/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Optage tv på harddiskoptager
Fra : sottmann
Vist : 998 gange
300 point
Dato : 24-11-11 18:52

Hejsa.

Jeg vil gerne købe en harddiskoptager der kan optage min. 2 programmer samtidig
på tv, hvad kan anbefales ?
(vi har fællesantenne)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 18:54

Citat
en harddiskoptager

Der skal 2 til

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-11-11 18:54

Du kan kun optage et program på en harddisk.
Du kan selvfølgelig købe 2 stk, så har du muligheden.

vivc200

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 24-11-11 19:18

Jeg ved sony på et tidspunkt havde en der kunne dobbelt harddisk indbygget tror bare ikke
den fås mere, mener også en anden producent havde en der kunne, ret overbevist om det
findes,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 19:23

Citat
Jeg ved sony på et tidspunkt havde en der kunne dobbelt harddisk indbygget

Det tvivler jeg stærkt på - hvad skulle fidusen være i det

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-11-11 19:24

Anskaf en PC og to USB-tunere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 19:25

Det er da muligt du kan finde en i Kina - de elsker jo alt der vil kunne bruges til kopiering

Den vil dog næppe virke til det danske mpeg4 signal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 19:26

Citat
Anskaf en PC og to USB-tunere

Det hjælper da ikke noget - du kan stadig KUN optage fra den ene......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 19:28

ALT undtagen skærm skal være dobbelt (software osv. )

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-11 19:57

Tja dem fra Viasat med hd i kan optage to kanaler af gangen, eller du kan se et program og optage et andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 20:01

Citat
eller du kan se et program og optage et andet
.

Det er jo noget helt andet

Der er forskel på at SE og optage....

Viasats kan heller ikke OPTAGE fra 2 kanaler - der er vist noget du har misforstået

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-11 20:04

Min HD optager fra Sony kan optage et program ad gangen men jeg kan se programmet fra begyndelsen selv om det f.eks er ½ time inde i optagelsen. Og jeg kan se optagede programmer mens der optages noget andet.
Men ikke to optagelser samtidig. Kun i forlængelse af hinanden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 20:07

Ja - hvis ikke de overlapper 100% er der muligheder i "start forfra" - det kører en del udbydere med efterhånden....

Det der SLUTTER sidst skal optages sidst

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-11-11 20:26

Refi, hvorfor kan man ikke optage to programmer samtidig hvis man har en PC og 2 USB-tunere ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-11 20:27

Det er ikke en optager fra en udbyder, jeg har skam selv købt den i en forretning. Men den har de funktioner som jeg har beskrevet + en hel del andre.

Den kan kun optage en ting ad gangen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-11 20:38

Citat
Viasats kan heller ikke OPTAGE fra 2 kanaler - der er vist noget du har misforstået

Jo jo refi, den kan optage to forskellige kanaler på en og samme tid. Der svigter din viden dig sørme.
Der går nemlig to kabler fra skærmen og ned til optageren. Der er faktisk plad til 4 kabler, men recieveren er ikke kommet til det endnu, men hvis man skulle optage 4 ad gangen, hvornår fik man så tid til at se det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-11 20:43

Men kige lige i bunden af dette link der er optagere med to tunere i.

http://digitalt.tv/alternativ-boks-til-stofa-eller-yousee/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 20:57

Du har for så vidt ret, men det kræver der er monteret en extra(extern) harddisk foruden den der ligger i maskinen - så der skal stadig 2 til

Du finder ikke nogen med 2 harddiske

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-11-11 21:14

Som sædvanligt ved refi ikke hvad han snakker om:
Citat
Det hjælper da ikke noget - du kan stadig KUN optage fra den ene...... [Hahahahaha]

Selvfølgelig kan man optage to forskellige programmer på samme tid, på sin PC, hvis man har to tunere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 21:25

Citat
Selvfølgelig kan man optage to forskellige programmer på samme tid, på sin PC, hvis man har to tunere.

NEJ....

Alt andet skal også være dobbelt....

f.eks 2 x software (og det hjælper ikke at starte det samme program 2 gange - den vil blot fortælle dig at den allerede er igang med at optage ) - 2 x harddisk

Du kan jo ikke skrive 2 filer PÅ EN GANG

Optagere med 2 tunere har alt liggende i hvert sit kredsløb.... - ellers vil du ikke kunne optage eller se 2 forskellige på en gang..... - hvis begge tunere sender date det samme sted hen bliver det jo blot en gang "miskmask"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-11 21:43

Selvfølge kan man optage 2 programmer med 2 tunere+2xsoftware, der er noget der heder skrive til cache!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-11-11 22:05

refi's syge bortforklaringer overgår hans vanlige standard i absurditet. Jeg ville gerne komme med en forklaring, men refi er langt uden for pædagogisk rækkevidde, og vil nøjes med at henvise til Klaudi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 22:17

Citat
2 tunere+2xsoftware

Se nu nærmer vi os....

Citat
Jeg ville gerne komme med en forklaring, men refi er langt uden for pædagogisk rækkevidde, og vil nøjes med at henvise til Klaudi.

Jamen det er da godt du har indset at 2 tunere IKKE er nok

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-11-11 00:20

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-11-11 13:25

Vores to Sagem HDD optager, kan hver for sig optage to forskellige programmer - samtidig med, at du kan se en optagelse fra tidligere. Det er en MPEG4, om det dutter til fællesantenne, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-11 17:18

refi, du har ganske simpelt slet ikke ret i dine påstande

MIn Viasat optager er med 1 stk. HD og er endda af ældre dato, ikke fuld HD men den overvejer jeg at anskaffe mig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-11 17:21

Citat
ViasatPlusHD tv-box.

Med denne box får du f.eks mulighed for at optage serier, optage to programmer samtidigt eller sætte live-TV på pause. Boxen kan optage både HD- og standard programmer.

Pace TDS865NV (ViasatPlusHD tv-box):
-320 GB harddisk
-Optag og afspil programmer i HD-opløsning med optimal kvalitet
-Let og overskuelig programguide med påmindelser om favoritprogrammer
-HDMI-udgang til digital overførsel af billed og lyd
-Pause, spol og optag dine yndlingsprogrammer

ViasatHD- Tættere på virkeligheden!
ViasatHD giver dig et ultra-skarpt billed. Forestil dig en TV-landskamp, hvor du næsten kan dufte græsset.

En dokumentar om jagende løver, hvor det fæles som om, du selv står på savannen. En actionfilm, hvor du nærmest selv kan mærke bomben sprænge. Med ViasatHD kommer du tættere på virkeligheden

Denne regner jeg med at anskaffe mig.
Den jeg har kan det samme, og eneste forskel er fuld HD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-11 17:22

Ups, glemte lige linket fra hvor citatet er taget fra.

http://www.viasat.dk/davia/parabolmodtager

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:10

prik-prik