/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Google Chrome
Fra : ans
Vist : 1541 gange
500 point
Dato : 13-12-11 14:43

Efter at kandu blev "flyttet" har jeg et problem, når jeg bruger google chrome. Intet problem, når det er google.

Problemet er:

" Ved hvert spørgsmål står der i hvilken gruppe, spørgsmålet er stillet. Der kan jeg ikke klikke mig ind på den enkelte gruppe.
Når jeg bruger "luppen" for at se det færdige resultat før jeg trykker på send, så kan jeg ikke se resultatet."

Jeg har skrevet til kandu og fået følgende svar:

" De fleste af os bruger også Chrome som browser og kan slet ikke fremprovokere de fejl du beskriver her. Får du en JavaScript fejl?"

Jeg får ingen JavaScript fejl.

Er der en bruger, der kan fortælle, hvad der er galt?

Som tidligere skrevet, så var de problemer der ikke, før kandu blev flyttet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-11 15:43

Jeg bruger IE9 og jeg kan godt se grupperne, men i øjeblikket har Kandu problemer. For jeg kan ikke bruge genveje og jeg har problemer med send.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-11 15:53

Jeg har også prøvet Google Crome, og den er da også endt i skraldespanden igen.
Jeg hader programmer, som trækker andre programmer med sig, hvis man ikke lige er opmærksom på, at man SKAL fravælge deres "tillægsgevinster".
Jeg vil gerne selv have lov til at bestemme hvilken programmer jeg ønsker at benytte. Så det skøre påfund som google benytter sig af, klæder dem ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 16:29

Har du prøvet at afinstallere Chrome og så geninstallere?

Der er også dette:

I would recommend having Chrome generate a new User Profile for you, because the problem may be that it is corrupted. Close-down Chrome completely, then try this:

Browse to:

On Windows XP: C:\Documents and Settings\<YOUR_USERNAME_HERE>\Local Settings\Application Data\Local\Google\Chrome\
On Windows Vista: C:\Users\<YOUR_USERNAME_HERE>\AppData\Local\Google\Chrome\

You will need Hidden Folders enabled to find that directory. Otherwise, you can just substitute it into your address bar in Windows Explorer, and then hit Enter.

There should be a folder called "User Data" once you get there. Simply rename it to "User Data2" or something like that, and then start Chrome again. It should generate a new User Data folder for you.

Try that, and see if it helps.
http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=55e78ea45360f8e8&hl=en

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 13-12-11 19:22

Citat
Efter at kandu blev "flyttet"[CITAT]Indsæt dit citat her
Indsæt dit citat her[/CITAT]
Flyttet ?? det må da hede klyttet.
Jeg venter og ser på fra sidelinjenjeg kan heller ikke se det men smilyen lander da der hvor den skal men lave rettelser samt fuck det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-11 19:39

Klaudi

Jeg har ikke prøvet at afinstallere Chrome. Vil vente til jeg har ekspertbistand ved min side.

Min søn "så på det" for et par dage siden. Han siger det har intet med JavaScript at gøre. Det jeg klager over er at jeg ikke kan klikke mig ind i gruppen ud for hvert spørgsmål. Og det er "skrevet" i href, siger min søn. Det har jeg ikke forstand på.

Kan ikke bruge luppen og ikke mindst, så kan jeg ikke bladre i min blackliste LOL

severino

Jeg er tilfreds med Chrome. Det fungerer alle andre steder end på kandu efter de flyttede deres server.

Når jeg bruger Google, så er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-11 20:04

ans

Kandu har problemer efter de flyttede server. Og det viser sig på forskellig måde.

Nogle kan ikke komme ind i grupper, andre kan ikke sende uden problemer, hos andre virker genvejsknapperne ikke.

Jeg kan fortælle at de hele virkede hos mig i går og i dag virker smiley, send og grupper. Det andet virker ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 21:01

Jeg bruger for det meste IE, nr 2 er Firefox og her for nylig installered jeg Chrome,
de virker fint alle 3

Dette er for at nulstille så der oprettes ny bruger, måske det virker
Citat
I would recommend having Chrome generate a new User Profile for you, because the problem may be that it is corrupted. Close-down Chrome completely, then try this:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-11 21:41

Når jeg bruger IE er der ingen problemer.

Men stadig underligt med grupperne ud for hvert spørgsmål når jeg bruger Chrome. Lige nu kan jeg klikke mig ind på de øverste 6 grupper.

Luppen kan stadig ikke bruges.

jeg kan heller ikke bladre i min blackliste ... jeg skulle slette en

Jeg vil prøve af afinstallere/installere Chrome.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-11 21:54

Der er kommet en ny version af Chrome, v16.0.912.63 m
https://www.google.com/chrome

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:20

Virker det stadigvæk ikke, efter det har "rodet" med det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-11 11:22

Hej Klaudi

Jeg har ikke glemt spørgsmålet. Vil ikke selv rode med chrome. Det må min søn gøre for mig.

Men der er stadig fejl på kandu, som intet har med min PC at gøre.

Bl.a. bliver åbne spørgsmål, som er mere end 3 mdr. gamle ikke annulleret. I denne kategori "kandu" er der 4 spørgsmål, som burde været annulleret af kandu.
Jeg har skrevet til kandu, men de bruger vist tiden på noget andet. Ingen respons fra kandu.

Er jeg så den eneste, der kan se gamle spørgsmål, som kandu ikke har annulleret?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-11 11:25

Der bliver heller ikke sendt mails til et privat indlæg. (Jeg modtager ingen) men kan se kuverten når jeg logger mig på kandu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 11:34

Har godt set den med de 3 mdr. gamle spørgsmål, har lige været tilbage til 12-9 der undrede jeg mig godt nok over at de ikke var annulleret!

Kan bare ikke forstå den med Chrome, nu skifter jeg lidt mellem IE, FF og Chrome, de virker alle fint

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-11 12:00

Jeg får min søn til af/installere chrome, når han har tid.

I IE har jeg ingen problemer.

Men kandu bruger vel tid på reklamer, som var væk i nogle dage. Og FB, som jeg synes er helt hen i vejret (godt det lige nu er fjernet) At skulle trykke på F - synes godt om, til intetsignende indlæg, der må de have den bagtanke at få flere brugere.

Kandu kan da bare oprette en profil på FB, hvis kandu skal udbredes til flere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 12:04

Ja, ved ikke lige hvad de har gang i, den med Facebook er lidt langt ude,
hvis den endelig skulle være der burde det kun være en gang, øverst ved selve spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-11 19:42

Klaudi

Så har min søn af/installeret Chrome.
Det hjalp ikke en skid. Han siger fortsat, at fejlen ligger hos kandu.

Det er bare så irriterende. Kandu flytter deres server og flere brugere får problemer. Før "flytningen" havde jeg ikke problemer med Chrome og

Jeg kan godt leve uden kandu, men når jeg logger på, så forventer jeg, at det fungerer.

Kandu er tilbage i det gamle humør "gider ikke at svare på mails" Gider ikke at rette fejl, som at annullere meget gamle åbne spørgsmål.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 20:09

Jeg kan ikke bruge genvejstasterne endnu. Og maskinen laver knuder når jeg svarer og trykker på send.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 22-12-11 21:49

Og den lille pil for at gå til toppen virker heller ikke endnu
Det kommer vel nok en dag.
Højris "firefox"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 22:03

Ud med Google Crome og ind med Firefox på en Linux computer, så er alle dine problemer løst - næsten, det lille dokument oppe øverst som viste en oversigt over hvem som har skrevet indlæg i et spørgsmål virker ikke, men det er vist også det eneste som jeg har bemærket

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-12-11 12:49

tror det er en fejl 40 du har der. for jeg har heller ikke problemet.

svært at sige hvad der sker på din pc. kan det være noget blocker der kører???

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-12-11 12:50

hvad sker der egentlig når du kører din mus over linket??(grupperne)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-12-11 12:52

Din søn som lyder som om han har forstand på pc, kan han lave "fejlen" på en anden pc, eller er det kun din det sker på?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-11 13:47

Citat
Ud med Google Crome og ind med Firefox på en Linux computer, så er alle dine problemer løst

Du skal ikke høre efter hvad ham den "lune" fyr skriver, det skal da kunne virke, os på windows!

