/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pinlig underholdning.
Fra : Mosebaek
Vist : 1394 gange
300 point
Dato : 30-11-11 20:40

Er denne røde regering,i virkeligheden en fakir regering.Det ser efterhånden ud som om,de elsker at pine sig selv,så meget som mulig.Udstille sig selv så pinlig og indholdsløst,som mulig.

Politik og dermed samfundets ledende personer,har interesseret mig siden jeg var 10 år.(1952).
Og selvom der har været mange forskellige,mere eller mindre heldige regeringer og ministrer, i tidens løb,må jeg sige at den nuværende,kommer ind på en klar topplacering,hvad angår brudte valgløfter,inkompetence og mangel på simpel sans for realiteterne.

Der er jo ikke en dag,hvor der ikke dukker nye pinligheder op.Nu sidst med Özlem Cekic (ikke med i regering) men dog een af de "bærende" kræfter. Hvor hun fumler rundt,som en anden teenager,der har fået sin første menstruation. Med andre ord:Fuldstændig uden virkelighedssans.

Det er jo simpelt hen en katastrofe,og hvis det ikke var så alvorlig,tragikomisk,at sådanne personer kan få sig selv anbragt,inden for det danske folkestyre.
Her er dagens sidste likvidering,af et stykke regeringsgrundlag:
Citat fra Landbrugsavisen:
Citat
Blot to måneder efter, at Socialdemokraterne, SF og de Radikale fremlagde regeringsgrundlaget, løber regeringen nu fra løfterne om, at bioethanol skal udvikles i Danmark.

Eneste trøst i dette morads er,at denne bastardregering vil lide et dommedags nederlag,til Blå Blok.Hver 3. vælger,ville idag stemme på Venstre.
Nu mangler vi kun at se,hvordan pauseklovnerne,vil optræde under EU formandsskabet.

M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-11 21:34

Sådan går det når kællinger blander politik og sladder

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-11-11 21:37

Bravo Mosebaeck, virkelig godt skrevet !

Jeg frygter desværre, at denne regering klæber sig fast til taburetter de næste 4 år. Taburet-limen hedder Enhedslisten.
Uanset hvordan og hvorledes regeringen vender og drejer det, så er det blevet - og bliver hammer dyrt at være dansker - og den lavtlønnede bliver endnu fattigere.

Vindmølleenergi er en gang økoflip, fordi vindmøller er Co2 kvotestrøm - og Co2 kvoter kan købes af andre lande - og især af de gamle østlande. Dvs, hvergang vi laver kvotestrøm fra en vindmølle og sparer Co2 bliver kvoten sat til salg - og bliver købt op af et af de gamle østlande. Summa summarum forureningen er stadig den samme. Der er kun den forskel, at danskerne skal betale dobbelt så meget for strøm sammenlignet med andre lande.

Nox afgiften.....Virksomhederne som pålægges Nox afgift, flytter bare til tyskland...summa summarum
forureningen er stadig den samme - men danskerne mister arbejdspladserne og valutaindtjeningen.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-11-11 21:41
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-11-11 22:17

Sådan er det at overtage et fallitbo, der ovenikøbet har fusket med regnskaberne

Men jeg må erkende, at det bedste jeg indtil videre kan sige om starten er, at herefter kan det (forhåbentlig) kun gå fremad

Agatha Christie skrev en krimi, har for længst glemt navnet, plottet var et mord begået i et helt mørkt rum fyldt med forhindringer, en veritabel labyrint, alle var samlet i rummet, og da lyset blev tændt var en blevet myrdet, ingen havde hørt en lyd. Poirot, som jeg mener det var, fandt frem til at den der havde stillet forhindringerne op var den eneste der kunne have bevæget sig rundt uden at vælte noget.

Men virkeligheden overgår ofte fantasien, Poirot havde aldrig kunnet opklare mordet, når dem der har stillet forhindringerne/målene op selv snubler over dem

MEN, så var der sikkert heller ikke nogen der var blevet slået ihjel!

Fogh og vikaren brugte 10 år på at køre Dk på røven, det tager sikkert længere end det at rette op på skaderne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-11 22:24

Citat
Jeg frygter desværre, at denne regering klæber sig fast til taburetter de næste 4 år. Taburet-limen hedder Enhedslisten.

Jeg har efterhånden samme bange anelse.
Jeg vågner stadigvæk om natten,i mareridts lignende tilstand badet i sved,hører hendes hæse råb,fra valgaftenen:VI GJORDE DET.
Hurtig henter konen en kold pilsner,og siger noget om at Lars Løkke nok kommer til igen,inden så længe. Så falder jeg som regel,i en dyb drømmeløs søvn,resten af natten.

Citat
Mærkeligt nyt kan-duuuuuuuuu

Tekstboksen her virker også mærkelig.Når den er fuld,plejer den jo at skubbe linjerne opad,når jeg vil skrive næste linje.Rører jeg ved rullepilen i højre side,farer det hele op og ned.Det resulterer i,at jeg ikke kan se,hvad jeg skriver.Men må gætte mig til det.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-11 22:31

Citat
Hver 3. vælger,ville idag stemme på Venstre
bare vælgerne havde tænkt på det i september i værste fald vil det vare næsten 4 år før vi får en ansvarlig regering igen, og så et citat fra TV2 nyheder
Citat
Hvis Thorning troede, at Søvndal ville hjælpe med at redde kastanjerne ud af ilden, tog hun fejl. Søvndal lod således i går meddele, at han ikke vil forholde sig til hverken den ene eller den anden sag, fordi der er tale om "indenrigspolitik".

En partiformand, der ikke vil diskutere indenrigspolitik! Vi lader den stå et øjeblik.
selv partiformanden har berørings angst det er Villy Søvndal der er skrvet om her
En partiformand, der ikke vil diskutere indenrigspolitik! Vi lader den stå et øjeblik.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-11 22:33
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-11 22:47

Citat
Fogh og vikaren brugte 10 år på at køre Dk på røven

Det kan de nuværende langt hurtigere.......

Bare her i Thisted,er der to markante virksomheder,der nok bliver tvunget til at finde en løsning i udlandet.Nemlig Polar-is (Premier)DK`s eneste og Dragsbæk Margarinefabrik. (Også DK`s eneste) Samt Damolin,Mors. (DK`s eneste).
Portland i Ålborg er inde i samme overvejelse. Og helt sikkert mange flere.

De sidste rentable landbrug,vil sikkert også blive chikaneret,til endelig ophør.
Viljen er der,ialtfald.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-11 23:02

Foreløbig tak for indlæg.Nu vil jeg til køjs.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 30-11-11 23:31

Jeg er glad for, at Özlem Cekic satte fokus på, hvad denne regering står får - tak for det.

Egentlig undrer det mig med dette ramaskrig, for det har i mange år været et stort problem, at det for mange ikke kan betale sig at arbejde.
Det prøvede den tidligere regering så at få rettet op på, men vælgerne ville noget andet.

Danskerne vil gerne tage sig af de svageste i samfundet, men vil de fortsætte med at være til grin, og opleve, at mennesker, som de skal forsørge, har en højere levestandard end dem selv?

De fattigste i Danmark er folkepensionister uden egen pensionsopsparing, som blev lovet kr. 5000 ekstra årligt.
Det var der selvfølgelig ikke råd til, der er ikke nok stemmer i folkepensionister.

Den lovede billigere offentlige transport bliver selvfølgelig til en dyrere.

Så er det da godt, at der bliver råd til at give en ekstra slat penge efter nytår, til de "fattige", der i forvejen kun får 15.500 kr. om måneden udbetalt af statskassen efter skat.

Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten interesserer sig ikke længere for de egentligt fattige, det er i den fede mellemklasse, at stemmerne ligger.

De stemmer, der sikrer taburetterne på Christiansborg.

Lad os bare frådse, pyt med, hvad vi skal leve for om nogle år, når pengene er brugt, og landet er dybt forgældet.
Det må andre tage sig af.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-11-11 23:37

Citat
Fogh og vikaren brugte 10 år på at køre Dk på røven, det tager sikkert længere end det at rette op på skaderne
Ja ja ja, vagnr. men fakta er, at;
Anker Jørgensen efterlod en statsgæld på 500 milliarder kr.
Poul Schlüter efterlod en statsgæld på 100 milliarder kr.
Poul Nyrup efterlod en statsgæld på 268 milliarder kr.
Fogh/vikaren efterlod en statsgæld på ca. 80 milliarder kr.

Som Karen Hækkerup så smukt sagde; Gør din pligt og kræv din ret. Vi skal alle yde før vi kan nyde....
Vil det så sige, at man ikke kan lease biler gennem Fleggaard mere ? Og ens husbond heller ikke må fifle med skatten..?................VI GJORDE DET ! Sagde Helle og lo.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-12-11 03:57

Citat
Jeg frygter desværre, at denne regering klæber sig fast til taburetter de næste 4 år. Taburet-limen hedder Enhedslisten.

Det er også meget bedre end at det hedder DF,
Den nye SRSF-regering har jo ikke en tryllestav de kan svinge med, så 10års uansvarlig økonomisk politik kan rettes op på 2 måneder...

Lad dem nu lige få en chance for at komme i gang.
Og ja der findes fattige i Danmark, ligesom der findes fattige i alle andre lande også.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 07:21

HH, man kan måle på mange faktorer, og man kan altid finde et punkt, hvor tingene ser godt ud, men det ændrer ikke det overordnede billede af et Dk i tilbagegang de sidste 10 år.

I forhold til andre lande er vi faldet bagud på økonomi, produktivitet, konkurrenceevne, uddannelsesniveau. levetid mv. , men vi holder skansen på selvfedme

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-12-11 10:23

Når nogen kan blive misundelinge på kontanthjælpers økonomi med børnetilskud, børnepenge, boligsikring mm. så er det fordi hele lovområdet er "skruet forkert sammen".
Kontanthjælp er som A-kassen, er beregnet til en kortvarig periode, hvor borgerne ikke skal gå ned økonomisk i den korte periode.

MEN når politikerne laver lovgivning, så kommunerne kassetænker, så er det at det går galt. Det er ikke meningen, at man skal være på kontanthjælp i flere år, men når nu kommunerne tjener penge på det, så ender det sådan, og det er åbenbart politikernes mening, at det SKAL være sådan. Det er nu engang billigere, at betale kontanthjælp, end at betale op til 200.000 kr. årligt i førtidspension.

Det er helt fint, at der er en rimelig høj ydelse i den kortvarrige periode der er til at afklare en borger, men når politikerne har valgt den nuværende model, så "skider de i egen rede"!

Jeg har arbejdet med alle former for kontanthjælpere i mere end ti år. Jeg har oplevet en etnisk dansker have 26.000 kr. udbetalt om måneden gennem flere år. Tror fan', at hun ikke ville på arbejdsmarkedet til "sølle 16.000 kr. om måneden! Det er ikke hendes fejl, men de "klæbemaskiner" inde på Borgen, der er problemet!!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 10:28

Citat
Den nye SRSF-regering har jo ikke en tryllestav de kan svinge med, så 10års uansvarlig økonomisk politik kan rettes op på 2 måneder...

Citat
I forhold til andre lande er vi faldet bagud på økonomi, produktivitet, konkurrenceevne,

Jeg synes sådanne udtaelser,er meget skuffende.Især fra de to herrer,der plejer at have en normal høj horisont. Er den verdensomspændende økonomiske situation,virkelig forbigået jeres opmærksomhed........ rul nu gardinerne op.

Jeres forsvars-angrebsvåben,er vist at sammenligne med pusterør.
Får i kun jeres nyhedsbehov dækket af "Arbejderen","Information" o.s.v. Prøv da lige med de lidt mere seriøse,af slagsen.

Så ville i også vide,at DK gennem de sidste mange år er blevet rost for at ha`en af de stærkeste økonomier,i verden.

Så sent som her omkring valgets udskrivelse,var der igen en stor "kanon" fra EU,der roste DK,for at have EU`s mest trovædige og stabile økonomi.

prio`s indlæg,går helt ind for.

M.

Ps.:Er desværre ikke tilstede,før sidst på dagen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-12-11 10:41

Citat
I forhold til andre lande er vi faldet bagud på økonomi, produktivitet, konkurrenceevne, uddannelsesniveau. levetid mv. , men vi holder skansen på selvfedme
Vagnr., vi er nok et af de lande, der har klaret os bedst gennem den globale finansielle krise.

Havde man da lige været en tur på badeværelset og fået sat håret op til narrestreger, da man helt uforberedt åbner fjerneren og tuner ind på TV2 news. Hvem popper så op på skærmen...???? Jo såmænd, go'e gamle Mimi ......ærgerlig man fik åbnet for fjerneren.....jeg måtte atter ud på badeværelset og sætte håret en ekstra gang.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 10:42

alka, hvordan får man 26000 udbetalt om måneden på kontanthjælp, såvidt jeg ved er max-beløbet for en enlig forsørger ca det halve, og er skattepligtig?

Det er ikke fordi jeg vil skifte "erhverv", men nysgerrig har jeg altid været

Hun skal jo op over 50000 mdl for at tjene ligeså meget, det klarer man ikke på en gang.

Det er ikke hendes skyld, men "samfundets skyld" som man sang engang, underligt at 10 års VKO-styre ikke har gjort noget ved det, men hun er sikkert en af Pias kernevælgere

http://hoisonten.b.dk/Event/Hoisonten/da/19423646

Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-12-11 15:02

Vagnr - nej, hun har aldrig været een af Pias kernevælgere.

De mennesker, som Dansk Folkeparti gerne vil forbedre forholdene for er de ringest stillede folkepensionister og førtidspensionister.
Ikke kontantshjælpsmodtagere med høje indkomster p.g.a. mange børn.

Vi har nu fået et godt sikkerhedsnet under børnefamilier i Danmark.
Så flot, at det ikke længere kan betale sig overhovedet at gå i arbejde for mange kontanthjælpsmodtageres vedkommende.

Hvis man derimod er enlig uden børn på kontanthjælp, kan det være svært, at få det hele til at hænge sammen.

Vi tager os af børnene i Danmark, fint, sådan skal det være!

Men "fattige" børn findes nu kun i de familier, der har valgt, selv at forsørge deres børn med et lavtlønsarbejde - og samtidig skal forsørge en stor del af andre familiers børn.

Socialdemokratiet har gjort meget godt for de dårligst stillede før i tiden.

Problemet er, at Socialdemokratiet og venstrefløjen i det hele taget ikke ved, hvornår og til hvem, det er på tide at stoppe uddelingen af andres penge.

- og nøjes med at tage sig af de virkeligt fattige i samfundet.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-12-11 15:56

det er sjovt som alle de blå, har udråbt venstre-fløjen til at være syndebuk.

det største problem er at, der under den borgerlige regering er forsvundet 200.000 arbejdspladser.
og uddannelses-området blev ned prioteret, selv i en tid hvor vi havde højkonjunktur.

det gør at vi i dag står i en forværret situation.
og det hjalp nok heller ikke på det, at DF sende et image af Danmark, til udlandet som værende et fremmedfjendsk land.

Håber den nye regering kan rette op på fejlene relativ hurtigt. Selvom det kræver meget arbejde, at rette op på 10 års destruering.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 16:01

Citat
prio`s indlæg,går helt ind for.

Oversat:prio`s indlæg,går jeg helt ind for.

Det samme med prio`s,sidste indlæg.

Kunne ikke sige det bedre selv.

M.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-12-11 16:04

Moesbøk.
(personligt har jeg ikke fidus til at det er det ene partiBlå eller rød, der er de mest ansvarlige med vores penge)

Men det udnre mig bare at når der er gået 10 år. Og i den tid har eksempelvis iC4 togene fået lov at gå helt i cirkus-mode.
Hvorfor har de ansvarlige politkere i den dangang sidende regring haf en finger på pulsen. De skulle jo stå for firmaer, forretningsfolk og anstændig økonomisk håndtering. Men togerne. De er nu igang med at blive tjekekt OG raparet af Tyske fagfolk.
DOOOh hvor er ansvarligheden henne?
Og uddannelse området?
Ja det skulle være verdens bedste. Og alligevel så kommer flere og flere ud med kun 9. klasse og ikke nogen følgende uddannelse.
Er det fordi at mennesker der ikke er uddannet er nemmere ved at trække rundt manegen så politkerne kan gøre somd et passer dem?

Og nu viser det sig at AMU er ren til grin for vores penge, igen igen.:(

Jeg er sku ikke imponret af blå.
De har haft 10 år. Og det eneste i kan sige er den magiske gæld som vi er "så dygtige" til at holde. Hvad hjælper det, når vi pisser i bukserne for at holde varmen.
Og lader unge gå uden uddannelse og "husholdningen" du ved tog, hospitlaer, skoler og andet unødvendigt pjat forfalder. Men der bruges flere og flere penge???

Hvor er den økonomiske ansvarlighed henne, som de blå der har siddet de sidste 10 år bryster sig af at have?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 16:22

Kære Cimbombom,dine fantasterier...som måske er en udslag af febervildelser,kommer du ingen vegne med idag.Hvor gerne du end ville ændre virkeligheden,står det ikke i din magt.

Jeg har faktist (inderst inde) lidt ondt af den nye regering.Selvom det er en flok (tilsyneladende uvidende) amatører,burde de ha en smule fingerspids-fornemmelse af hvad der foregår,i den virkelige verden.

Du har så sandelig også noget at indhente.

.... frisk mod.... prøv.....vi kan alle blive klogere...... og du har en kæmpe chance.....

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 16:39

Jeg har vist aldrig påstået (håber jeg ikke) at alt hvad den forrige regering lavede,var det rene idyl.
De "fabrikerede" skam flere ting,som jeg er lodret imod.

Men der kan jo nu engang,ikke laves en lovgivning,der tilfredsstiller 5.500,000 mennesker. + ½ million tilløbne,der også skal forsørges,efter bedste evne.

Hvad den retning angår,satser jeg godtnok mine sidste skilninger på Blå Blok.
Det er simpelthen den fraktion,der føler det største ansvar for Danmark.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 16:49

For at citere mosebaek

Citat
Kunne ikke sige det bedre selv.

Men det handler om nosunshine5's indlæg

Citat
Jeg er sku ikke imponret af blå.
De har haft 10 år. Og det eneste i kan sige er den magiske gæld som vi er "så dygtige" til at holde. Hvad hjælper det, når vi pisser i bukserne for at holde varmen.
Og lader unge gå uden uddannelse og "husholdningen" du ved tog, hospitlaer, skoler og andet unødvendigt pjat forfalder. Men der bruges flere og flere penge???

Hvor er den økonomiske ansvarlighed henne, som de blå der har siddet de sidste 10 år bryster sig af at have?

Diskussionen her, minder mig, som så mange andre tilsvarende, om engang jeg snakkede med min mor om navne, hun kunne ikke fordrage Thomas, jeg kunne vældig godt lide det, efterhånden fandt vi ud af at det var den samme Thomas vi hhv. ikke kunne fordrage og godt lide, der var grunden til vores holdninger til navnet.

Jeg tror og håber, det trods den krise VKO's økonomiske vanvid har skabt (HUSK vores krise startede et år før den globale, da bunden gik ud af boligmarkedet sommeren 2007 pga afdragsfrie lån, skattestop på ejendomsværdiskat og ufinansierede skattelettelser til de velstillede, mens den amerikanske og derved globale startede i 2008), vil lykkes den nye rød-lilla regering at rette mærkbart op på sagerne inden næste valg, men det er hurtigere at køre i grøften end at komme op igen.

Og så må jeg atter konstatere, at de blå minder om Coca-cola, emballagen ser pæn ud, produktet er usundt, der er ingen penge til produktudvikling, men bunker af penge i reklameafdelingen=spin, når folk stadig tror Dk klarer sig godt under krisen.

År for år går vi nedad bakke i forhold til andre lande, er overhalet af fx Singapore, der nu er nr 5 på verdensranglisten over økonomi pr indbygger, 70% rigere end Dk på 28. pladsen. Singapore har ikke olie eller andet godt, har været selvstændigt i under 50 år, fra 1965.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-12-11 17:25

vagnr, jeg har ikke skrevet, at nogen får kontanthjælp på 26.000 kr. om måneden. Jeg skrev:
kontanthjælpers økonomi med børnetilskud, børnepenge, boligsikring mm.

Pgl. indtægt bestod af
1. Kontanthjælp som forsørger med fem børn.
2. Forhøjede børnetilskud som enlig forsørger.
3. Boligsikring.
4. Børnepenge fra tidligere mand (som viste sig at bo på exens adr.)!

Det gav alt i alt ca. 26.000 kr. om måneden, og da der kun er tale om beskatning af kontanthjælpen, så har du nok ret i, at det er 50.000 kr. eller mere der skal tjenes!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 17:36

Et må jeg medgi`dig vagnr: Du er den fødte debattør og ordkløver..... men prøv lige at løfte kasketskyggen en anelse.

Er du ved at skrabe bunden for argumenter???:
Citat
er overhalet af fx Singapore

Det er vel ikke den store hemmelighed,at det er de fjern-østlige økonomier,der har fat i "den lange ende" idag.Bl.a. Kina. Men hvorfor bringe Fjernøsten ind i debatten,når nu du mener at er er den forrige (lokale) VK regering,der er skyld i alle vores ulykker.

Hvis vi forholder os til Europa,hvor jeg forestiller mig,både du og jeg bor,er det jo en kendsgerning,at Statsminister Lars Løkke Rasmussen,afleverede nok Europas bedste økonomi (gud burde ha`forbudt det) til en rød slendrian regering.Der ikke kender deres egen valgprogram.(Her bagefter).De burde kunne straffes for dokumentfalsk.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 17:41

alka, tak for meldingen, men som jeg forstår det du skriver, var/er der også tale om fusk.

Man kan, sikkert uanset partifarve, undre sig over at man på den måde kan få mere, end de fleste par der arbejder

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-12-11 17:46

Der er ingen tvivl om, at rød blok er kommet skidt fra start og håndteret en stor del af det på klodset vis. Men jeg tror på dem. Ihvertfald langt mere end de blå og racist-partiet..
Man kan ikke udlede noget endnu, efter kun 2,5 måned. Det ta'r lang tid at rette 10 års ødselhed og dårlig rygte i udlandet.

Pims

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 17:54

Citat
Ihvertfald langt mere end de blå og racist-partiet..

Akja,den samme gamle "skure".Men til dels underholdende........ hvis man keder sig meget.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 17:54

mosebaek, det bliver ikke rigtigere af at du gentager

Citat
Statsminister Lars Løkke Rasmussen,afleverede nok Europas bedste økonomi

Såvel Tyskland som Sverige ligger langt bedre til økonomisk end os, Dk har ligesom en del andre EU-lande for højt budgetunderskud, vores konkurrenceevne og produktivitet falder osv, men vores selvglæde og -fedme virker helt upåvirket.

Jeg nævner Singapore fordi de startede på mere eller mindre bar bund for under 50 år siden, i modsætning til mange af de rigeste lande på listen har de ingen naturressourcer (i modsætning til os m. olie og gas), og har alligevel givet os og næsten alle andre europæiske lande baghjul, det er da tankevækkende!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 18:11

Citat
og har alligevel givet os og næsten alle andre europæiske lande baghjul, det er da tankevækkende!

Det kommer slet ikke bag på mig..... de bruger nemlig ikke det samme klynkeri,som her.Men yder til samfundet. Sætter tæring efter næring.....

Spekulerer nok ikke så meget i kontanthjælp,kontra arbejde,som herhjemme.
Det er jo nok også begrænset,med den nordafrikanske invasion,af Singapore.

Så det er simpelt logik,altsammen.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-12-11 18:31

En del af jer brokker sig over at kontanthjælps niveaut er for højt.

Men jeg hører jer aldrig klage over at Bankerne og Hr. A.P Møller & Co. har fået milliarder af skatte kroner i støtte.

Bankerne har fået over 150 milliarder kroner i redningspakker og statsgarantier osv.
den borgerlige regering lavede en skatteaftale med A.P Møller på Nordsø olien, så hans indtjening er sikret de næste 40 år.

Privathospitalerne har fået 20% i overbetaling.

Dsb´s top ledelse fik omkring 1,5 mio i lønninger + bonus udbetaling, til trods for at IC4 togene ikke kan kører.

plus alle mulige fradrags goder til multinasserne, og dit og dat.

men det er nogle folk åbenbart ligeglade med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-11 18:56

Citat
Dårlig rygte i udlandet.

Ja gud ske tak og lov for det, hvor mange flere kunne vi ellers ikke skulle forsørge

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 19:10

Citat
Bankerne har fået over 150 milliarder kroner i redningspakker og statsgarantier osv.
den borgerlige regering lavede en skatteaftale med A.P Møller på Nordsø olien, så hans indtjening er sikret de næste 40 år.

Se,her er netop et par punkter,som jeg ikke er inde i,eller kan forklare.Men jeg er sikker på at du gerne vil komme med en nærmere udredning,så selv jeg forstår det.

Citat
Privathospitalerne har fået 20% i overbetaling.

Her ville det også være belejlig,men en nærmere specifikation,fra din side.

Citat
Dsb´s top ledelse fik omkring 1,5 mio i lønninger + bonus udbetaling, til trods for at IC4 togene ikke kan kører.

Her deler jeg din forargelse,mindst.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 19:50

Da jeg nok ikke får svar fra Cimbombom,vil jeg tillade mig at bringe et nyt aspekt ind i tråden,som dog har relevans til hans svada om privathospitaler. Nemlig dette skatteyderbetalt Facebook underholdning:

De stakkels hæsblæsende-hurtigløbende læger sygeplejersker,på Hvidovre Hospital,har dog trods alt nogle stop,hvor Facebook bliver luftet.Nemlig 3400 timer pr. måned,har man fundet frem til.

Så med det in mente:
Citat
Privathospitalerne har fået 20% i overbetaling.

Kunne jeg godt forestille mig at privat hospitalerne,også er 20% mere effektive.

Nu er man lige faldet over Hvidovre-hospital......hvad med de andre?????????

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-11 19:57

Der er måske ikke flere ærter i pusterøret.

Passer mig fint,jeg skal se tv nu.

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-12-11 21:28

Citat
Privathospitalerne har fået 20% i overbetaling.

Nu er der mange vinkler - den såkaldte overbetaling kan anskues på.
Jeg vælger at anskue problematikken udfra en positiv vinkel, nemlig, at tusinder og atter tusinder er blevet hjulpet og erklæret rask, og igen er kommet hurtigt ud på arbejdsmarkedet og betalt deres skat -og ikke mindst, ligget samfundet til "last" med modtagelse af sygedagpenge/kontanthjælp.
Alene udfra den betragtning mener jeg, at pengene er kommet tifold tilbage i kassen igen.
Jeg er sikker på, at de mennesker der blev hjulpet er enormt glade for, at de blev trukket ud af den lange hospital-kø, som Nyrup regeringen oparbejdede igennem den tid, hvor han havde travlt med at stikke fire fingre i luften og råbe; four more year.

- Og en anden ting - kvalitet koster.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-11 22:11

Nu er der ingen tvivl om overbetalingen, den ligger på lidt over 900 mill kroner. Noget der, mærkeligt nok, ikke har været den samme opmærksomhed på, er værdien af skattefradragene, der alene for årene 2002-07 er ca 1,3 milliard, tabel 6 i Rigsrevisonenens beretning, side 31

http://www.rigsrevisionen.dk/media%281136,1030%29/15-2008.pdf

MEN, det var ikke der skandalen lå, havde Fogh og Løkke meldt klart ud, at de ville bruge over 2 milliarder skattekroner på at tilgodese privathospitalerne (ca 900 mio i overbetaling og 1,3 mia i mindre skattebetaling), og fået det vedtaget i Folketinget, havde alt været OK, det var bare ikke lige den model de brugte, de løj i stedet, hvad der havde væltet regeringen hvis ikke Pia havde støttet, selv om hun nok ikke har mange vælgere med sygeforsikring!

At jeg så aldrig har kunnet forstå, hvorfor dem der ikke fik en sundhedsforsikring på arbejde, skulle betale for de heldigeres skattefradrag og for at komme sidst i køen, er en anden sag, men jeg forstår heller ikke hvorfor folk i lejeboliger skal betale for mit rentefradrag i huset

Værdien af rentefradraget begynder jo at falde næste år (en VKO-vedtagelse), så det kan være det sidste problem begynder at blive løst

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-12-11 22:35

Citat
Der er måske ikke flere ærter i pusterøret.

Passer mig fint,jeg skal se tv nu.

Mosebæk jeg hen viser bare til vagnr´s indlæg Dato : 01-12-11 22:11

der har du alle de svar du skal bruge

Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-12-11 23:00

I eftermiddags så jeg Mimi Jakobsen fra Red Barnet i tv - hun påstod, at børnefamilier på overførselsindkomster skam var fattige, og at der knap var råd til, at børnene kunne få mad med i skolen.

Det viste alverdens undersøgelser, oplyste hun.

Hvilke undersøgelser? Jeg vil påstå, at det er løgn!

Er skatteyderne så naive, at hun kan bilde dem det ind?

Mimi Jakobsen, den luddovne og griske kone (ja, undskyld) - hun er vel bare ude på at forsvare sin loppetjans hos Red Barnet til 1,5 - 2 millioner årligt.

Jeg FATTER ikke, at regeringen kan komme igennem med at fjerne kontanthjælpsloftet, indføre "ferie" til kontanthjælpsmodtagere, fjerne loftet over udbetaling af børnepenge - så den ikke spor fattige "Fattig-Carina" og hendes ligestillede kan få forøget indkomsten fra årsskiftet med mindst 500 kr pr måned.

Giv i stedet en bedre hjælp til syge, gamle og egentlig fattige - lad fx de mennsker, der ikke længere har kræfterne til arbejdsmarkedet, komme på førtidspension i.s.f. at lade dem hensygne i årtier på kontanthjælp for at spare.

Forlang noget mere af resten, uddanelse/arbejde, inden de gror fast i ledighed.
Der er altid jobs at få for raske unge og yngre, hvis man ikke er for kritisk, og er villig til at flytte sig lidt.

En folkepensionist, hvis pension i den grad er udsultet de sidste 15-20 år, kan ikke få de lovede 5000 kr ekstra om året, altså mindre end 500 kr ekstra om måneden (5000 kr om året er mange penge, hvis man i forvejen ingen har!)
Begrundelsen er igen, at det er der ikke råd til!!!

Den lovede billigere offentlige transport er der ikke råd til!
Bliver skam dyrere.

Men der er råd til at poste flere penge i de børnefamilier, der ikke er fattige, så man er sikker på, at det ALDRIG vil kunne betale sig for dem at komme ud på arbejdsmarkedet og forsøge selv at forsørge deres familie.

En sådan holdning til forsørgelse er ødelæggende for hele samfundet, og den går i arv.
Samtidig sætter den integrationen helt i stå.

Johanne Schmidt og Villy Søvndal mener ikke, at "Fattig-Carina" får for meget hjælp, næh, Johanne mener selvfølgelig, at det er de danske lønninger, der er for lave!

HUH-HEJ, hvor det går, når landsbytosserne kommer til magten!
Vi forsørger os selv ihjel!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-12-11 23:14

Danmark ligger under gennemsnittet, når det gælder skat på arbejde blandt de 15 gamle EU-lande, som Danmark bedst kan sammenligne sig med.

Så meget betaler en ugift gennemsnitsarbejder uden børn i skat af sin løn i udvalgte lande:

Storbritannien: 32,7 procent.

Danmark: 38,3 procent.

Sverige: 42,7 procent.

Tyskland: 49,1 procent.

Frankrig: 49,3

Belgien: 55,4 procent.

Kilde: Professor Jørgen Goul Andersen og OECD: Taxing Wages, 2011.

/ritzau/

Og selskab skatten er nok endnu mindre. Så skatte trykket burde ikke have den store indflydelse på konkurrence evnen. I forhold til de andre EU-lande.

( http://www.information.dk/telegram/286694 )

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-12-11 23:56
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 06:19

De der pyramidalske CEOPS-folk husker (i bedste fald) kun den ene side af mønten, nemlig hvad man betaler i skat, ikke hvad man får igen.

I Dk skal vi ikke selv betale for for læge/sygehus-behandling, for skole/uddannelse, mm., det skal man i mange andre lande, og det er ikke småpenge der er tale om.

I UK er der tale om 60-70000 dkr/år til universitetet, fx

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AonYZs4MzlZbdHVwQlVnd0ZxQkRmQjQ4NzhFSzJ2VVE&hl=en#gid=7

Derudover tvivler jeg på at vi skulle have en skat på kapital på 43,8%, jeg gætter på man helt har glemt fradragene på fx indbetalinger til pensionsordninger og beskatningen af løbende afkast på pensioner på 15%. Vi har en pensionsformue på ca 3100 milliarder kr., eller 1,8 gange vores bruttonationalprodukt.

Jeg tror heller ikke man har modregnet i kapitalbeskatningen for det forhold, at gevinster ved salg af ejerboliger (normalt) er skattefri, her ligger der ca 4100 milliarder (i samlet ejendomsværdi).

Og så er der et af CEOPS sædvanlige ideologiske indspark (note 4), "...topskatten forvrider (arbejdsudbuddet) mere end bundskatten....".

Som (top)skatteyder helt tilbage fra begyndelsen af 80'erne, med marginalskatpå 73%, og 25 år frem har min løn ikke været afhængig af timetal, men af opgaverne og resultaterne, det er mit klare indtryk, at det gælder de fleste topskatteydere.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-12-11 10:04

Her vil jeg ikke modsige dig vagnr., men jeg vil heller ikke give dig ret. Jeg evner ikke at gennemskue tallene - og åbenbart, kan de såkaldte eksperter heller ikke gennemskue tallene.

HH.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-12-11 10:18

Ja, og i TV2's morgen TV, kunne man læse/høre, at over 35.000 personer har været på kontanthjælp i mere end fem år!

Det er der ikke noget nyt i for politikere, ansatte i kommunerne. Flere tusinde har administreret den lovgivning som politikerne har besluttet. Bl.a. med et hav af kontrollove.

Før den 1. juli 2003 var det lige dyrt for en kommune, om en kontanthjælpsmodtager var i aktivering eller ej i forhold til selve kontanthjælpen, men skulle de i aktivering, så ville det betyde en merudgift for kommunen, hvorfor det var maget få der var i aktivering - den gang!

MEN så kom der en lovændring den 1. juli 2003, som betød, at kommunerne fik 65% i refusion af udbetalt kontanthjælp, men kun for de kontanthjælpsmodtagere, der var i aktivering! ...og så fik kommunerne travlt - virkelig travlt. Alle der kunne "krybe og gå" kom/skulle i aktivering!

Kassetænkningen i den helt stor stil var blevet inført for alvor! Det store "cirkus" kørte frem til 2010, hvor man stoppede for den store 65% refusion. Der hvor jeg arbejdede blev der opsagt 72 offentlige stillinger, på det grundlag!

Jeg har oplevetkontantshjælpsmodtager fra 2.00 kr udbetalt om måneden - alt inkl. og på til 26.000 om måneden - alt inkl. (socialt bedrageri). Den gang de var på kontanthjælp og kommunerne fik 65% i refusion, var det begrænset hvad det kostede kommunen pr. borger. Skulle de derimod på førtidspension, så var der ingen refusion (på den ny ordning). Dermed kunne kommunerne spare op til over 100.000 kr. årligt pr. borger - det var noget der ville noget, bl.a. derfor gik mange borgere
igennem flere år på kontanthjælp, fremfor at komme på den pension, som flere af dem var berettiget til, men kommunerne bibeholdt dem på kontanthjælp af økonomiske årsager - de skulle skamme sig de politikere -eller hyklere.

Desværre kan jeg ikke se hvad jeg skriver, da mit skrivefeldt er bleve indskrænket til ca 8 cm i højden, så tilgiv mig hvis der er fejl i skrivningen! Det er nok den nye opdatering der har bevirket det?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-12-11 10:22

Rettelse af:
"Jeg har oplevetkontantshjælpsmodtager fra 2.00 kr udbetalt om måneden - alt inkl. og på til 26.000 om måneden"

der skulle stå:
Jeg har oplevetkontantshjælpsmodtager fra 2.800 kr. udbetalt om måneden - alt inkl. og på til 26.000 om" .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 15:15

Citat
Desværre kan jeg ikke se hvad jeg skriver, da mit skrivefeldt er bleve indskrænket til ca 8 cm i højden, så tilgiv mig hvis der er fejl i skrivningen! Det er nok den nye opdatering der har bevirket det?

Har nøjagtig samme problem.Og for det ikke skal være løgn,er min skærm blevet tosset.Den popper op med indstillingsbokse.....på spansk.....den drøner rundt med markeringer,på menuerne.Lidt som når man trækker i en spilleautomat. Sidder febrilsk og trykker på "Menu" og "Select",Uden resultat. Pludseligt forsvandt det,men jeg tændte piben.Uden min medvirken.
Citat
I eftermiddags så jeg Mimi Jakobsen fra Red Barnet i tv - hun påstod, at børnefamilier på overførselsindkomster skam var fattige, og at der knap var råd til, at børnene kunne få mad med i skolen.

Hun er nok alligevel den største skamplet på Det Danske Folkestyre,indtil videre.Inkompetent,hoven,slesk og direkte frastødende.Hendes perfide grådighed,lader sig ikke skjule.Men hun opnåede at få sin fars parti,lagt i graven.Hun har skadet Danmark,i en grad,så det nærmer sig landsforræderi.Helt igennem en usympatisk person,der kun kan bruges som skræk-eksempel.
Sa......osse! Nu begynder lortet igen.Det minder grangiveligt,om et gammel tv,hvor billeder ruller helt vild.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 16:29

Til ændringerne af Kandu, så har jeg foreløbig fået forbedringer ud af det, såvel citatfunktionen (som tidligere har slettet alt hvad jeg selv havde skrevet, men med lidt held kunne bruges som indledning) og smileyerne, som nu kommer hvor jeg står, mens de tidligere hoppede et par linier ned under alt hvad der stod.

Så det virker åbenbart forskelligt, sikkert afhængig af styresystem/browser, mit er Vista og Firefox.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 17:38

Jeg prøver lige igen........her er lidt opmuntrende læsning...måske ikke for vagnr,og ligesindede.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1668292.ece

Eneste skår i glæden er:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1668389.ece
Ham kunne vi sagtens undvære i Dansk politik. Jeg håbede sådan,at han var gemt godt af vejen i Bruxelles.....nåe, der er jo selvfølgelig gode chancer for,at han IKKE bliver valgt.

M.

PS.:Jeg sidder med solbriller (ikke skyklapper) for at kunne tåle skærmens "udstråling".
Den står på fuld lysstyrke og diskant. Har sat en klemme på menu-knappen,så den holdes inde.
Akja,Komputeren er ved at være ligeså affældig,som ejeren.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 18:17

Tak for din medfølelse, mosebaek

Husk det gamle eventyr om haren og skildpadden, det afgørende er ikke at løbe hurtigt, men at komme i mål i rette tid Og der er vel små 4 år til rette tid.

Det ser ud som om Dan Jørgensen også har fået den tanke.

Men nu hvor Trolex (Lund Poulsen) er ved at få ørerne i maskinen, en sag han nok ikke har kørt uden at lille Lars har været indblandet, bliver den kommende (lange) tid rigtig spændende.

Link til de tre redegørelser har, de to sidste peger ret entydigt på ikke blot Trolex og hans spindoktor, men også på Venstres pressetjeneste

http://www.skm.dk/presse/pressemeddelelser/ministeren/8710.html

Men man ved jo aldrig hvad lovovertrædelser kan føre til, Fogh blev jo statsminister efter at have svindlet i Skatteministeriet, så det er måske i Venstre ligesom hos rockerne, forbrydelser fremmer karrieren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 18:35

Citat
Men nu hvor Trolex (Lund Poulsen) er ved at få ørerne i maskinen, en sag han nok ikke har kørt uden at lille Lars har været indblandet, bliver den kommende (lange) tid rigtig spændende.

Skal vi nu ikke vente med at dømme,til de bliver anklaget.

Men har nogen været lidt for "smarte",skal det naturligvis udredes.Ingen fejl på det.
Der skal være redelighed i tingene.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 18:56

Jeg dømmer ikke, men efter at have læst de tre redegørelser mener jeg, det er klogt at nedsætte en undersøgelseskommission, så må vi jo se hvad de til sin tid kommer frem til.

Men når man ser det skønmaleri Klaus Hjort kunne tegne om Dks økonomi i august i år "stabilt, selvbærende opsving"

http://www.business.dk/oekonomi/hjort-danmark-i-stabilt-opsving

og den realitet han efterlod sig med endnu en begyndende recession i det kvartal hvor han udtaler sig

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/220561/corydon_varsler_smalhals_efter_bnp-chok.html?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=%D8konomi&utm_content=N15+-+Mest+l%E6ste-Mest+l%E6st+%F8konomi

kan man jo vælge om Hjort er idiot, fuld af løgn eller begge dele!

Netop den økonomiske situation, der viser sig langt værre end det vi fik fortalt af VKO inden valget, er et kæmpeproblem for den nye regering, der er simpelthen ikke penge nok i kassen, og (en del af) grunden til de problemer, SSFR nu står med.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 19:14

Citat
Men når man ser det skønmaleri Klaus Hjort kunne tegne om Dks økonomi i august i år "stabilt, selvbærende opsving"

Citat
Fredag den 20. august 2010, 13:36

Undskyld vagnr,men den nuværende år hedder altså 2011. Snart er vi i 2012.

Jeg synes også,tiden går for hurtig. Men vi er jo nødt til at følge med.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-11 20:11

Glemmer i ikke at de sidste 10 år er statens virksomheder stille og roligt blevet solgt. Selv det danske postvæsen er ikke dansk mere.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-12-11 21:18

Ja, selv go'e gamle Danmark er solgt.....................til EU

Vedr. flimmer på kandu.
Min pc har samme symptomer som din, Mosebaek.
Det er garanteret den rådne regerings skyld !!!

HH

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 21:35

Citat
Det er garanteret den rådne regerings skyld !!!

Ja sikkert...... eller vagnr......nogle af hans indlæg virker somom de er virus-befængt.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-11 22:06

Åhr Mosebaek

Bare fordi man ikke er enige i politik behøver det da ikke være en synd. Det ville være kedeligt hvis alle altid var enige.

Og så er jeg hen ad vejen enig med Vagnr.

Men det gør mig da ikke til et dårligere menneske.

Så personligt synes jeg ikke at man skal diskutere politik, religion og børneopdragelse til en sammenkomst. Se bare hvad den afstedkommer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 22:10

Mosebaek, du har helt ret i at jeg ikke rigtig kan følge med tiden, men det kan Hjort heller ikke, han sagde det samme (næsten da) i august 2011

http://politiken.dk/politik/ECE1358471/haer-af-oekonomer-undsiger-hjorts-opsving/?service=iphone

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 22:28

Du har ret,langt hen ad vejen,granner01.

Citat
Og så er jeg hen ad vejen enig med Vagnr.

Det støder mig jo så lidt.Men jeg vil bære over.......er i mit gode humør i aften.Har nemlig lige set Andrea Berg. Og hører http://www.dansbandsdax.se/

Som jeg håber du forstår,prøver jeg som regel med lidt humoristiske undertoner.Måske ikke altid det lykkes.....men jeg forsøger.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-11 22:53

Citat
Mosebaek, du har helt ret i at jeg ikke rigtig kan følge med tiden

Jeg er da lidt stolt... det er ikke ret tit,du kan fanges på "det forkerte ben".

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-12-11 23:02

Et spørgsmål - og hvem vil svare ???

Hvilken dansk udenrigsminister udtalte i et interwiew, at han ikke ville sende tropper til den Syriske Jungle ?

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 23:05

Mosebaek, jeg foretrækker at have styr på mine kilder, men det kan smutte, og så er det kun godt at blive grebet ud

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 23:11

Citat
Hvilken dansk udenrigsminister udtalte i et interwiew, at han ikke ville sende tropper til den Syriske Jungle ?

To gæt, den samme som sørgede for en U-båd og sneskovle til Golfkrigen, eller Søvndal. Når du spørger, HH, er det nok det andet gæt jeg ville satset på

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-12-11 23:26

Bravo vagnr. !

Så er der kun et spøgsmål tilbage; Hvor i Syrien findes der bare noget, der minder om en jungle ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-11 23:39

Tænkte nok du ville spørge, HH, så jeg har lige kigget på Syrien på Google maps.

I bjergene ved Middelhavet, især på landsiden, er der faktisk ganske mange træer, syntes også jeg mindes noget om cederskove, men om det minder mere om jungle end Gribskov, tvivler jeg på (bortset fra der sikkert er varmere i Syriens bjerge).

I betragtning af, at vi har en ørken på Anholt, vil jeg ikke udelukke man kan finde en ligeså stor jungle i Syrien, måske stor nok til at vores soldater kunne lege skjul i den

Du kan jo søge på Hama Governorate, Syrien og zoome ind

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-12-11 00:00

Citat
En del af jer brokker sig over at kontanthjælps niveaut er for højt.

Men jeg hører jer aldrig klage over at Bankerne og Hr. A.P Møller & Co. har fået milliarder af skatte kroner i støtte.

Bankerne har fået over 150 milliarder kroner i redningspakker og statsgarantier osv.
den borgerlige regering lavede en skatteaftale med A.P Møller på Nordsø olien, så hans indtjening er sikret de næste 40 år.

Privathospitalerne har fået 20% i overbetaling.

Dsb´s top ledelse fik omkring 1,5 mio i lønninger + bonus udbetaling, til trods for at IC4 togene ikke kan kører.

plus alle mulige fradrags goder til multinasserne, og dit og dat.

men det er nogle folk åbenbart ligeglade med

Og nogle folk er åbenbart ligeglade med, at den forrige opposition, godt hjulpet af Poul Nyrup Rasmussen og Lone Dybkjær i Bruxelles, gjorde hvad den kunne for at tegne et billede i udlandet af Danmark som et lukket land med nazistiske tilbøjeligheder og med koncentrationslejre og pigtråd ved vore grænser.

Nogle folk er åbenbart ligeglad med, at vi har et parti i regering (SF) med et partiprogram med revolutionære drømme. En Villy Søvndal som partiformand og udenrigsminister, som har støttet boykot af Israel og rost en afdød terrorist som en "god kammerat" - og en socialordfører med 1½ hjernecelle.

Nogle folk er åbenbart ligeglad med, at vi har fået Ole Sohn som erhvervs- og vækstminister. Ole Sohn, tidligere DKP-formand og varm støtte af det tidligere Østtyskland, skolet og økonomisk støttet af det kommunistiske Rusland. Og Enhedslisten, som ikke lægger skjul på, at det er et revolutionært parti, som støtter anarkister og terroristorganisationer som f.eks. PFLP og FAK og med en støttekreds af medlemmer, som kommer fra kredsen omkring Ungdomshuset og et tidligere medlem af Blekingegadebanden.

Og værst af alt, er nogle folk ligeglad med, at landets Statsminister er en glat skatteål, der ingen skrupler har over at agere dum i låget, for at sikre sin mand, at han ikke skal bidrage til den danske statskasse.

For at han kunne være medejer af dansk ejendom, skulle det bevises overfor Justitsministeriet at han havde en stærk tilknytning til Danmark.

For at han kunne slippe for at betale skat, så skulle det påvises overfor SKAT at han havde så lidt tilknytning til Danmark som muligt.

Helle Thorning argumenterede så overfor Justitsministeriet at han næsten altid var i Danmark, og overfor SKAT fortalte hun at han ikke kom så tit. Jeg ved ikke lige hvad man skal sige om en person der giver historien en drejning alt efter hvor egen interesse ligger, men hæderlig er personen sgu ikke. HTS valgte selv betegnelsen "sjusker" - nok mest af frygt for at få prædikatet en "fusker".

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-12-11 06:21

Hvis man vil dyrke sit
Citat
nogle folk er åbenbart ligeglade med

er http://www.politikerlede.com glimrende til at sammenligne hvor "rene" politikere og mange andre er!

Her er fx "alt?" om Lars Løkke http://www.politikerlede.com/venstre.htm#sundhed
og der er masser om andre partier og politikere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-11 09:06

Og hvorfor er de socialdemokratiske partimedlemmer og ministre så forfærdelige? Fordi avisene skriver det.

Hvornår er vi begyndt at måle en mand/kvinde på hvad aviserne skriver? Jeg troede (naivt?) de gjalt om at lse hvad personen kan udrette.

Og at statsmisterens skattesag nu udløser en offentlig undersøgelse fortælle da lidt om den hetz der er kørt i dagspressen. Den siger ikke noget om statsministeren. Måske mere om venstres tidligere skatteminister.

Jeg holder ikke Ekstrabladet mere, fordi de ikke kan opføre sig ordentligt. De kører hetz på folk.
Og det kan jeg ikke lide.

Hvornår begynder aviserne at opføre sig ordentlig, det ved jeg ikke. Men så holder jeg aldrig mere avis. Jo hvis aviserne med de store formater kan blive lidt mindre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-11 12:03

Til creamygirl,vil jeg atter bruge vendingen:"Kunne ikke sige det bedre selv". Om indholdet i hendes indlæg,kan jeg rolig påstå: "Å Det Er Ikk' Engang Løwn".

Dejlig med sådanne "Fellas",der hjælper med at grave tingene frem.Jeg kan jo ikke rumme det hele,i mit gamle hovede. Og jeg/vi er jo oppe mod "klassemodstandere".Ikke mindst i form af vagnr.

Citat
Og hvorfor er de socialdemokratiske partimedlemmer og ministre så forfærdelige? Fordi avisene skriver det.

granner01,jeg synes nu aviserne er meget neutrale. Forstået på den måde,at de deler sol og vind lige,uanset partifarve. Jeg synes absolut ikke tv er bedre i den retning,tværtom.

V-K regeringen,fik eddermaleme også mange ting skudt i skoerne.F.eks ville de gerne gøre LLR.til mere eller mindre alkoholiker,fordi han er set med et glas fadøl i hånden.Her i sommers,under cykelturen til Paris,var der et billede i de store dagblade,hvor LLR. siddende på cyklen,får et glas fadøl med de andre ryttere. Hans hånd med glasset,var omhyggeligt fremhævet med en rund cirkel.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-11 12:29

Finurlige (nye) Kandu:

1. Når tekstboksen er fyldt,og jeg har mere "på hjerte",er jeg nødt til at lave en kladde i note-blok,og sætte det ind derfra.

2. Vil jeg se mit eget indlæg,efter "sendt",vises det IKKE i tråden.Er nødt til at opdatere.

3. Åbner jeg Kandu,fra en tom/ny side,er jeg logget af. Kan ikke logge på.
Åbner jeg derimod,fra en (Kandu) mail,er jeg skam aut. logget på.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-12-11 13:17

Som jeg altid har sagt "EDB er sjovt og nemt"

Min netbank har skiftet system, nu er den helt håbløs, selv efter at have fulgt en vejledning jeg måtte bede om i banken (for ellers kunne jeg slet ikke finde ud af det) får jeg nu betalt nogle faste overførsler, såvel med det oprindelige beløb som det nuværende (højere ) beløb, hurra hvor det går!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-12-11 13:47

Og så lige folkepensionisterne der fik en "lønforhøjelse" på 250 kr........ om året.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 03-12-11 14:31

Det gode ved det hele er efter min mening at det er ligemeget nu hvad Pia går og mener. Blå blok har fået deres chance. Det gik jo egentlig ikke super godt hele vejen, vel?

Husk at det er politiken det handler om. Det er jo trist når ens hold taber, men sætter man sig så bare ned og surmuler og håber på at vinde næste gang? Så har man ikke forstået hvad demokrati handler om.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 03-12-11 15:52

Et udpluk fra Özlem Cekics Facebook, som jeg kan anbefale:

"Gustaf Lennart Hagström:
Nu har jeg lige checket min lønseddel og kan med glæde konstatere at jeg efter skat har mindre udbetalt end "fattige danske" på overførselsindkomst. Føler mig komplet til grin kære özlem cekic og nu er det jo rart at kontanthjælpsloftet bliver løftet så de "fattige danskere" får endnu mere. Fru Cekic tror du på julemanden og pengetræer? eller skal man bare blive ved med at plukke hårdt arbejdende danskere i skat ?"

http://da-dk.facebook.com/pages/%C3%96zlem-Cekic/47520761764

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-11 17:03

Özlem Cekics ærende,er selvfølgeligt at få kontanthjælpen hævet,så endnu flere af hendes lige,finder hertil.
Men mon ikke kæften er lukket på hende,for en stund.

De to eneste,i det røde galehus jeg har en smule tillid til er Karen Hækkerup og Mette Frederiksen.
De har dog demonstreret en smule vid,om tingenes tilstand.

Men lad os nu se,om det bare er spil for galleriet.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 03-12-11 18:07

Citat
Özlem Cekics ærende,er selvfølgeligt at få kontanthjælpen hævet,så endnu flere af hendes lige,finder hertil.
Men mon ikke kæften er lukket på hende,for en stund.

Hvorfor taler du nedladende om andre, Özlem Cekic har Tyrkiske rødder.

Og Tyrkiet har haft over 10% i økonomisk vækst og i produktion & eksport af varer, i gennemsnit de senere år.
Danmark har haft under 2% i vækst...

Hendes forældre kom formentlig som gæstarbejdere i 60erne og 70erne.

Men hvis udvikling forsætter sådan, så vil der måske om et årti udvandre gæstarbejdere fra EU til lande som Tyrkiet & Fjernøsten.
pga. produktions fabrikerene i EU-landene vil flytte til de lande.

Så er det vel bedre at have gode og respektfulde, forhold til udviklingslandene,i stedet for at se ned på dem. når man allerede nu kan se. At Danmark og EU i fremtiden bliver mere afhængig af U-landene.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-12-11 19:18

Glimrende pointe, cimbombom, såvel på det menneskelige som det økonomiske plan.

Özlem Cekic er netop et eksempel på et etner (kurder fra Tyrkiet), hun kom hertil som 10-årig, blev student, uddannet sygeplejerske og har siden uddannelsen arbejdet som sygeplejerske indtil hun kom i Folketinget.

Hvad mere kan man ønske sig af en indvandrer?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 03-12-11 20:10

Özlem Cekic er medlem af folketinget, og er ikke fredet for kritik, fordi hun har tyrkiske rødder.

Engang opfattede jeg hende som OK - naiv, men velmenende - nu har jeg ændret holdning til hende, ikke kun p.g.a. fadæsen med "Fattig-Carina".

Venstrefløjen har i årevis hylet op om de fattige børn, og sat lighedstegn mellem familer på kontanthjælp og fattigdom.

- og så klapper danskeren i og betaler ved kasse et, for ingen ønsker, at børn i Danmark skal vokse op og mangle noget!

Sådan er vi ikke!!! - selvom nogle vil klandre os, der ikke længere er så "røde", for at være hjerteløse.
Nej, vi er bare blevet klogere, det kan jo ske for enhver.

Der er postet mere og mere i disse "ikke-så-fattig-længere-kontantshjælpsfamilier", så man i dag har opnået det fuldstændig absurde, at det i Danmark ikke kan betale sig at arbejde for visse familier.
De fastholdes på passiv forsørgelse hele livet, fordi de ikke længere har et incitament til at søge at komme på arbejdsmarkedet og forsørge sig selv.

Hvad gør Ôslem Cekic og hendes ligestillede så?
Glæder de sig over, at disse børnefamilier nu har deres på det tørre - og lidt til -, og retter blikket mod de virkeligt fattige i samfundet?

Nej, dem er der, som sagt, ikke nok stemmer i, så venstrefløjen er nødt til at poste endnu flere penge i de, der ikke mangler, for fortsat at have en eksistensberettigelse.

For Özlem Cekics vedkommende, drejer det sig vist ikke så meget om fattige, vil jeg påstå, men om hendes "godhedsprojekt", og især om Özlem Cekics egen person - og taburetten på Christiansborg.

SFérne, ja, hele venstrefløjen, har i årevis været dødtrætte af hende og hendes onemanshow og illoyalitet.

Özlem Cekic har selvfølgelig rigtig mange vælgere blandt børnerige indvandrerfamilier på overførselsindkomster, det tror da pokker med hendes gavmildhed med andres penge.
Jeg vil påstå, at hun med sine holdninger står i vejen for integrationen.

Nu er der heldigvis, med Özlem Cekics hjælp, igen sat spot på venstrefløjens hykleri.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 03-12-11 20:38

Alle folketingspolitikere kan selvfølgelig kritiseres, vi lever i et "demokrati"...

Jeg brugte bare Ö.Cekic´s baggrund, som en indledning til mit indlæg, der mere omhandlede de globale ændringer der sker i disse år.

pga. Mosebæk skrev
Citat
Özlem Cekics ærende,er selvfølgeligt at få kontanthjælpen hævet,så endnu flere af hendes lige,finder hertil.

Hvis Danmark skal bevare sit velfærdssamfund, og dets højt udannede arbejdskraft. Nytter det ikke at være fjendsk mod andre nationaliteter.
Fordi de nationaliteter vil dominere verdens økonomien mere og mere. Om 10 til 20 år.
Så det er bedre at have gode forhold til så mange lande som muligt.
Og stop med at deltage i så mange krige, det skaber et dårligt ry om Danmark i udlandet !!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 03-12-11 21:17

Jeg har aldrig opfattet danskere som fjendske mod andre nationaliteter, snarere tværtimod har vi troet det bedste om alle, og villet alle det godt.

Vel det man kalder tossegodhed.

Problemet er, at Socialdemokraterne har lukket alt for mange fattige, uuddannede muslimer fra vildfremmede kulturer ind på een gang - og ladet stå til med at få disse mennesker ind på arbejdsmarkedet og fastholde dem der.

Man har ikke stillet krav nok, men troet, at bare bare disse mennesker blev forsørget godt, ville de med tiden bliver integrerede i samfundet og blive glade for at være her.

I dag er det danske samfund blevet splittet op, og man oplever had og kriminalitet, som man ikke oplevede tidligere.
Man har lukket øjnene for mange problemer og forsøgt at tie dem ihjel.

Det kan man jo ikke, og mange danskere er blevet utrygge, nervøse, forargede over, hvad man har ladet ske med vores land, og bange for, at det efterhånden er håbløst at gøre noget, for at vende udviklingen.

Jeg tror, at hvis Danmark skal bevare sit velfærdssamfund, må man forlange, at alle skal yde før de kan nyde.

Det nytter ikke noget, hele tiden at sige: "Hvad tænker de dog om os i udlandet".
Vi må gøre, hvad vi selv føler er rigtigt og nødvendigt.

De fleste andre europæiske lande har jo også massive indvandrerproblemer, vi har alle taget fejl.

En integreret kvinde som Özlem Cedic kunne være et godt eksempel for mange indvandrerkvinder, men hun udnytter jo ikke sin position til at råbe disse kvinder op, og sige, at de er nødt til at komme ud af hjemmet og uddanne sig eller arbejde.
I stedet forsøger hun at købe deres stemmer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-12-11 21:29

Måske vil vi (alle) snart takke ÖC for hendes indsats (den der kvajer sig kan også finde et guldkorn), ved for første gang i mange år at have sat spotlys på problemet med, at det for mange på offentlige ydelser ikke kan betale sig at gå på arbejde, og at nogle, som Carina, er på kontanthjælp i 20 år!!!!!!!!!

De sidste 10 har været VKO-årene, de har ikke gjort noget ved problemerne, nu virker det som om der er ved at være enighed på tværs af fløjene (EL vist undtaget) om der skal gøres noget ved det.

Jeg håber det lykkes.

prio, jeg mener bestemt ikke Öc skal være fredet for kritik pga af sine holdninger, der hvor jeg er helt uenig er når hun, eller andre, kritiseres pga afstamning/religion o. lign.

Nok har det virket som om der var nogle kamikaze-piloter i regeringspartierne, men at de alle skulle gå ind for "venstrefløjen er nødt til at poste endnu flere penge i de, der ikke mangler, for fortsat at have en eksistensberettigelse." er vist at gøre dem alle til kamikazepiloter, de vil nok hellere prøve at vinde næste valg

Kommentar
Fra : prio

Dato : 03-12-11 22:05

Kloge ord fra Tom Jensen:

"Den er gal. Den er helt, helt gal.

Sikringen af den menneskelige værdighed, som var hele grundtanken i socialreformen fra 1933, har vokset sig MONSTRØS, UKONTROLLERBAR og KONTRAPRODUKTIV i forhold til hele ideen om velfærd.

Man næsten gyser."

http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2011/12/01/velf%25c3%25a6rd-hvor-er-din-v%25c3%25a6rdighed/

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 300 point
Dato : 03-12-11 23:24

Lidt flere kloge ord:

"Özlem Cekic - en "venstrefløjser", man ikke kan nå.

Forleden påstod hun, at en kontanthjælpsmodtagerfamilie på 4 ikke kan leve et ordentligt liv med et rådighedsbeløb, der er mindre end kr. 21.000 om måneden!
- d.v.s. kr. 21.000 efter skat og faste udgifter er betalt!!!

Venstrefløjen med Özlem Cekic lever på månen.

De aner intet om almindelige menneskers hverdag, men mener bare altid, at "de rige" (den arbejdende befolkning) skal betale mere i skat, og at folk på overførselsindkomster skal have flere penge.

Venstrefløjspolitikernes karriere står og falder med, at de kan overbevise vælgerne om, at denne omfordeling er fornuftig."

http://www.180grader.dk/Leder/%C3%B6zlem-cekic-en-venstrefloejser-man-ikke-kan-naa

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-12-11 00:01

Jeg har længe ment, og skrevet på Kandu, at vi skal have et socialt sikkerhedsnet, men ikke en hængekøje.

Egentlig synes jeg det værste i Carina-sagen, og sikkert mange tilsvarende, er, at man parkerer folk på kontanthjælp i årevis (20 år fra hun var 16 for Carina), og tilsyneladende heller ikke stiller krav om jobsøgning, aktivering mv., som er en del af "pakken".

De fleste mennesker har det vel sådan, at deres egen "værdighed" i høj grad ligger i at selv tjene deres penge, have kolleger, noget at stå op til osv., men det må da være en udfordring at gå på arbejde uden at få en økonomisk gevinst.

Problemet er langtfra nyt, for fem år siden udgav Rockwool-fonden bogen Skat, arbejde og lighed, der bl.a. viste, at "skatteprocenten" for dem med de laveste indkomster, var 92% (lidt over 1½ gange topskatten), fordi der modregnes i boligsikring, børnepenge, fripladser osv.

http://www.rff.dk/publikationer/arbejdsudbud+og+velf%C3%A6rd/publication?id=1191

Det kunne sikkert hjælpe på motivationen, hvis man kunne lave nogle systemer der gjorde guleroden større for lavindkomstgrupperne.

Regeringens tanker om større beskæftigelsesfradrag kunne måske være et skridt på vejen, men jeg tror også man skal se på modregningen i ydelser, fx en fordeling af modregningen over et par år, i stedet for fra dag 1.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-11 11:27

Uha...spørgsmålene hober sig op nu:
Citat
Og Tyrkiet har haft over 10% i økonomisk vækst og i produktion & eksport af varer, i gennemsnit de senere år.
Danmark har haft under 2% i vækst..

Jamen fint for Tyrkiet.(Fra hvilken bundniveau ???).Håber deres velfærdsydelser,så hurtig som mulig,kommer på højde med vores.....så en del af deres befolkning,her i landet,får lyst til at rejse hjem.

Citat
Hvad mere kan man ønske sig af en indvandrer?

.... at hun var istand til at tænke.

prio... er glad for at du kan,vil,tør skrive om de faktiske forhold.Andre gør alt for at skjule dem.
Meget kloge ord..... og rigtige:
Citat
I dag er det danske samfund blevet splittet op, og man oplever had og kriminalitet, som man ikke oplevede tidligere.
Man har lukket øjnene for mange problemer og forsøgt at tie dem ihjel.

Det kan man jo ikke, og mange danskere er blevet utrygge, nervøse, forargede over, hvad man har ladet ske med vores land, og bange for, at det efterhånden er håbløst at gøre noget, for at vende udviklingen.

Jeg tror, at hvis Danmark skal bevare sit velfærdssamfund, må man forlange, at alle skal yde før de kan nyde.

Også "vægtige" kommentarer fra Cimbombom og vagnr.Jeg respekterer "modstanderne",for deres engagement,i denne lille diskussion.Selvom vi ikke er helt enig.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-11 16:03

Tak for svaret prio.... super gode indlæg. Vi er meget enige.

Mon ikke Özlem Cekic,trænger til en genopdragelses ophold i Kurdistan.
Bagefter ville hun nok være mindre vred,på det velfærdssamfund her,hun (sikkert) udnytter til fulde.

VH. M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-11 16:07

Øhh... glemte stjerner.... du skulle have haft **** med pil opad.

M.