/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En "sludre" tråd
Fra : o.v.n.
Vist : 789 gange
200 point
Dato : 30-11-11 22:46

Er det for tidligt at starte en weekend hyggetråd? Jeg forsøger nu jeg har spørgsmålet.
Vinteren nærmer sig og der kommer andet vejr

Når vi har regnvejr - så regner det

Har vi snevejr - så sner det

En mellemting mellem regn og sne kaldes slud - men hvad nu? sludrer vejret?

Kom med jeres kommentarer og det behøver slet ikke at handle om vejret, indledningen er bare et oplæg til debat, jeg forhøjer point på fredag så weekend debatten rigtig kan køre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:55

Heeej o.v.n.
Citat
men hvad nu? sludrer vejret

Her går det nogenlunde....med en kamp med at få den nye PC op og stå.
Har fået købt en ny PC i Aldi i dag...dejligt.
Den kan da lige nogle ting ...tror jeg
Nu skal jeg så lige lære den at kende...det tager sin tid kan jeg se.
Nå kommer tid kommer råd....bortset fra jeg ikke havde råd...her i december md.
Men alle gaverne til julen er købt ..pakket nd osv.
Jeg glæder mig så bare til at jeg for første gang i mange år IKKE skal holde hverken dit eller dat.
Har ovetladt det hele til min øvrige familie..så jeg har tænkt mig bare at møde op og få det hele serveret i år...både juleaften med maden og julefrokosten hos min bror og svigerinde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-11 23:05

Citat
bortset fra jeg ikke havde råd...her i december md.
du bruger den da bare som julegave så til dig selv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:06

Citat
du bruger den da bare som julegave så til dig selv

Netop du gamle...men prøv lige at fortælle Leif det

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-11-11 23:13

Tja, vi er jo nogle som holder week-end det meste af ugen, så hvad pokker

Citat
En mellemting mellem regn og sne kaldes slud - men hvad nu? sludrer vejret?

her på Fyn klares det nemt o.v.n. hvis det er sludvejr - så sluer det s´mænd bare -

Ja ja Pia - julen nærmer sig - godt den snart er overstået - det er da en mærkelig tid, det
eneste det drejer sig om, nu hvor der ikke mere er små børn, det er squ noget god mad og noget dejlig vin til - ellers er det jo bare en konkurrence om at bruge flest penge, og have den flotteste udsmykning på sit hus - det er squ næsten sygt og efterhånden alt for præget af de skøre amerikanere det hele -
men en sprødstegt and ved siden af flæskestegen og medisteren - godt med rødkål og brune kartofler og en sovs der kan blive hængende på både kartoflerne og maven, så kan de bare jule løs for mig

Iøvrigt må i have en rigtig god week-end og da også en god jul alligevel

mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-11-11 23:15

var den PC på tilbud fra i dag Pia ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:17

Citat
- godt den snart er overstået

Benny...jeg syntes nu det er en hyggelig tid.
Jeg holder af at hygge mig med at lave konfekt og få bagt en hel del.
Men i år har jeg så sat det hele lidt på stanby netop fordi jeg ikke skal være hjemme i julen.
I aften har vi været ude på en efterskole til julehygge ...min niece går der og moderen hendes kunne ikke komme på en hverdag. Det er nu hyggeligt og hun elsker sin moster og onkel...nyder når vi kommer. Det er da dejligt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:23

Citat
var den PC på tilbud fra i dag Pia ???

Jeps..i Aldi...4499 kr.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-11-11 23:29

OK - tak skal du have ...... jeg vil lige prøve at kikke på den

Jo jo - man skal da hygge sig i juletiden - helt enig ....

På søndag skal jeg selv lege Julemand og komme sejlende til en lille havn her på Sydfyn, iøvrigt med et flot gammelt træskib, og så ellers dele slikposer ud til alle ungerne, som der forhåbentlig er rigtig mange af, desværre lover de lidt blæsevejr, men vi skal ikke sejle så langt, vel ½ times tid, så hvis det ikke er MEGET slemt klarer vi det nok - men det er jo lidt hyggeligere hvis det er fint og stille vejr til den slags -

så, jo jo - selvfølgelig skal vi da hygge os ......

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:34

Citat
På søndag skal jeg selv lege Julemand og komme sejlende til en lille havn her på Sydfyn

Rigtig god fornøjese Benny.
Der er bare så skønt dernede på det sydlige Fyn.
Har selv sejlet der et utal af gange om sommeren.
Har i øvrig familie der arbejder med et stort træskib i Svendborg havn.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-11 23:35

I søndags skulle julemanden komme med skib i Thisted, nu tror børnene ikke på julemanden mere - han blev væk i blæsevejret
Bennymanden: Husk at det er amerikanske julemænd som siger HO HO HO det gør danske julemænd ikke

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-11-11 23:39

OK o.v.n.
Det var ikke så godt

Citat
Husk at det er amerikanske julemænd som siger HO HO HO

hvad siger de danske så ??? Hvis jeg slet ikke siger noget, så bliver børnene jo skuffet ...

Nu skal vi jo også huske på at Julemanden kommer fra Grønland

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-11-11 23:48

Hvad kan man så have stående i et sludrechatol

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-12-11 12:52

Citat
Hvad kan man så have stående i et sludrechatol

Jeg spørger hende lige, -----men den er jo lidt sjofel

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-11 12:57

Ups--jeg spørger ALDRIG sludrechatollet mere

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-12-11 13:50

Nej, tag du dig i agt for slige udskejelser...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 15:44

Er helt misunderlig,på piaskov. Hun er bare en tjekket (ung) dame.Der har styr på det hele.

Forøvrigt,tillykke med den nye Medion....nok noget af det bedste,der kan købes for penge idag.
Kender flere,der er ovenud tilfreds med maskinen.

Selv ejer jeg kun en ekstern dvd brænder fra Medion. Den virker perfekt.
Den interne i pc`en er ude af brug. Nok grundet rigelig tobaks-nydelse.
(Ikke nikotin sikret).

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-11 17:12

Citat
Hun er bare en tjekket (ung) dame

1000000000000 tak...den kan jeg da leve højt på i en del år

P.S. jeg fylder altså 59 næste sommer

Citat
Forøvrigt,tillykke med den nye Medion....nok noget af det bedste

Takke da mange gange...men den driller lidt....nok fordi jeg ikke kender den rigtigt endnu.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-12-11 20:32

Citat
På søndag skal jeg selv lege Julemand og komme sejlende til en lille havn her på Sydfyn, iøvrigt med et flot gammelt træskib, og så ellers dele slikposer ud til alle ungerne, som der forhåbentlig er rigtig mange af, desværre lover de lidt blæsevejr, men vi skal ikke sejle så langt, vel ½ times tid, så hvis det ikke er MEGET slemt klarer vi det nok - men det er jo lidt hyggeligere hvis det er fint og stille vejr til den slags -

Det må jeg jo så kigge efter Bennymanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-11 23:43

Citat
Mosebaek: Er helt misunderlig,på piaskov.

Det' jeg oss.... Hun må godt være moster - er det en onkel, der mangler her?

Nå, men jeg er jo stadig vicevært... snerydning, så keine sne denne vinter!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-11 20:35

Kage til i aften.
250 g. smør røres blødt med 250 g. sukker.
Tilsæt 5 æg...1 ad gangen
Kom 250 g. revet marcipan i sammen med 75 g. mel.
Alt kommes i en smurt form og bages nederst i ovnen ved 200 grader i ca. en time.
Stik i kagen ...hvis der sidder dej fast på en nål skal den bage lidt mere.
Overtrækkes med smeltet chokolade.
Det er noget af en kaloriebombe Men den smager

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-11 21:06

Sender du et stykke til aftenkaffen Piaskov?
Som lovet bliver point forhøjet så spørgsmålet igen kan ses på forsiden, kom nu med indlæg om stort og småt, store og små julegaver eller hvad i nu finder på, jeg kan så lige fortælle at jeg gjorde familien opmærksom på at det er på tide at komme med ønskesedler hvis de vil have en gave i år fordi jeg ville købe gaver tidligt i år, den første kommentar var: Skal du ud at købe gaver den 23. om formiddagen ? fortjener de gaver overhovedet efter sådan en kommentar?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-11 22:26

Citat
fortjener de gaver overhovedet efter sådan en kommentar?

Klart de gør...tænk på lillesøster der trofast står år efter år og koger de lækreste klejner til dig
De har jo normalt fast plads ved siden af din PC på stuebordet...du rækker automatisk ud efter dem og pludselig opdager du at dåsen er tom...hvad gør du så ???
Ringer og bestiller flere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-11 01:54

Nu mangler jeg kun at købe 2 julegaver og det gør jeg i næste uge.

Men vi har fået nyt besøg i haven. Vi bor ellers midt inde i en bebyggelse, men vi er begyndt at få besøg af et egern. Den kommer og drikker og nu har vi købt forskellige nødder og lagt ud, så nu har den travlt i haven. Den kommer hver formiddag.

Jeg har forsøgt at fotografere den, men den er super hurtig. Men en oplevelse er det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-11 12:09

Citat
Nu mangler jeg kun at købe 2 julegaver og det gør jeg i næste uge.

Har været færdig med dem i 1½ uge nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-11 14:19

Du er super, men vi mangler et ønske fra barnebarnet på 3 år, så vi venter på at moderen sender en mail og det har hun ikke gjort endnu.

Jeg ved hvad mine drenge skal have så det er nemt. Og så mangler jeg bare at bestille flæskestegen hos slagteren, anden ligger i fryseren og rødkålen er lavet og i fryseren.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-11 23:17

Tak for svaret dabj. trøstepoint til dig som ikke kunne dy dig for at spørge sludrechatollet, der kom aldrig rigtig gang i debatten hverken om sludvejr eller andet, men tak til jer som gad deltage