/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af Pc.
Fra : Nul7
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 02-12-11 11:40

Jeg har opgivet min stationær, og tænker på at købe en ny.
Aldi har for tiden en pc. stationær med en i5 proc., men jeg ser at nogle med en i7 proc. men også dyrere.
Er der en vanvittig forskel?
Jeg bruger ofte kraftig billedbehandling, jeg spiller ikke, jo altså musik, men ikke spil.
Hvad synes i at anbefale mig i en pris omkring 5 - 6ooo kr.?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-12-11 12:30

hej !
jeg har en pc fra mmvision med en go service,her er der en lidt dyre end aldi men med 2gb grafikkort hukommelse.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99101&type=pcsystem

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-11 17:16

Der er ca. 10% bedre ydelse for en core i7 end en i5 - men det koster ca. 500 kr mere. Jeg er ikke sikker på du kan mærke forskel.

Dit billedbehandlingprogram - kræver det er grafikkort ?. Hvis det ikke gør det, så vil jeg holde fast en core i5 2500K, 8 GB ram og en lille SSD'er som bootdisk.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 06-12-11 12:00

Tak for svaret Thomas_Mygind.