/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad kan der dog være galt ????
Fra : piaskov
Vist : 1280 gange
200 point
Dato : 29-11-11 17:21

Hej pc nørder.
Hvad F*** er der galt herhjemme ??
Den ene gang efter den anden bliver jeg / vi smidt at nettet.
Jeg kan sidde på min mail og klikker lidt frem og tilbage og uden varsel bliver jeg smidt af.
Det samme sker hvis jeg spiller et spil.
Har så prøvet at logge på den lille bærbar...ingen problemer der
Leif mener det er netværket det er galt med...det er jeg så uenig i.

Hvis jeg nu ikke svarer med det samme er det fordi jeg ikke er på .
Skal genstarte for at komme på igen .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-11 17:59

Nøj Pia, den har jeg også været på, men det var den gang jeg ikke brugte router og havde TDC som udbyder. Det var periodisk fejl på centralen.

Så nu ved jeg ikke hvem du har som udbyder og om du bruger router. Så er du sød at skrivet det.

Og hvor længe har det varet det uvæsen? Er det kommet efter stormen? (Jeg ved godt at i ikke havde ret meget storm)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-11 18:29

Hej garnner.
Jeg har Stofa med en router fra dem.
Det startede på Leifs pc for 1 md. siden og nu er min startet..S*** surt altså.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-11 18:45

Stofa har også haft problemer herinde, min veninde har Stofa og hun klager også. Så ring til Stofa i morgen og hør om de har problemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-11 18:46

Glemte at skrive at jeres router kan have en periodisk fejl, så måske skulle i bytte den.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-11 18:57

Granner.
Jeg tror ikke på det er det der er galt.
For hvorfor skulle jeg så kunne bruge min pc og kun Leif blev smidt af.
Nu er det så os begge to det er galt hos.
Jeg hælder lidt til at min pc er ved at være slidt op men ved det ikke,

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-11-11 19:13

Jeg har også haft det problem, Jeg har en helt anden udbyder - altibox med fibernetforbindelse. Jeg mener det forsvandt da jeg satte routeren eller huben eller hvad den nu hedder op på ny. Det kan være routeren der har problemer. Jeg har kørt et år med den nye uden problemer, måske er den kombination med ram i komputeren.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 29-11-11 19:27

Jeg har også Stofa og igennem Router. De sidste par dage har jeg oplevet det samme som piaskov, så jeg tror Stofa har et problem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 20:14

Er i koblet trådløst på router? Er der naboer i nærheden der har fået nyt udstyr og kører trådløst?
Der er noget med at man så kan indstille på en anden kanal! Se i vejledning til router.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-11 20:16

Klaudi...lige nu er jeg på den lille bærbar.
Og det er trådløs forbindelse...det kører fint, ingen problemer der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 20:19

Så passer denne vist, jer er

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-11 20:22

Ja jeg ved sq snart ikke hvad der passer

Det gamle L*** jeg har på kontoret...gu' ved om jeg kan få plattet mig til en ny PC hos leif

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 20:24

Citat
Det gamle L*** jeg har på kontoret...gu' ved om jeg kan få plattet mig til en ny PC hos leif

Ja se det ved jeg jo ik' men det er vel et forsøg værd!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-11 20:27

Ja se det ved jeg jo ik' men det er vel et forsøg værd!.........fra dig.
Tror jeg gør forsøget.
Nå jeg slutter for i aften...gider ik' mer.
Der kommer noget jeg skal se i TV.
Vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 20:31

Prøv at slette alle cookies som foreslået og log ind igen, brug evt. cCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Held og lykke med forsøget

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-11-11 23:25

Nu har du ikke skrevet noget om hvad det er for et styresystem der er på din computer, men prøv og højre klik på netværkskortet og vælg Detaljer og kig så efter hvor mange pakker der er modtaget og sendt. Jeg har lige haft en PC som har sendt og modtaget og 2 mill. pakker efter at ha' kørt i 5 min. Det indikere for mig at der ligger noget på computeren som der ikke skal og der er derfor blever geninstalleret og nu er der ikke noget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 09:27

