/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Windows 7 - inkompatibel program
Fra : Dieter
Vist : 1875 gange
200 point
Dato : 23-11-11 14:49

Jeg har en gammel !! udgave af Paradox = Paradox 7 - på disketter.
Den kan - havde nær sagt selvfølgelig - ikke køres på Windows 7.
Jeg har kørt kompabilitetsprogrammet. Det hjalp ikke.

Er der nogen der har et fornuftig forslag til en løsning af problemet ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-11-11 15:03

Hvilken version af windows 7 har du?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-11 15:03

Citat
et fornuftig forslag

Installer DOS.....

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-11-11 15:08

Jeg har Wndows 7 professionel

Gode gamle DOS. Ok.
Men hvordan er fremgangsmåden så ?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-11-11 15:09

Prøv forsøgsvis at markere programmet, højreklik på navnet, gå under egenskaber, vælg kompatibilitet, hvor du kan vælge en standard for programmet. Måske vil programmet køre.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-11-11 15:10

Nå ja, jeg kan se du har forsøgt!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-11 15:14
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-11-11 15:27

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Du kan i hvert fald køre programmet virtuelt, fremgangsmåden får du også på linken

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-11-11 15:45

Windows XP Mode til Windows 7
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/WindowsXPModeTilWindows7/1096
Jeg vil i første omgang prøve om dette hjælper mig.

Er lidt bange for
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
fordi det er på engelsk og tilsyneladende ret omfattende rent forståelsesmæssigt!

Vender frygtelig tilbage.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-11-11 16:02

Du kan med fordel anvende "Google oversæt" det er fuldt anvendelig til den megen tekst, hvoraf det meste af teksten er overflødigt, faktisk er programmet ret nemt at anvende.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-11-11 16:05

XPmode som er forslået giver dig mulighed for at afvikle programmet i Windows 7.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-11-11 16:24

Om XPmode så er der blot nævnt Windows7 men ikke noget om 32 bit eller 64 bit.

Jeg har et meget gammelt program Lotus Organizer som kører udmærket i Windows7 - 32 bit, men i 64 bit versionen afvises programmet totalt.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 24-11-11 14:54

Til Klaudi:
Jeg har installeret programmet.
Men tror du jeg kan finde hvor det ligger. