/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
blæk
Fra : kj
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 06-12-11 10:23

Gælder vandbaseret også for pigmenteret blæk

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-12-11 10:28

Der er kun pigmenter i printerblæk, det det der giver farven.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-12-11 14:52

Der findes selvfølgelig pigmenter i blæk, men i min printer bruges der speciel pigmenteret blæk, som gør at printet er modstandsdygtig overfor UV stråler(bleger ikke i solen).
Det er en 6 farve Epson Stylus Pro

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-11 17:35

Alle slags blæk er baseret på pigmenter. Nogle pigmenttyper bleges hurtigt i lys, andre langsommere og enkelte slet ikke. Eksempelvis bliver sorte kulstofpartikler (Carbon black) ved med at være sorte uanset lyspåvirkning.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-12-11 09:49

Spørgsmålet er, om det Epson kalder pigmenteret blæk er vandbaseret.

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 19-04-12 13:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål