/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til køb af bil
Fra : monique1983
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 23-11-11 20:45

Hej Alle

Kan nogen hjælpe -jeg har lidt kig på en Kia der skal synes - hvad skal jeg særligt være opmærksom på ved en kia, hvor er dens svage punkter, jeg skal have den hen over en grav, hvor jeg kan kigge den efter.

Oplysninger om bilen:

Kia Clarus 2,0 GLX st.car
Årgang:    1999
Kilometer:    139.000
fjernb. c.lås, startspærre, 4x el-ruder, el-spejle, cd/radio, armlæn, bagagerumsdækken, kopholder, stofindtræk, splitbagsæde, tågelygter, 4 airbags, abs, servo, indfarvede kofangere, tagræling, tonede ruder, 1 ejer.

På Billederne ser bil fin ud, sølger mener dog at den skal have lavet lidt ved en skærmkant inden syn.

Jeg er i den situation, jeg skal hurtigt skal bruge en bil, hvad er jeres tips - hvad skal jeg kigge efter ( hvad skal være iorden, før den er atraktiv) - Bilen skal formig kører min. 1 -1½år efter et syn.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 23-11-11 21:17

Det eneste du kan afprøve er at banke med en lille hammer på diverse vanger og høre og se om der er tæring nogen steder, resten kræver faglig erfaring, men da den ikke er voldsom gammel, er det
formodentlig i orden.

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 23-11-11 21:44

Jeg har en med der kender en del til biler, bare ikke specifikt Kia

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 23-11-11 21:48

Jeg foreslår at du kigger på en Berlingo.
Den kan du købe til en rimelig pris, og det er en go`bil, har selv købt en.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-11-11 06:45

Jeg synes du skulle holde dig fra den bil og købe en toyota eller en VW. Prøv at få fat i en med lav kilometer og en der er synet. Tag ogso med en bilkyndig ven med når du skal kigge på bilen.Få den gerne op på en lift så du kan se hvordan den ser ud under.
alimak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-11-11 10:48

Meld dig ind i FDM og få dem til at tjekke den.
De tager sjældent fejl (sjældent)
Ellers hold dig til nysynede biler,
der er altid en grund til, at de skal synes - og sælger ikke selv gør det
selv om sælger siger '' den går lige gennem syn'' eller
der skal BARE lige laves det og det.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-11 11:46

Du skal være opmærksom på rustne bremserør / brændstofrør, oliespild og rust i kanter - specielt skærmkanter bag.
Kia er såmænd ikke værre eller bedre end så meget andet, men er der tærede rør under vognen kan det koste mange arbejdstimer. Udluftningsskruerne knækker som glas, men kan med lidt tålmodighed lirkes ud ( en svejseklat og en rørtang )

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-11-11 14:04

Jeg er selv dårlig til at prutte om prisen - så jeg har selv købt bil til "fast pris" hos lyngby autocenter.

De er biligere end "udbudsmarkedet" og de har stor omsætning af brugte biler. Så hvis du ikke har meget forstand på biler, så ville jeg købe en bil derfra. Prøv at se dette link:
http://www.lyngby-auto-center.dk/brugte-biler.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-11-11 16:13

nej fy dog, alene en gang bremse renovering koster det hvide ud og det er aldrig til at sige hvad der følger med men rep af biler er jo ingen spøg idag find noget som er synet næsten ligegyldigt hvad
bare det er et mærke som er fremstillet helst på europæisk vis med mange års erfaring,biler uden syn er katten i sækken

Godkendelse af svar
Fra : monique1983

Dato : 28-11-11 10:52

Tak for svaret Cortina01. I og med jeg spurgte til hvad det er jeg skal kigge efter ved en Kia - synes jeg at dit svar er det bedste.

Jeg spurgte jo ikke efter hvad jeg skulle kigge efter i stedet for en kia

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-11-11 12:02

Selv tak og held med det videre forløb ...

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 28-11-11 20:39

Jeg kan oplyse at den gik gennem et syn - et par pære, og og en styrekugle skal skifte - men er ellers en meget sund bil