/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Undgik i at blæse væk?
Fra : o.v.n.
Vist : 1138 gange
200 point
Dato : 27-11-11 21:40

I morgen skal jeg have fundet ud af om jeg kan få noget for forsikrings præmier som er indbetalt gennem mange år, en gavl tog stor skade og nogle tagplader fløj øst over, dem ser jeg sikkert ikke igen.
Hvordan kom i igennem stormen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-11 21:44

Vind med 18 m/s er næsten vindstille sammenlignet med de 32 m/s som blev målt ved 16-17 tiden

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-11-11 21:57

144   km pr time   kl 19:32   40msek
151,2   km pr time   kl 19:33   42msek
142,6   km pr time   kl 20:26   39,6msek
140   km pr time   kl 21:01   38,9msek
101,6   km pr time   kl 21:13   28,1msek
111,96   km pr time   kl 21:53   31,1msek

er hvad min vindmåler har vist så lidt "vindy" har det været.
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-11 22:00

Jeg er placeret i det nordvest jyske, i må gerne fortælle sådan cirka hvor i er placeret.
Jow det kan vist kaldes orkan der hvor du bor Modersvilje, min vindmåler virker ikke så de er tal fra DMI jeg skriver herover

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-11 22:30

Håber du kan få hjælp via forsikringen, det er jo derfor man indbetaler - for at få hjælp når uheldet er ude

Her i Nordsjælland er der stadig meget "vind" og forhøjet beredskab. Mange væltede træer, endda en bus er tildet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-11 22:42

Om her er sket skader kan vi ikke se, al udendørslys er røget i hele byen.

Længere oppe af vores vej er der et byggeri igang, men jeg tror det må blive en ommer,det har larmet gevaldigt deroppe

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-11-11 22:46

en gavl tog stor skade og nogle tagplader fløj øst over, skriver du....
Så skal jeg nok lade være med at brokke mig over en havebænk der landede i den nederste del af haven.
Det har ikke været så slemt hernede som det var i 99....gudske lov for det.
Det har blæst kraftigt og Farø broerne har været lukket. Men det er vist også havd der er at skrive om det.
Skal nok følge op i morgen hvis der er sket noget "stort" men tror det ikke.
Folketidende ville ha' skrevet det her på nettet hvis den var hel gal.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-11 22:48

Vi fik en sort plastpose tilsendt, ind over hegnet. Alt løst i haven var flyttet ind i drivhuset, så intet tog skade. Men en ting undrer mig, der ligger en ordentlig bunke visne blade lige foran hoveddøren. Og kun der.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-11-11 22:48

Det er da en ommer for kandu ...man kan ikke sætte citater ind nu
og en smiley heller ikke....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-11 23:11

Jeg sidder her og syntes mine kaniner noget så kloge (smiley her)

De tør ikke gå i seng - drivhuset - så de har sat sig i læ på terrassen.. i 99 røg der nogle ruder i drivhuset, ikke at de kan huske det, men jeg var nu godt bekymret for at det ville ske igen, og dyrene ville komme til skade.

Her er lidt af hvad der indtil videre er opdaget af skader i det Nordsjællandske
http://nordkysten.nu/
Og et træ er væltet ned i et tog mellem Allerød og Birkerød
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1665060.ece

Og det er ikke overstået endnu (sur smiley her)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-11 23:12

Modersvilje, du bor også i Nordsjælland ik?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-11 23:25

Citat
Det er da en ommer for kandu ...man kan ikke sætte citater ind nu
og en smiley heller ikke....
jo man kan da begge dele, hvorfor påstår du at man ikke kan sætte smileyes ind?
16 m/s og det er sengetid, heldigvis ikke så megen vind, jeg hader at ligge i sengen og det gamle hus ryster og knager, så kan jeg ikke sove

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-11 23:33

Jeg kunne heller ikke sætte smileyer ind, derfor skrev jeg dem i stedet --- øv jeg kan heller ikke nu

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-11-11 23:40

Jo jeg bor lige ved Rågeleje mod Smidstrup ca 1 km fra Kattegat og her har været en lettere brise lige nu i skrivende stund siger vindmåleren 20,9msek ca 75 km/t så det stilner lidt af.
så som han sagde i tv-avisen er stormen jo nok "afblæst"!
MV2

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-11 00:43

Jeg kan heller ikke sætte smileys ingen af de overstående knapper virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-11 08:02

Citat
nu
virker detvist nok

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-11-11 10:30

jeg er lige flyttet til løgstør her i foråret, og her i byen har folk det åbenbart med at låne naboens havemøbler. det er vel også i orden, men hvad fanden skal han bruge mine drivhusglas til?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-11-11 10:37

Hej Alle.

Jeg var i går til jule - tam - tam, og kom hjem ved 16 tiden lige tidsnok til at høre et grag ude fra haven, det var havebordet (med 3 sten på pladen) der lettede, hældte stenene af og tog en flyvetur.

Så jeg røg ud og fik styr på bordet, vendte det om med benene i vejret og så på plads med stenene, og så var der ro.

Jeg vil lige poientere, at bordet IKKE er 3 benet - (i ved godt den med ånder osv.)

I dag er det totalt vindstille, alle bladene i haven ligger i et hjørne lige til at samle op.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-11-11 10:57

Citat
Det er da en ommer for kandu ...man kan ikke sætte citater ind nu
og en smiley heller ikke....

Rolig nu..... og ta`jer god tid:
http://peecee.dk/upload/view/338343

Ellers er der ikke sket andet her,end de tynde grene fra Hængebirken lige skal rives sammen.
.... og det er konen,gået igang med.

Vi har jo en god solid "murersvend hus",hvor taget er ordentlig forankret.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-11 11:12

Jamen det er da utroligt...jeg kan STADIG IKKE sætter smiley ind ....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-11 11:56

virker detvist nok

Skriver du .... igen et sitat jeg heller ikke kan sætte ind ...udover de smileyer der heller ikke virker.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-11-11 12:01

Citat
Skriver du .... igen et sitat jeg heller ikke kan sætte ind ...udover de smileyer der heller ikke virker.

Jeg kan kun engang imellem. Det virkede først efter flere forsøg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-11 12:03

Det har rusket en del her i Smørum - jeg ved ikke om der er skader før konen har været ude og kigge. -:)
(Det er en smilesmiley)

Kommentar
Fra : niller

Dato : 28-11-11 12:12

Prøver lige med en smiley

Citat
Her er et citat

Hvis dette virker nu, så var det min browser som havde gemt det gamle javascript som bliver brugt til at indsætte smileys.

Det så ikke ud til at virke før jeg trykkede CTRL+F5 i browseren for at få den nyeste version af scriptet.

Til dem hvor det ikke virker prøv med CTRL+F5, så burde det også virke hos jer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-11 12:24

Jeg kan stadig ikke sætte smiley ind og heller ingen af de andre funktioner.
Jeg kører 64 bit så nu vil jeg logge af og starte 32 bit og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-11 12:25

Kan kun bruge smiley når jeg er logget på med 32 bit.

Kommentar
Fra : niller

Dato : 28-11-11 12:30

Hej granner01

Jeg har nu prøvet både med IE 32bit, 64bit samt Chrome og det ser ud til, at virke på dem alle.

Får du en script fejl?

Niller

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-11 13:20

Nej jeg får ingen fejl på skærmen. Men det er lidt irriterende. Og lige nu kører jeg altså med 32 bit.

Men mon ikke det kommer til at virke, det har virket før.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-11 13:44

Er lige kommet hjem fra en bevogtningsopgave i Rungsted Havn - Gentofte

Heldigvis tog de kloge hoveder fejl, de havde truet med en vandstand 1.70 over normalen, men lige pludselig trak vandet sig tilbage, til hvor det hører hjemme..så nu er alt normalt på strækningen igen, bortset for dynger af tang, efter de store oversvømmelser der trods alt har været

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-11 13:46

Nu har jeg lige afprøvet niller's råd - så skal lige prøve yes jeg ku'

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-11-11 14:50

Jeg havde samme problemer..... efter at jeg langt om længe kunne logges på.

Slettede alle cookies og midlertidige filer.Så funkede det.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-11 15:40

Jo længere sydpå man kommer jo mindre storm sagde de,
men der er væltet et over 200 år gammelt bøgetræ her i Sønderskoven,
og da jeg kom til Egernsund stod vor nye badebro helt på land.

Aldrig har vi set den vestlige ende af Østersøen så lavvandet...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-11 16:37

nu virker de smileys igen.
Så bliver man nok nødt til at lidt en gang i mellem.
Egentlig har jeg kun brug for denne af dem alle sammen.
Os der kører med 8 bit kan da heldigvis stadig bruge
Nå men så til alle dem der skal ud og købe gaver............................til mig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-11 16:43

Citat
Undgik i at blæse væk?

Ja

Citat
Hvordan kom i igennem stormen?

Blev inde i den varme bolig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 16:53

Heller ingen problemer med smileys eller citater med mere ind her, og det har der ikke været siden siden kom op igen søndag Kandu er tværtimod kommet med på noderne og os som bruger Firefox kan sætte ind uden at smileyen hopper en linje ned stor til kandu teamet det tog sin tid, det er længe siden jeg havde en spørgsmål om emnet eller var det en mail til teamet jeg tror det var det sidste for Kandu teamet kommer vist aldrig ind i et spørgsmål med kommentarer
Skaderne på huset er heldigvis begrænset en lille stump mur er faldet ned helt oppe i spidsen, men resten af gavlen står solidt nok 1 tagrygning og 1 tagplade var hvad der fløj væk i går og så var der en masse grene på vejen da jeg tog på job midt nat, det var i hvert fald mørk og så siger jeg det er midt nat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 16:58

Ans du forstår at udtrykke dig med korte sætninger, jeg ville frygte at få en som dig som borddame jeg siger nemlig heller ikke ret meget og så ville vi vist kede os

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 28-11-11 17:00

I Aabenraa kommune tæt på grænsen fik vi ikke for lidt sus, hyndeboksen havde direkte kurs mod vores skyde- hæve døre, så måtte den godt nok flyttes andet steds hen hurtigt.

I 99 blafrede vinduerne så meget, at jeg faktisk blev bange, og strømmen røg ustandselig og dermed telefonforbindelsen (ISDN), siden har vi heldigvis fået ikke så sarte vinduer og selvfølgelig mobiler, så vi ikke er helt uden forbindelse til omverden i sådanne tilfælder.

Tilgengæld har stormen/orkanen været med til, at der næsten ingen blade er i haven mere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-11 17:03

Kandu er tværtimod kommet med på noderne .................... NÅ siger jeg bare.
Det virker STADIG ikke her...hverken citat eller smileys..............

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 17:07

Citat
Aldrig har vi set den vestlige ende af Østersøen så lavvandet...
var det ikke det der skete i Thailand lige før flodbølgen? Pas i på dernede i syden

Der er et lille problem hr. Kandu team medarbejder når jeg har sat et citat ind så forsvinder markøren, så det er lidt på lykke og fromme at gå tilbage med piltaster for at sætte et eventuelt glemt bogstav ind markøren kommer igen når jeg har sat en smiley ind
Citat
Indsæt dit citat her
det sidste citatfelt er en prøve og det ser ud som om problemet med at ALT det skrevne forsvinder når nummer 2 citat sættes ind er løst, det er os Firefox brugere som havde det problem derfor skrev jeg koden i stedet for at klikke på linjen, det behøver jeg ikke mere nu igen et stort til teamet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-11 17:09

o.v.n, fik du mulighed for at ringe til forsikringsselskabet??

Selv om skaden ikke er så voldsom endda, så er det da en udgift, som burde blive dækket

Piaskov

Citat
Det så ikke ud til at virke før jeg trykkede CTRL+F5 i browseren for at få den nyeste version af scriptet.

Prøv det, om det var det der hjalp ved jeg ikke, men efter jeg afprøvede det, så kom der både citatmulighed og smilyer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-11 17:11

Citat
Aldrig har vi set den vestlige ende af Østersøen så lavvandet

Det tror da pokker, det hele var jo på Strandvejen mellem Rungsted havn og Gentofte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 17:13

I er flere som omtaler en storm i 99 tænk her var vindstille altså 0 m/s om eftermiddagen her, senere blev der lidt vind men ikke i nærheden af en storm.
Derimod går stormen i januar 2005 ikke sådan lige i glemmebogen, drivhuset forsvandt fra jordens overflade, en trånsilo på 16 meter væltede ind over stalden og det meste af taget på maskinhuset forsvandt, heldigvis blev det ikke så slemt i går

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 17:19

Citat
o.v.n, fik du mulighed for at ringe til forsikringsselskabet??
skader skal anmeldes online hos Alm. brand, det bliver senere i aften
Citat
Det virker STADIG ikke her...hverken citat eller smileys..............
nu må du da snart være moden til Linux og Firefox her virker det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-11 17:22
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 17:29

Citat
I 1999 passerede orkanlavtrykket under kraftig uddybning henover Nordjylland
så var det derfor der var total vindstille og meget lavt lufttryk, stilhed før stormen som man siger, lige midt i spiralen er der jo ikke en vind som rører sig, og denne gang var min markør synlig efter at jeg havde indsat citatet

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 28-11-11 18:01

Stormen var sød i går, den store bunke blade der lå foran hoveddøren, ja den blæste den ind til naboen. Var det ikke sødt af stormen. Stakkels nabo.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-11 18:39

>Det tror da pokker, det hele var jo på Strandvejen mellem Rungsted havn og Gentofte

Det minder mig om engang vi havde besøg af kunder fra Finland,
som vi viste rundt i det Sønderjyske og min kollega sagde: "Her begynder Østersøen".

Nej sagde Finnerne: "Her ender Østersøen".

Der må være højvande nu der i den ende...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-11-11 18:57

Hvis det ikke lige var fordi jeg skulle ud med hunden og havde læst om Ærøfærgen der var gået på grund- havde jeg slet ikke opdaget stormen
Og tænk det var lige i nærheden hvor jeg bor.

- kunne godt høre det pibe lidt i taget, da jeg skulle sove og frygtede det værste efter at have hørt om alle de advarsler på radioen.
jeg kunne godt huske 1999- hvor det ½ af taget pludselig var uden tagsten

Mit hus er enormt tæt, og med lidt radio kørende - bliver jeg nogen gange forbavset når jeg går med hunden- "hvor kom den vind dog lige fra" eller hovsa det øsregner

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-11 23:03

Jeg blev inde, og lod andre klamre sig til diverse lygepæle mv, for at komme hen til mig.

De var sq nemme at lokke herind, for jeg havde bagt og lavet aftensmad.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-11-11 13:03

Se jeg har en fast aftale med "vor herre" han blæser bladene sammen i et hjørne efter eget valg, og så samler jeg op.

Det er en aftale jeg er meget glad for.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-11 15:18

Jeg tror også jeg vil have sådan en aftale

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-11-11 15:33

Jeg kan da prøve at give dig tlf. nummeret til omtalte, det er godtnok et gammelt nr. men måske der stadig er omstilling

2 15 79

Du må endelig sige til hvis jeg kan hjælpe yderligere

Nr. står for 2 sjæle - 1 tanke - 5 minutter i den 7 himmel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 15:46

Jeg har en endnu bedre aftale med Vor Herre,

havde lige slået græs for sidste gang, men der var stadig blade tilbage,
de er nu alle blæst væk til diverse naboer...

Iøvrigt slap vi billigere end forventet her, bortset fra ekstreme vandstande,
stormen kørte jo rundt nord om Jylland og Nordsjælland fik det værste...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-11-11 15:54

Ja jeg bor i Esbjerg, her var det ikke slemt

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-11 16:46

Tak indlægget granner01. en sød storm - den slags har jeg aldrig hørt om før og jeg bliver nødt til at præmiere bemærkningen
Tak for alle indlæg, heldigvis viste det sig at skaderne på det gamle hus er meget begrænset, knap nok værd at ulejlige forsikrings selskabet med

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-11 17:54

En sød storm en en der rydder op i haven, og det gjorde den. Og den ryddede også op foran huset. Så næste gang ringer jeg til VorHerre og aftaler at han sender en sød storm næste gang.

Og tak for pointene.