/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netdeling
Fra : stone47
Vist : 455 gange
300 point
Dato : 02-12-11 09:46

Jeg har købt er Medion i5 win7. jeg har så sat den gamle PC, win 7 men i starter version født som XP, op nede i kælderen. Men jeg kan ikke dele diskene. jeg kan se diskene men adgang nægtet, det biblotek med delte filer kan man godt tilgå. Har fjernet firewalls ingen bedring, har prikket en masse steder i netdeling, ingen bedring, Er det nu fordi win7 vil bruge den nye hjemmegruppe, og den gamle starter version er spærret for tilgang med denne hjemmegruppe. Prøver også at tilgå på gammeldags maner med worgroup men intet resultat. Min Ubuntu server kan nemt tilgås.
nogen der har de vise sten???
hilsen gamle Steen

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-12-11 09:50

Du kører vel som administrator.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-11 10:12

Har du husket og tildele mappen rettigheder?

Kommentar
Fra : slander

Dato : 02-12-11 10:42

Du skal have dem i samme hjemmegruppe, det gøres under "Netværk og delingscenter" "indstillinger for hjemmegruppe og deling" og derfra giver det sig selv du får en kode fra den ene maskine som du skal taste på den anden.
Naturligvis skal du også klikke af i deling af drev.

Håber du får det til at virke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-11 11:52

Du skal også bruge password ved opstart af winduesbrugeren. Det er langt nemmest at få det til at virke, når man bruger samme password på de to maskiner.
Derudover skal du passe på at ms på nogle windues udgaver bruger arbejdsgruppe og på andre Workgroup som default arbejdsgruppe.
Den skal hedde det samme på begge maskiner.

Der skal også gived deling af disk eller folder, samt rettigheder.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 02-12-11 15:19

Find IP adressen på den computer du gerne vil i forbindelse med og gå til den computer som skal oprette forbindelse, åben Explorer (ikke Internet Explorer) og skriv IP adressen i adresse linjen, det skal se ud nogenlunde som her:
Citat
\\192.168.0.XXX eller \\192.168.1.XXX
hvor Xerne står for de sidste tal i IP adressen, så skulle du gerne komme ind på den anden computer og få vist de delte mapper og drev.
For du har selvfølgelig sat deling op på begge computere?
Og har brugt enten HOME eller WORKGROUP på begge computere, du får problemer hvis den ene er i HOME netværk og den anden er i WORKGROUP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-11 21:56

win7 > start > i søgefeltet skriver du > deling > snup den øverste > neværks og delingscenter>
indstilling for hjemmegruppe > rediger delingsindstillinger > der er lidt muligheder.

Mange indstillinger træder først i kraft efter en genstart af comp.

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 06-12-11 20:26

Tak for svaret o.v.n..
I har så inderlig ret alle sammen. Men jeg har læst et sted at den win7 jeg bruger på den gamle er en starter version og den er låst for nogle af disse ting, jeg kan nemt tilgå delte mapper, men får ikke lov til at lave delte derv som sådan. jeg har løst det ved at gå hen over disse.
tak for insatsen alle