12-11 11:11

det har virket i flere år så det er nok som du skriver styreenheden, ved du hvor den sidder på den plade ???? mvh

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-11 04:39

Et model nummer på komfuret ville være en god ting at få oplyst nu

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 19-12-11 15:46

hej igen jeg har ledt mine papirer igen og fand købskviteringen hvor der står : hcp2190
jeg kan ikke finde noget på komfuret så det er alt jeg håber det er nok mvh

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-11 07:46

Det er pt et ældre komfur og det er et spørgsmål om det kan betale sig at repetere på det

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 29-12-11 08:28

ja det skulle bare have holdt et par år mere,så hvis der var en brugt print plade til en rimelig pris havde det været ok mvh