/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Han, Hun, Dirch og Dario
Fra : thoustrup
Vist : 1525 gange
100 point
Dato : 03-12-11 21:49

Hej
Er der nogen der ved hvem der spiller Giovanni i filmen Han, Hun, Dirch og Dario.
Altså ham der ender i kælderen med Dirch Passer og de spiller kort sammen. Det står ingen steder blandt medvirkende i filmen.
Mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-11 22:02

Davide Maderna

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 03-12-11 22:05

Undskyld. første svar var forkert, her er det rigtige navn:
Han hedder Edouard Mielche født i 1905.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-12-11 10:29

Edouard Mielche spiller musikprofessoren, ikke Giovanni.

Sidstnævnte står ikke opført på nogen af de ca. 10 sider, jeg har kikket på.

Underligt, egentlig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-12-11 14:52

Er det ikke campotto

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-12-11 20:49

rotw:

nejda. Dario Campeotto spillede jo helten og Giovanni var bare en lille birolle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-11 04:18

Så vidt jeg kunne se er det Palle Huld, men hvorfor han ikke står på rolleslisten, det er da underligt.

Billedet er meget lille, men det eneste jeg kunne finde som han så ud dengang

http://www2.danskefilm.dk/person_billeder/784b.jpg

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 09:36

Så den i Helsinge Bio for mange år siden ... I en sommerferie ...

Mvh
Zyster

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 31-12-11 13:19

se filmen i aften på dr 1

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-01-12 00:02

Se : http://www.danskefilm.dk/index2.html

-Don Juan (italiensk originaltitel: Don Giovanni) , Mario (Dario Campeotto). Det er altså Dario !

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-01-12 00:06

Her er lige en liste:
Autoforhandler Poul Borg kan lide hurtige biler og hurtige damer, så i ledtog med sin trofaste husalf, Frederiksen, forlader fru Marianne Borg sin mand. Hun flytter ind hos pensionatværinden Jenny. Hos Jenny bor et par unge musikere Eigil og Mario. Mario lægger straks mærke til Marianne. Imens er husets datter, Dorte, hemmeligt forelsket i Mario. Da Poul Borg opdager konens afrejse lader ham først som ingenting. Deres veje krydses dog jævntligt, men hvordan vinden man sin kone tilbage
Medvirkende:
Ghita Nørby (Marianne Borg)
Ebbe Langberg (Poul Borg, direktør, hendes mand)
Dirch Passer (Eigil Hansen, guitarist)
Dario Campeotto (Mario, tenor)
Bodil Steen (Jenny, pensionatværtinde)
Gitte Hænning (Dorte, hendes datter)
Hanne Borchsenius (Laura Lublinski)
Edouard Mielche (Harald Lublinski, musikprofessor, hendes far)
Sigrid Horne-Rasmussen ("Lille Frederik" Frederiksen, husholderske hos Borg)
Gabriel Axel (Monsieur Baptiste, modekonge)
Else Kornerup (Hans sekretær)
Asbjørn Andersen (Thomsen, teaterdirektør)
Bjørn Pugaard-Müller (Petersen, scenemester)
Axel Strøbye (Henry, Pouls højre hånd)
Inger Rauf (Lilli, hans kone)
Ann Jerichow (Tv-speaker)

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 07-01-12 00:46

Det er IKKE Dario der mister stemmen, og sidder i kælderen og spiller kort med Dirch, Det kan godt ligne Palle Huld, men jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-01-12 13:52

Hej
Jeg har kigget filmen i gennem, og kan klart sige, at det ikke er nogle af de skuespillere, der nævnes her. Heller ikke dem der står på cover. Jeg tror rotw: har ret_"lille birolle"
Jeg har taget 3 screenshots, hvor Giovanni er med, som kan ses på:
http://peecee.dk/upload/searchuploads. Måske er der nogen der kender ham, men jeg tvivler.
På dansk filmskat er der en udviddet liste af medvirkende og de sidste navne siger ikke mig noget.
http://www.danskfilmskat.dk/index.php?name=Reviews&req=showcontent&id=2359
Ghita Nørby
Ebbe Langberg
Dirch Passer
Dario Campeotto
Gitte Hænning
Bodil Steen
Hanne Borchsenius
Sigrid Horne-Rasmussen
Edouard Mielché
Gabriel Axel
Asbjørn Andersen
Axel Strøbye
Inger Rauf
Helle Halding
Bjørn Puggaard-Müller
Else Kornerup
Bille Andersen
Joerges Bagger
Hugo Plaun
Frits Møller
Henning Deichmann
Søren Schrøder Barner
John Conradsen
Steen Hansen
Gunnar Henriksen
Palle From
Ole Lind

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-01-12 13:58

Tilføjelse
På siden http://peecee.dk/upload/searchuploads
Skriv Giovanni i SØG UPLOADS og de 3 billeder skulle dukke op

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-02-12 03:41

Hej Jeg så lige mit link ikke virkede. Undskyld !
Her er tre billeder fra film med nogen forsinkelse.
http://peecee.dk/upload/view/344569
http://peecee.dk/upload/view/344570
http://peecee.dk/upload/view/344571

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 01-06-12 22:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål