/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Troels Lund Poulsen
Fra : zyster
Vist : 600 gange
10 point
Dato : 04-12-11 20:46

Så har han taget orlov.

Tror I at det er for at ride stormen af i stilhed - eller er det et forsøg på at dæmpe kritikken?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-12-11 20:59

Tjah, begge dele, der er ingen modsætning

Det er jo en overlevelseskamp, Trolex har aldrig fået en uddannelse, han kan ikke andet!

En af hans partifæller blev i dag citeret for noget i retning af, at det var måske en god ide at Trolex fik afsluttet sit studium nu

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 04-12-11 21:29

Tak vagnr

Tja - Indrømmet ... Det er vist *dobbeltkonfekt* i anden linje, i anledning af julemåneden ...

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-12-11 21:55

Hvad rager andre borgeres skatteoplysninger Trolex.

Han kan da ikke bare gennemtjekkede enkelt-personers skattesager.

Trolex hvis du nu bare havde nøjes med at passe dit arbejde som skatteminister. Havde du ikke behøvet at gå på orlov.

Jeg syntes at du skal sige undskyld, og fortsætte dit arbejde på borgen. alle kan begå fejl, men undskyld det istedet for at benægte.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-12-11 23:14

Selvfølgelig skal Troels Lund tage orlov. Troels skal ikke rende rundt inde på Borgen og flytte focus væk regeringens kvajesager.
Troels begrunder da også orloven således;
Citat
Jeg må dog samtidig konstatere, at hele sagen om Helle Thorning-Schmidts skattesag i øjeblikket fuldstændig overskygger mit politiske arbejde. Derfor ser jeg mig på nuværende tidspunkt ikke i stand til at udføre mit politiske arbejde tilfredsstillende, og derfor vil jeg i morgen ansøge Folketingets formand om orlov fra mit hverv som folketingsmedlem."
Citatet er snuppet fra Jyllands Posten

Iøvrigt tror jeg, vi skal være meget varsomme med at dømme Troels på forhånd.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-12-11 23:34

Jeg tror at Traktor Troels går nu, for overhovedet at have en chance for at vende tilbage senere. Lidt lige som da Anders Fogh Rasmussen smuttede, for at undgå for meget ballade, og det virkede jo for Fogh. Troels ved godt at der ikke sker noget spændende for Venstre de næste år, så han kan lige så godt starte pausen nu.

Jeg undrer mig lidt over hvor Troels og spindoktoren har oplysningerne fra, hvem har lækket dem til ham, og hvorfor?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 05-12-11 05:46

Jeg kan varmt anbefale at læse de tre redegørelser fra de to embedsmænd her

http://www.skm.dk/presse/pressemeddelelser/ministeren/8710.html

Dels er det ganske interessant at se, hvor store "huller" i erindringen Peter Loft har i sin første redegørelse (der på mig virker som om SL forsøger at beskytte sig selv OG Troels+spindoktor), mens Erling Andersens redegørelse virker som om han allerede da sagen kørte har taget omhyggelige noter til en "cover-your-ass"-situation, og især hvor godt PL's hukommelse (på visse punkter) forbedres af at læse Erling Andersens detaljerede redegørelse. I PL's anden redegørelse står der krystalklart (pkt. 9) at han (og en anden embedsmand) orienterede og gennemgik "agterskrivelsen" (brevet man sender til skatteyderen om hvordan man agter at afgøre sagen, som modparten så kan kommentere inden den endelige afgørelse) overfor Troels & spindoktoren.

Skattesagen var speciel ved, at den startede i BT, og først derefter, såvidt jeg har forstået, blev til en sag hos skattevæsenet.

Efter Ekstrabladets afsløring af, at Troels spindoktor forsøgte at få dele af afgørelsen i HTS/SK's skattesag bragt i avisen, peger pilen meget klart på Troels, det er hans allernærmeste medarbejder, personligt udvalgt af Troels, så tanken om at spindoktoren skulle gøre noget så vanvittigt på egen hånd er (endnu mere) absurd, end at det skulle være efter aftale/anmodning fra Troels.

Siden Chr V's Danske Lov har det været sådan (og det er stadig den gamle bestemmelse, der hedder 3-19-2, der er gældende) at arbejdsgiver hæfter for de skader, hans medarbejdere forvolder under udførelsen af deres arbejdsopgaver. Reglen gælder dog kun for den økonomiske erstatning, men jeg har svært ved at se, hvordan Troels skulle kunne slippe for det politiske ansvar.

Mit gæt er, at Erling Andersen ikke får problemer af sagen, mens Peter Loft om nogen tid sikkert får en ny stilling som kommitteret, samme løn og mindre arbejde end han har i dag, mens Troels nok får en ny stilling udenfor politik!

Godkendelse af svar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 09:11

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-12-11 10:37

Selv tak, zyzter, det bliver spændende at følge sagen fremover

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 14:03

... Det har du ret i, Vagnr ...