/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LilleMig - Glem det
Fra : xor
Vist : 390 gange
1 point
Dato : 24-05-03 20:44

Det er sku synd at du ødelægger det. Jeg er på ingen måde interesseret i dine point. Du gør jo bare det hele værre med din opførsel.
Jeg syntes du burde stoppe det her.

/Xor,-

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-05-03 20:54

Ja, det er jeg enig i - at man oplever sitet her som værende elendigt, dårligt - ja ligefrem sygt det er een ting, men at man så tror man kan tillade sig at lave en "mama-drama-queen" afskeds-salut, sådan med et lille Bamse og Kylling skær over det : "Så så man lige mig!!" - det er eddermanme KlodsHans....er man utilfreds kan man da bare daffe af, hvorfor skal man dele ud af sine point inden man forlader Kandu??

Det må være fordi man gerne lige vil ses.... og det værste ved det hele er at : jeg fatter ikke en dyt af hvorfor det pludselig skal ske, hvorfor ikke beskrive problemet og få en debat om det....skrive til Kandu eller whatever!!!

- gider man ikke det sidder der ude i venstre side et link der står "Log ud" på - brug det, og lad være at logge ind mere, når nu det er så dårligt.

Karina - der heller ikke synes at alt går retfærdigt til på Kandu.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-05-03 20:57

xor.....fedt at du ikke svarer ham i sit spørgsmål........respekt

Kommentar
Fra : xor

Dato : 24-05-03 21:40

>>Lillemig

Du brokker dig over at her foregår fusk osv. Ja det gør der helt sikkert, men du gør jo bare hele situationen værre med den opførsel.
Jeg kan ikke se hvorfor du skal ødelægge noget for andre bare fordi du har et problem.
På alle sites som er basseret på et point system vil der foregå snyd. Og ja det er pisse irreterende for os andre som er seriøse.
Men at følge "tråd", jeg er ikke sikker på at jeg er med på hvor du vil hen med det.
Jeg syntes nu engang at kandu er ganske godt. Og jeg lader det være ved det.
Jeg ser ikke nogen grund til at du skal forværre situationen med dine points spg.

Nå lad os dog droppe dette emne. Håber du for dine udløb for dine aggressioner.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-05-03 21:51

Hej alle

Det er langt fra første gang nogle siger farvel ved at udlove alle sine point, hvorfor så meget dramatik denne gang ?
Det er da helt op til den enkelte bruger hvad hun/han vil bruge sine point til og der er altid en trofast skare der kaster sig over spørgsmålene for enten at få sin bid af kagen eller for at prøve at overtale vedkommende til at blive.

Jeg mindes spørgsmål som: Hvad farve har min skjorte ?, fra naboen til kasper456, hvor høj er det nu vores fælles hæk er osv.... Dette er pure opdigtede eksempler, men sålænge den slags spørgsmål florerer kan man vel heller ikke fortænke folk i at udlove deres point i venlighed inden de går.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 24-05-03 23:46

Hej...

Nej .. jeg ved ikke rigtig hvor jeg står i den sag - helt ærlig - folk kan gøre med deres point hvad de vil, men når det ødelægger "ideen" bag det hele - så ved jeg ikke

Helt galt synes jeg da det er, at lillemig her sidst på aftnen er begyndt at "kommentere" et spørgsmål... Hvis det hele var så elendigt som lillemig gav udtryk for, så kunne man måske forvente at lillemig holdt sig passiv... Så et eller andet sted synes jeg så afgjort at Karinas røffel er på plads.

Vi må nok leve med, at så længe stedet er "frit" så vil der også være folk med dårlig moral her.

På en eller anden måde fatter jeg egentlig ikke det her pointjagt. Personligt kigger jeg aldrig efter hvilke point et spørgsmål kan give. Er det et område jeg kender lidt til - og føler jeg kan bidrage til - så gør jeg det - ellers ikke.

Desværre er man jo nød til at have lidt point at forskellig slags, for at man kan "deltage" 100% på Kandu.dk.

Der er andre der har foreslået andre måder at "belønne" brugerne på. Jeg har ikke set en løsning der ser ud til at være mere retfærdig end den der anvendes nu. Nogle snakker om at man gives point fr hver login (lige som man gør én gang dagligt i dag). Men hvad så hvis man er on-line mere eller mindre hele dagen?? Skal det styres med sessions i ASP så er der nogle tidsbegrænsninger man skal til at rode med - med hensyn til levetid af en cookie / session....

