/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
opsparing - udland - børnebørn
Fra : hansine
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 01-12-11 19:08

hej, jeg håber jeg er havnet i den rigtige gruppe Jeg har børnebørn i london og ville gerne oprette en konto i DK til dem, når de ad hoc kommer til dk. Sådan en surprise-ting :) Men bank siger at det er ikke muligt, fordi de ikke har cpr-nr. - De er 13 og 12 år og står imin datters pas = danske statsborger. Er det sandt at de ikke kan få en konto? - Jeg er villig til at binde konto ti de blir 18, men bank siger: ikke muligt. ( det ku bare være sjovt, hvis de havde deres egen konto i DK og kunne følge med på netbank. Undskyld det lange spørgsmål - nogen som ved noget om det ? )

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-11 20:24

Kan du ikke bare oprette kontoen i eget navn og så låse kontoen til børnene blev 19 år?

Ellers skal du finde en international bank hvor du kan oprette konti. Måske kan din søn/datter i London hjælpe dig. For du kan altid overføre penge til en udenlandsk konto.

Kommentar
Fra : hansine

Dato : 01-12-11 20:37

Na.ah min datter i UK har cpr nr. og konto i dansk bank. - Det var bare lissom for at lære ungdommen lidt om opsparing. - og ikke for at kaste en masse penge efter dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-11 21:31

Jeg ved godt hvad du mener, jeg ville også oprette børneopsparing til mine børnebørn, forældrene kom mig bare i forkøbet. Når jeg nu giver børnebørnene penge så skal de mindst spare halvdelen.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-12-11 15:38

Jeg ved godt hvad du mener, jeg ville også oprette børneopsparing til mine børnebørn, forældrene kom mig bare i forkøbet. Når jeg nu giver børnebørnene penge så skal de mindst spare halvdelen

Du kunne jo også lave en børnebørnskonto, men den er ikke fradragsberettiget.!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-11 16:20

Jeg ved godt at den ikke er fradragsberettiget, men jeg synes børnebørnene lærer mere ved at gå i banken og sætte penge ind på deres konto. En konto de ikke kan hæve på.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-12-11 17:27

Ganske enig, har en børnebørns konto til mine, når vi tømmer sparebøsse får de penge som de sætter ind til at købe noget for de kan/skal bruge, sætter de 100 ind får de ligeledes 100 til at købe brugbare ting

Annuller spørgsmålet
Fra : hansine

Dato : 25-06-12 21:07

har ikke fundet svar på spørgsmålet iblandt svarene og spørgsmålet er ikke aktuelt længere