/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Er der nogle der kender denne fladskærm?
Fra : snovs
Vist : 456 gange
125 point
Dato : 25-05-03 12:45

Goddag

Har mulighed for at få denne fladskærm, og vil så høre om der måske er nogle her der har den samme og vil fortælle lidt om den er god eller dårlig.

Fujitsu-Siemens CTM5005
Size: 15" LCD TFT (15" viewable)
Max Resolution: 1024x768 @?Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: ?
HSF: 31,5-60kHz
VSF: 56-75Hz
Regulations: TCO99
Integrated Audio

Hvad menes med Regulations: TCO99, og integrated Audio??

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-05-03 13:20

Hej

Jeg kender en der næsten lige har købt sådan en, og han er vist meget godt tilfreds, og siger det er noget helt andet at se på end en alm skærm.

Hvad det andet betyder ved jeg ikke.

mvh
Bantam

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 135 point
Dato : 25-05-03 13:21

Selv Goddag snovs

Jeg har lige købt den omtalte skærm den13/5-03,og jeg er godt tilfreds,men det skal lige siges at de højtaler der sidder i foden, de lyder som om de sidder i en blikdåse,så jeg beholdte de gamle højtaler fra en 17" IBM skærm.

Jeg købte den i EL Giganten til 2999.00 Kr. hvad har du set den til???

Ang.15"-17" er der ikke den helt store forskel,det drejer sig om Ca.1-3 Cm.lodret/vandret,men ellers står den meget fint i forhold til den gamle skærm,og jeg syntes at men skal vænde sig til en flad skærm.

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 25-05-03 13:33

Hejsa

Integrated Audio = indbyggede højtalere

TCO99 = er ikke 100%, men mener det er et sikkerhedscertifikat eller ligende (ret mig hvis jeg tager fejl)..

-Ishoey

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 15:13

Hejsa
Jeg kender ikke personligt den fladskærm som du omtaler men der har lige været en stortest omkring fladskærme (TFT-skærme) i Alt om Data No. 4 annoncen kan købes via nettet på http://www.aod.dk/articles/article.aspx?id=4602
I testen vandt 17" Samsungs Sync Master 172B til 5.949 og på 2'den pladssen kom 17" Acers AL 732 Silverline til 5.000
Testen omfattede Phillips Brilliance 170 S2 (4.700), LiteOn LitePanel 170 (3.495), Hercules ProphetViewer 920DVI (5.800), Fujitsu-Siemens S7 Silverline (4.999), BenQ FP776 (3.995), NEC MultiScan 1860NX (7.999), LG Flatron L1810B (6.999), Liyama AS 4612 UT (7.995) samt de førnævnte.
Fore seneste og billigste priser kan du prøve at kigge på http://www.edbpriser.dk

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 25-05-03 15:16

Fra en svensk side:

Produktfokus – TCO-certifieringen

Den mycket framgångsrika TCO-märkningen av bildskärmar, ett par hundra miljoner datoranvändare har (indirekt) därigenom ”köpt” en svensk produkt har ursprungligen i första hand produktfokus. Det är den färdiga skärmens kvalitet ur ergonomiskt och arbetsmiljöperspektiv man certifierar i TCO92 och TCO95. I TCO99 har det i någon mån kommit in ett processfokus, i certifieringen ingår också att framställningsprocessen skett på ett miljövänligt sätt.

Men jeg har ingen erfaringer med denne skærm, så jeg kan ikke give en mening.

-Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : snovs

Dato : 29-05-03 16:46

Tak for svaret swarn.
      Havde set den i Merlin til 3200, så godt jeg spurgte her, fik den i El giganten igår for 2999, så må vi se om den er noget værd.

Den fungerer ihvertfald fint, men det er s.. noget anderledes billede, som jeg lige tror jeg skal vænne mig til.

Men de havde 30 dages fuld returret SELV om man har prøvet den, det har jeg aldrig hørt om før, det må kaldes service

Snovs