Men hermed 10.000 point (lige fra hjertet) til Karina - som gir lillemig igen. Desværre ikke kandu point, men nogle jeg lige selv holder styr på.

Jeg kan da også oplyse, at jeg personlig har en liste med brugere jeg absolut ikke vil svare, og den er lavet på grundlag af "snyd" med spørgsmål/svar. Når en spørger stiller et spørgsmål, som jeg 100% sikker ved jeg har besvaret, og der så gives point til en anden der svarer "helt hen i vejret" - så betragter jeg det også som aftalt spil - 2 venner der lige hjælper hinanden. Og dem gider jeg ikke ofre kræfter på.

Så "Se her kylling - det er lillemig - bamse - nu gider jeg tihvertefald ikke leje mæ mer'".

Og srhansen, selv om folk må bruge pointene til det de vil, så er det netop spørgsmål som dem du giver som eksempel der er med til at gøre sitet useriøst....

mvh

BenKvist

ps. Skal vi ikke alle sammen dele xor's ene point

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-05-03 00:15

Tak Benkvist - netop den slags point kan ingen af os nogensinde få for mange af - det er de point der virkelig tæller

og ja srhansen du har såmænd ret - jeg har været her længe nok til, at jeg har set det masser af gange, men det der var lige prikken over i`et - den berømte dråbe der ikke var plads til i bægeret

Iøvrigt osse min allerførst og forhåbentlige sidste tråd der afsluttes med en SUR smiley !!!

Karina

P.S naaaah Benkvist - det ene point havde jeg håbet på at få *LOL*

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-05-03 00:40

Hej BenKvist

Jeg har ikke læst det spørgsmål der udløste lavinen, så derfor betragter jeg sagen helt objektivt.
Kandu's pointsystem, for det er vel point hele den balade drejer sig om, er for længst blevet undermineret af forskellige mennesker der bevist forsøgte at underminere det. Tidligere kunne man lave et spørsmål til 2000 point med ordlyden "Hvorfor er Bjarke123 så dum", totalt useriøst, men ingen reagerede mod den slags spørgsmål. Det sjove er at den slags spørsmål til stadighed dukker op, dog ikke med så mange point, men princippet er vel det samme ikke ?

Jeg er igen af den holdning, at hvis det er muligt at udlove alle sine point og lave andre ting der skaber foragelse, så er det fordi systemet tillader det. Hermed ikke sagt, at man ikke skal prøve at forbedre det

mvh srhansen, der nok skal blande sig udenom nu

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-05-03 00:48

Hej Fnollerpige

Ja, jeg er efterhånden også selv en oldtimer på kandu, så jeg ved at du ikke hidser dig op over ingenting Jeg har såmænd tit selv været i den situation du beskriver, hvor man næsten ikke kan få luft af harme , men jeg har for det meste formået at bide smerten i mig, istedet for at skrive. Er det helt galt, så holder jeg en pause..... indtil jeg igen indser at det hele jo er for sjov og den dejlige fornemmelse det er at hjælpe en der rigtigt er på glatis

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-05-03 01:03

Ja, det du skriver der ( indtil jeg igen indser at det hele jo er for sjov og den dejlige fornemmelse det er at hjælpe en der rigtigt er på glatis ) det må være det der får een til at vende tilbage.

- og ja jeg tager også en Kandu fri dag indimellem, og meget har jeg lært at se gennem fingre med ... men denne her måtte jeg bare kommentere ( lillemigs afsked )

og ja - sålænge systemet er lavet således at man kan logge på med lige så mange profiler fra en ip adresse man lyster... og andre små fejl ved foraets opbygning, er det nok nærmere systemet jeg burde skælde ud på.

Folk benytter sig jo bare af de forhåndenværende metoder....

Hilsen Karina - der stadig indimellem tænker "Hvordan ser Kandu ud uden point ? - kan det overleve blot på hjælpsomhed, viden-deling???"

Ja siger jeg .... Kandu mener nej !!

Kommentar
Fra : micnielsen

Dato : 28-05-03 23:21

Interessant...