øv at slette alle cookies som foreslået og log ind igen, brug evt. cCleaner

Og det hjalp så heller ikke...kan stadig ikke sætte citat ind

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-11 21:19

Pia Jeg har klaget til Kandu og de har svaret. De har fundet ud af hvorfor vi ikke kan bruge funktionerne og de er ved at løse problemet.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 30-11-11 22:01

piaskov= Håber det kører for dig nu. Stofa havde denne i går:
Citat
Driftsinformation

Problemer med at gå på internettet

--------------------------------------------------------------------------------
Det har været problemer med at gå på internettet i dit området. Det er nu løst. Du skal genstarte computer eller lave en release/renew for at ændringerne træder i kræft. Vi beklager de gener dette har medført.

Med venlig hilsen

Stofa
Oprettet: 29-11-2011 13:55

Forventet løst: 29-11-2011 17:00

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:05

Citat
Håber det kører for dig nu. Stofa havde denne i går:

Ja det håber jeg også det gør.
Jeg bliver sindsyg når det ikke vil som jeg.

Men jeg fik da "plattet" mig til en ny PC i dag
Jeg afventer lige inden jeg lukker .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:16

Tillykke med den nye pc
Blev det en ny stationær eller en bærbar?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:24

Citat
Blev det en ny stationær eller en bærbar

Det blev den nye stationære som er på tilbud fra i dag i Aldi.
Jeg kan bare ikke hitte ud af at få "adresselinien" frem øverst oppe som jeg havde i den gamle
Det er jo Windows 7 og jeg skal lige lære den at kende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:34

Det er da vist en god maskine, adresse linjen er der vel automatisk, eller!

Er det Internet Explorer 9

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:41

Citat
Er det Internet Explorer 9

Ja det er.
Citat
, adresse linjen er der vel automatisk, eller!

Neeeej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:47

Forsvinder den op i top af skærm? så har du nok fået trykket F11, det er fuldskærms mode

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:49

Citat
Forsvinder den op i top af skærm?

Niks...den har aldrig været der
Citat
så har du nok fået trykket F11, det er fuldskærms mode

Det er det så ikke...det har jeg fået rettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:53

adresselinjen er der hvor der står f.eks. dette
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=159299

er det den du mangler eller er det Favorit linjen med dine gemte link(adresser)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:55

Hvis det er Favoritlinjen, så højreklik et tomt sted på menu linjen og vælg Favoritlinje

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 22:58

Favoritlinien har jeg fundet frem....det er udelukkende adresselinien jeg mangler.
Kigger på den tråd Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 22:59

Det link jeg kom med er denne tråd, det var et eks.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:00

Klaudi...det er den linie hvor jeg har alle mine web adresser i ...du ved jeg kan klikke på den øverst oppe og så kommer de som perler på en snor dernedaf.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 23:04

klik på stjerne ude til højre ved tandhjulet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:10

Citat
klik på stjerne ude til højre ved tandhjulet

Ja det ved jeg...så kommer alt det frem jeg har været inde på i dag...det har jeg styr på.
Jeg tror du misforstår mig Klaudi...
Jeg har jo en del adresser du ved...www. dit og www. dat osv.
Det er dem jeg mangler at få øverst oppe .

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-11 23:15

Der skal du klikke på den lille "pil ned" ved siden af lup, men det virker ikke hvis det ikke er slået til i Internetindstillinger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 23:20

Jer er godt nok smuttet i svinget, det er hverken Favoritlinje eller vis Favoritter eller Adresselinjen der mangler, den er der alligevel

Den du plejer at klikke på så de "ruller ned" det er "Stjernen"
Hvis det er tidligere besøgte sider er det den lille "pil ned" ved lup i adresselinjen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:20

Citat
lille "pil ned" ved siden af lup

Hvor hulen er det henne ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-11-11 23:25

du skal da bare højre klikke og vælge adresselinje.

Har jeg forstået det rigtigt at du har købt en ny computer for at løse dit oprindelige problem?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:28

Citat
Har jeg forstået det rigtigt at du har købt en ny computer for at løse dit oprindelige problem?

Njjaaa ...den jeg havde trængte til at blive udskiftet...den var altså 8 år gammel
Nu havde jeg jo så en "undskyldning" for at udskifte den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-11 23:31

Pia

Nu virker det hele her på Kandu, jeg har lige fået mail fra den at problemerne er løst. Og jeg har afprøvet det.

Citat
Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 23:35

Nu er det så'n at der ik står noget om adresselinje ved højreklik!

Citat
Hvor hulen er det henne ??

Her et billede af min adr.linje ude til højre ved rød pil er det!
http://peecee.dk/upload/view/338769

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:35

Citat
Nu virker det hele her på Kandu,

Jeps Granner...har opdaget det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:38

Citat
Her et billede af min adr.linje ude til højre ved rød pil er det!

Klaudi...det er et billed fra Parken fra der var fodbold

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:39

NEEEJJJ undskyld Klaudi...men den linie du peger på har jeg slet ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 23:46

Det var sa...., det er adr.linjen, nå men det er vist tid til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-11 23:50

Citat
det er adr.linjen, nå men det er vist tid til

Ja vi prøver i morgen igen Klaudi...sov godt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 23:55

Prøv at højreklikke på en fane og vælg "Vis faner på en separat række"
bare for at prøve noget!

Go'nat og sov godt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-12-11 07:58

Det er adresselinjen, det din pil peger på er kompatibilitets-knappen, den der hjælpe dig med at vise en hjemmeside ordenligt, hvis siden fx. er kodet til IE7 eller IE8 eller en ældre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 08:45

Citat
det din pil peger på er kompatibilitets-knappen

det er altså den lille pil ved lup den peger på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 08:53

Du får lige et nyt billede, det er den lille pil ved lup,
i den røde firkant, jeg mener, har du fattet den noobimand

Men den er så svær at se når adresselinjen slet ikke er der!
http://peecee.dk/uploads/122011/ie92.png

Pia, er du sikker på din ie er opdateret til IE 9?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-11 09:48

Citat
Pia, er du sikker på din ie er opdateret til IE 9?

ØØHHH nææææ egentlig ikke ...men hvordan finder jeg så liiige ud af det søde ??
Skal altså lige i bad nu...ses senere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 10:12

Hvis der er et "Tandhjul" ude til højre som på det billede jeg linker til er det sikkert ie9, klik på det og vælg "Om Internet Explore"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-11 12:01

Citat
ie9, klik på det og vælg "Om Internet Explore"

Den er god nok Klaudi...det er IE 9

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 12:07

Tjae, må indrømme jeg fatter ik en meter, tror heller ik det hjælper at ringe til Peter

Har søgt både højt og lavt om den forsvundne adresselinje, kan ikke finde noget!

Du kunne jo prøve at Nulstille IE
Klik på Tandhjul>Internetindstillinger, fanen Avanceret, nederst på siden er Nulstil

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-11 13:05

Citat
, tror heller ik det hjælper at ringe til Peter

Heller ik' mig....nå ro på nu. Det skal da nok kunne lade sig gøre.

Nu har jeg da foreløbig fået sat 4000 billeder ind fra den gamle harddisk. De skulle jo gemmes.
Men det er et stort arbejde. Jeg har bare så mange ting der skal gemmes.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-11 13:13

ja det skal kun la sig gøre, den skal jo være der et eller andet sted, har du prøvet Nulstil?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-11 13:20

Citat
, har du prøvet Nulstil?

Nej...er en pivskid med sådan noget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 09:13

Nå er den dukket op den adr.linje, der sker ikke meget ved at Nulstille, du sletter browser data og den bliver sat til standard startside og søgemaskine

Her lidt læsestof
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings-in-Internet-Explorer-9

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-11 13:16

Tak for svaret Klaudi.
Så fandt jeg ud af det ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 13:24

ok, så kan du se adresser igen?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-11 13:32

Citat
ok, så kan du se adresser igen?

Ja det kan jeg...dejligt.
Men smadder surt at det skal være så besværligt bare fordi det er W7