/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
danmarks kort
Fra : peggy1
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 25-11-11 15:22

Min søn skal bruge et STORT landkort over midtjylland og sønderjylland plus et stort kort over fyn.
Det skal være mellem 1,5 -1,8 m. Han skal kunne sætter nipsnåle på de og stadig kunne se hvad de forskellige byer hedder.
Han skal også bruge kort over alle vejene også et stort et.
Utroligt hvad mødre bliver sat til skaffe
Hvor i al verden kan man købe sådan et stort kort henne??
Nogen der har et godt forslag?
Hilsen Pegge

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-11-11 15:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 15:44

Danmark 1:25.000 er landets topografiske grundkort og det mest detaljerede kort du kan få 4 cm på kortet svarer til 1 km i terrænet, hvorfor kortet populært bliver kaldt 4-cm kortet.
http://www.scanmaps.dk/butik/produkter/kortoversigter/dk_kortmat_4cm.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 15:57

Det er vist noget gammelt noget det jeg fandt, men prøv i en Boghandel!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-11 16:13

Hvis det findes færdigt, så fås det i Nordisk Korthandel.
Find adressen på nettet.

Hvis sønnen er stor nok til at bruge det, skulle du da lade ham finde det selv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 16:28

Nordisk Korthandel
http://www.scanmaps.dk/

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-11-11 16:29

Køb 2 stk geodætiske kort over DK. Klip dem ud så de overlapper og sæt det op på en passende plade. Så har du et kort over hele danmark i en størrelse på ca. 1.5 meter i bredden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:45

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-12 22:32

prik-prik