/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
motorskift
Fra : 190e
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 25-11-11 09:46

min datter har en opel corsa 1,4i fra 1995, der har kørt 338000 km, jeg vil hører om det er muligt at sætte 1 stk. 16v-- 1,6 i motor i den istedet når motoren engang står af.

den motor der sidder i nu er 8v.

190e

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-11 11:29

Det er nok mulig. Men det er nok for meget bøvl.Og du skal også skifte computer hvis det er det på den,og det er et helt andet ledningsnet til den motor.Og passer den på gearkassen?Hvad med motorfæstene?Det er altid meget lettere og sette samme type motor i bilen igen.Men er du tryllekunstner så kan det måske gå.Og er det lovlig? Du kan kun øge hk med 20% ,mener jeg det er.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-11 11:45

motorbetegnelsen med imå mel stå for injektion. Det passer også med årgangen .
Hvis der skal anden og større motor i er der meget mere end man umiddelbarttænker på, som skal skiftes. måske gearkasse. Det er betænkeligt med en gammel slidt gearkasse til en støre motor.
Computer som alimak nævnvte.
Luftmængdemåler.
benzinpumpe
Diverse andre følere.
OSV.
Det er ikke et billigt projekt for amatører.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 25-11-11 12:08

Tak for svaret alimak.

190e

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-11 12:19

Jeg tror desværre omkostningerne,vil blive alt for højt.
Andre har så glimrende gjort rede for det motor mæssige.Men der kan være flere ting.

Bremser,trækaksler,gearkasse ???

Jeg ved fra AsconaC,forskellen fra 1,3 til 1,6.: Gearkasse forskellige type.Trækaksler ikke lige kraftige.+ flere andre ting.

Men 338000 km...godt gået. (Har set Vectra`er,der har rundet 700.000 km).

M.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-11-11 17:02

Tak selv
alimak