Hvad med Firefox på windows?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-11 14:20

snaptil

Når jeg kører min mus over grupperne så er musen en pil på nær det 1. spørgsmål, der bliver pilen til en hånd. Når jeg "ruller" helt ned på siden og langsomt fører pilen op, så bliver den til en hånd ved det 10. tip og opefter. Ruller jeg så ned igen så skifter hånden til en pil.

Luppen og "pil op" ved hvert indlæg kan heller ikke bruges (den bruger jeg ikke selv, men Højris gjorde opmærksom på det.)

Jeg har læst at andre brugere også har problemer.

Mine problemer opstod først da kandu flyttede deres server. I IE fungerer alt.

Jeg har ringet til min søn, han har ingen problemer, når han bruger chrome.

o.v.n.

Jeg smider ikke chrome ud, det fungerer fint alle andre steder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-11 14:21

På side 2,3,4 o.s.v. kan jeg klikke mig ind på de 6-8 øverste spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-11 18:36

severino

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=159540#1834724

Hvorfor bruge tid på noget, du ikke kan svare på ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 22:51

Har du installeret CCleaner, ellers prøv at hente den og kør en oprydning, marker Chrome på "Programmer" fanen.

Her en slim version af CCleaner, uden toolbars
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 11:16

Har lige rodet med en pc, den har samme problem, fandt ud af at det er skærmopløsningen
den er galt med, skærmen er beregnet til 1280x1024 og den kører 1024x764, når jeg sætter
den til den normale skærmopløsning er der ingen problemer!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-12 20:15

Min søn har overtaget tasterturet:

Hej alle,

Jeg har netop prøvet at hjælpe min mor med at løse hendes problem. Først prøvede jeg at afinstallere chrome og slette alle user mapper og registrerings data i databasen som Klaudi så fint foreslår. Jeg har også prøvet at ændre opløsningen. Rigtigt gode bud, men desværre hjalp det ikke.

fejlen er ikke konstant, den opstår kun når chrome ikke er maksimeret. Hvis man bruger kandu i et "vindue" kan man ikke klikke på højre del af siden. Det fik mig til at læse koden igennen. Der er en lille uhensigtsmæssighed i en div på kandu.

Kode
<div style="display:block; position: fixed; bottom:0; right:0; width:350px; height: 400px">
</div>

denne kodestump gør at en usynlig kasse vil lægge sig nederst i bunden. Den vil strække sig 400 pixels op af siden og 350 pixels i bredden. Da posistion er fixed vil den altid lægge hen over evt. andre elementer på siden. Positionen af kassen bliver "målt" fra yderste ramme af browseren, hvilket vil flytte kassen afhængigt af hvor højt eller bredt vinduestørrelsen er. Hvis denne dig bliver fjernet eller rettet vil problemet være løst.

i kan jo selv prøve at gøre jeres vindue mindre, så vil fejlen sikkert også komme hos jer?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-12 20:34

her kan man se et screenshot af div-fejlen:

http://peecee.dk/upload/view/344247

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 20:50

Ganske rigtigt, mindre vindue = problemer!

Godt arbejde, send det til kandu teamet, måske vil de så rette fejlen!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-12 21:26

Jeg vil også skrive til kandu, håber så på at de vil læse det.

Det glæder mig, at du også kan se fejlen når man bruger chrome og vinduet ikke er i fuld størrelse.

Jeg har aldrig brugt "kandu"vinduet i fuld størrelse, fejlen kom først efter at kandu flyttede deres server.

Min søn er nu taget hjem. Når han arbejder ved sin pc har han altid et vindue i fuld størrelse. .... Men han har også så mange skærme

Klaudi

Hvad så med den pc'er du rodede med. Er der så også en fejl, hvis vinduet ikke er i fuld størrelse?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 21:35

Ja der virker det heller ikke!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-12 23:00

Nu har jeg skrevet til kandu teamet. Om det virker , det ved jeg ikke. Måske det ville hjælpe, hvis jeg ikke var den eneste, der skrev.

Jeg har igen gjort opmærksom på, at gamle .... meget gamle spørgsmål ikke bliver slettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-12 09:41

Højris

Citat
Og den lille pil for at gå til toppen virker heller ikke endnu

Pilen op fungerer, når du kommer over den usynlige kasse som beskrevet den 05.01.2012 kl. 20:15

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-12 09:59

Den usynlige kasse er der, hvor der kommer en "popup", hvis man logger på med en forkert kode eller når der bliver skrevet "Da det er 1. gang du logger på, så har du fået tilskrevet 20 ledige point" Det er godt nok lang tid siden jeg har set den sidste "popup"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 10:04

Har skrevet til Kandu Teamet.

Ja nu du lige nævner den der "popup" så er det faktisk os længe siden jeg har set den!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-12 10:12

Jeg skrev til kandu i går, men har ikke hørt noget.

"popup" Jeg har liget prøvet at logge mig på med et forkert kodeord, så kommer den.

"Du har fået 20 ledige point" den har jeg ikke set i 100 år. Jo hvis jeg loggede på 24:00 så kom den hver gang hvis jeg skiftede fra det ene spørgsmål til et andet, men det var da uret ikke gik rigtigt ... klokken er nu 10:13

Jeg tror uret lige p.t. går rigtigt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-12 11:47

... nogle hungrer efter point - jeg har nogle tusinde, jeg ikke kan' komme a med!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-12 12:24

ans

Jeg har også klaget til Kandu og jeg tror de har meget travlt med at få kandu til at virke ordentligt.

Hver gang jeg har skrevet til Kandu så har jeg fået svar, ikke samme dag eller et par dage efter. Det kunne gå mange dage, men jeg fik svar.

Nu er der rigtig mange der har skrevet om fejl, så mon ikke de bare retter fejlen og det er så det. For lige nu virker alt på kandu for mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-12 19:27

Og min mand bruger Crome og han kan bruge alle funktioner på Kandu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 19:29

Citat
kan bruge alle funktioner på Kandu

Ja sikkert, det kan jeg også, men prøv med et mindre vindue!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-12 19:38

Ja granner01 lad din mand prøve det.

Jeg gentager for jeg ved ikke hvilken gang .... fejlen er først fremkommet efter serveren blev flyttet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-12 20:15

Jeg kan bruge alle funktioner nu, men det kunne jeg også i begyndelsen den blev flyttet, men indimellem forsvinder det. Så funktionerne kommer og går.

Og når min mand starter op i crome så fylder billedet kun det halve af skærmen, venstre side. Men alle funktioner virker. Jeg har lige chekket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-12 09:56

Firefox gør det samme med mindre vindue!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-12 15:18

granner01

Du er helt sikker på at det er chrome?

Uanset hvor jeg end flytter billedet hen på min skærm, så kan jeg ikke bruge funktioner i højre side af kandus billede, med mindre det er i fuld skærm.

Jo nogle steder kan jeg, men det er kun der, hvor den usynlige kasse ikke er.

Jeg har endnu ikke hørt fra kandu. Enten er de ligeglade eller også kan de ikke finde ud af det.

Klaudi

Har du fået svar fra kandu?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 15:27

Nix, ikke hørt en skid!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-12 15:32

Ja jeg er sikker på det er Crome. Men ans. Har du slettet alle din cookies? Og Temp. internetfiles? Et eller andet kan ligge og blokere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-12 15:33

Og jeg har heller ikke hørt noget, men nu virker tingene igen for mig.

Kommentar
Fra : Ansson

Dato : 09-01-12 18:53

Samme problem på iPad.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-12 13:08

granner01

Kan din mand også få pilen til at blive en hånd i tip nr. 25 på seneste?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-12 13:38

Hvis vinduet er over 1300 pixel i bredden virker det meget godt!

Hvis under rammer man åbentbart ind i den usynlige boks!

Kandu Team kom nu i gang!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-12 14:22

ans, jeg har lige prøvet med crome og i alle spørgsmål og i tip bliver pilen til en hånd når jeg kører over.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-12 14:31

Det gør det også hos mig i venstre side, men ikke i højre side. Jeg kan ikke klikke mig ind på grupperne, lup og pil op, når jeg er i den usynlige kasse.

Klaudi det har jeg også prøvet, men hvorfor have et skærmbillede med en grå kant på begge sider af kandu. Det er da spild af skærmplads.

Ja jeg tror også at kandu , de er ikke vågnet af tornerosesøvnen efter de flyttede deres server

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-12 14:35

Den grå kant i siden af Kandu den har jeg også den skal være der. Kandu er en side på et gråt feldt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-12 14:42

Tjae jeg har en skærm der er 1920 bred og IE vinduet er sat til 1600, det er måske fråds,
men nu har jeg vænnet mig til det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-12 14:43

Jeg gider ikke at se på en grå kant, der er 10 cm eller mere bred. Det er jo også derfor, der ikke er et problem med chrome, når kandu bliver vist i fuld skærm.

Kandu skal bare flytte den usynlige kasse helt ud i det grå felt, hvis de kan finde ud af det

Dette problem har ikke tidligere været på kandu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-12 14:50

Jeg har en fornemmelse at den grå kant er beregnet til reklamer, så de ikke generer os.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-12 21:27

Der sker intet fra kandus side. Jeg har d.d. sendt email til service@kandu og Rasmus@ kandu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 21:33

Nej, det er møj lidt der sker, troede de var i gang i går da siden var nede et stykke tid!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-12 21:45

Når jeg oplever, at siden er nede, så har jeg et spinkelt håb om at de retter fejl.

Men det er vist ønsketænkning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 21:54

Ja det troede jeg så også, at de var ved at rette fejl.

Den er helt gal med feltet her i IE hvis man får skrevet mere end der kan være i firkanten!

Så er det nærmest ikke til at styre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-12 00:03

Jeg synes at kandu virker fint nu. I hvert fald på min maskine.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-12 13:40

Fint nok granner01, at det fungerer på din maskine. Så bliver spørgsmål, der er mere end 3 mdr. gamle så også annulleret

Det er ikke kun chrome på kandu, der ikke fungerer optimalt hos mig

Klaudi

Jeg har ikke prøvet at skrive så meget, at det ikke kunne være i "firkanten"

Lige nu bruger jeg IE

Men vil da prøve at skrive noget mere i dette felt.

Hvor meget skal man skrive før det ikke er til at styre?
Det fandt jeg så ud af.
Nu er det svært.
Det hopper og danser.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 13:43

Citat
Det hopper og danser.

Nemlig, det er p.... irriterende, så skal der skrives meget er det FF eller Chrome

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-12 13:56

Ups ja meget tekst hopper, derfor skriver jeg kun korte beskeder. Så det virker ikke endnu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-12 14:08

Nu vil jeg så prøve at skrive den samme tekst i chrome.

Fint nok granner 01, at det fungerer på din maskine. Så bliver spørgsmål, der er mere end 3 mdr. gamle så også annulleret

Det er ikke kun chrome på kandu, der ikke fungerer optimalt hos mig

Klaudi

Jeg har ikke prøvet at skrive så meget, at det ikke kunne være i "firkanten"

Lige nu bruger jeg IE

Men vil da prøve at skrive noget mere i dette felt.

Hvor meget skal man skrive før det ikke er til at styre?

Det fandt jeg så ud af.

Nu er det svært.

Det hopper og danser

Det gjorde det så ikke i chrome

Men så fik jeg jo det problem, der er i chrome.

Jeg kunne ikke "rulle" op og se min tekst, for nu var jeg i den usynlige kasse.

Må bruge "fuld skærm", hvilket for mig er irriterende, da der nu er ca. 10 cm. på hver side af "kanduvinduet" , der nu er gråt.

Citat
er det FF eller Chrome

Det er kandu, der har et problem, som brugerne åbenbart må leve med, da kandu ikke kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-12 20:45

Juhuuu

Email fra kandu.

Fejlen er rettet, så nu kan jeg bruge chrome uden problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-12 22:07

Så hjælper det jo at skrive, selvom det tager sin tid!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-12 11:31

Og "Vis oversigt over dette indlæg" virker ski' også, det gør den ikke i Firefox!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-12 19:19

Jeg vælger at annullere dette spørgsmål.

Min søn fandt/skrev om fejlen i mit profilnavn. Jeg kan jo ikke give mig selv point, så derfor annullerer jeg dette spørgsmål.

Stor tak til min søn og kandu, som rettede fejlen

Annuller spørgsmålet
Fra : ans

Dato : 05-03-12 19:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål