/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
start i stifinder
Fra : hagbart1
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 25-05-03 05:18

Godmorgen alle kloge hoveder:Jeg står lige og mangler en fidus til windows stifinder,når man starter stifinder så
begynder den altid i dokumenter lige under skrivebord,jeg vil gerne vide om man kan ændre dette så den starter i denne computer eller lokal disk(C:),mvh.og på forhånd tak.Hagbart1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-03 07:02

Hvorfor bruger du ikke bare links i start menuen, denne computer og musik eller
dokumenter og vil du så have mappe træet frem trykker du da bare på mapper i
toppen af boxen,har du klassisk menu kan du lave genveje til hvad som helst
du skal aligevel ind i start menuen for at åbne stifinder??.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-03 07:23

Jeg bruger aldrig stifinder selv jeg bruger altid denne computer's genvej
så har jeg adgang til alle mine drev med det samme eller jeg bruger mine genvejs taster det har den samme funksion som stifinder,bare højre klik på start>egenskaber>tilpas så er der en masse muligheder.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-05-03 07:23

Ikke nødvendigvis, Manse. Man kan jo ha´
lagt en genvej til stifinder på skrivebordet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-03 07:31

ja der er det muligt at lave en genvej til alt.men jeg har H-menu med det program har jeg adgang til alt på pc med to klik, og skrivebordet er altid skjult indtil jeg skal bruge det der er på det,så jeg tænkte ud fra min egen opstilling,ups

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-03 07:48

Det er ret smart,jeg har freksempel alle de skjulte programmer nede i system32
så som regedit og chkdsk, klipbrd,defrak o.v.s o.v.s,jeg har adgang til 120
programmer ved at højre eller venstre klikke i skærm kanterne,så det er sjælden at jeg bruger skrivebordet,og jeg kan åbne og lukke mine cdrom drev
fra H-menu i system tray,det har uendelige muligheder også kan det skjule skrive bordet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-03 08:11
Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-05-03 09:22

fandt lige en måde:
højre klik på et tomt sted på skrivebordet og vælg NY-genvej
skriv i den første f.eks
explorer /e, C:\
hvis genvejen skal åbne stifinder på roden af c-drevet kald den derefter f.eks stifinder på c-drev
du kan højre klikke på den nye genvej og lave en genvej til den f.eks ctrl+alt+c
denne måde virker osse med at skriver direkte i kør i munuen start f.eks
explorer /e, d:\
grunden til at den åbner der i start er at start er på harddisk placeret der,åbn denne computer og højre klik på f.eks dukumenter på c-drevet ,vælg stifinder hvilket den åbne stifinder i dukumenter....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-05-03 10:18

Hejsa
hvis du bruger windows xp, så højreklik på din windows stifinder > egenskaber og i distination
indsætter du denne linie
%SystemRoot%\explorer.exe /E

dette bevirker den åbener til c drevet istedet.
bruger du win98/me tilføjer du bare /E til sidst

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-05-03 11:30

Hvorfor benytter du ikke Windowstasten + e (windowstasten ligger ved siden af Alt-knappen)

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 25-05-03 17:39

Hej alle sammen tak for svarene,jeg har kikket lidt på dem alle,jeg er blevet lun på den fra DK,men jeg kører Windows-
2000,der virker den ikke er der en anden destination til 2000.Mvh.hagbart1

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-03 21:30

hej du kan også prøve denne.....
højreklik på din windows stifinder > egenskaber og i distination
indsætter du denne linie C:\WINDOWS\explorer.scf

Godkendelse af svar
Fra : hagbart1

Dato : 26-05-03 05:09

Tak for svaret computersmeden.
Det var lige det jeg kunne bruge.Mvh.hagbart1 og godmorgen.