/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
IRC-Worm/Momma
Fra : eatfinn
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 24-05-03 20:49

Hejsa, nu driller en orm igen! Mit AVG-virus program kommer med førgende:
Virus
Virus identified IRC-Worm/Momma

Is found in file
D:\System Volume Information\_restore{BEFB7358-66A2-43E9-A2AC-CA37C6E112C1} RP31 A0012751.exe

To remove this file, please run AVG for Windows

Jeg har kørt AVG 2 gange, uden resultat og kørt systemgendannelse samt pep. og ret fejl i filsystemet.

Kan den fjernes manuelt og hvordan gør jeg ?
Eatfinn

Kommentar
Fra : xor

Dato : 24-05-03 20:51

Du kan jo evt. bare slette filen manuelt.. Vær sikker på at den ikke ligger resistent i hukommelsen, og så bare slet den.

/Xor ,->

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-03 10:28

Hej eatfinn

Jeg kunne godt skrive en længere smøre, men det er vist ligeså let du følger instruktionen her:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/irc.momma.worm.html

Godkendelse af svar
Fra : eatfinn

Dato : 25-05-03 10:52

Tak for svaret srhansen.
Jeg er sikker på dit svar er det rigtige, men tilsyneladende er Monna væk.
Jeg lukkede helt ned i går aftes og har startet op her til morgen, og den
har været væk siden, så jeg håber 7-9-13.....
Eatfinn

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-05-03 10:58

Ja, men check hellere et par gange mere i fremtiden. Det skidt har det med at dukke op igen når man tror alt er ok

mvh srhansen