/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
loftlys toyoya avensis
Fra : trimare46
Vist : 872 gange
300 point
Dato : 27-11-11 13:29

min søn har købt en toyota avensis fra 01 og når man åbner døren, ville jeg jo forvente, at der kom lys i loftlampen. men det sker ikke. og vi har prøvet at ændre stillingen på kontakten på lampen, uden at det har givet det ønskede resultat.
er der andre steder man kan finde en kontakt der har forbindelse med loftlyset?
har kontrolleret dørkontakter, og de virker som de skal, bortset fra, at strømmen åbenbart ikke kan finde op til loftlampen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-11-11 14:24

Så må du undersøge om sikringen er sprunget.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-11-11 16:09

sikringen er ikke sprunget. lyset virker fint når man tænder på kontakten, men bare ikke når man åbner døren

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 300 point
Dato : 27-11-11 19:45

Kontakterne i dørene skal som regel give stelforbindelse til loftlyset. Nogle sidder med en skrue og andre er "bare" presset i. Hvis der sidder en skrue, kan det i reglen klares ved, at skifte den ( Den er sikkert ikke rustfri ) eller lirke kontakten ud og rense i - og omkring hullet. Smør det ind i f.eks. kobberfedt ved montering. Så skulle det ikke undre, om lyset tænder når dørene åbnes.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 02-12-11 16:10

Tak for svaret Cortina01.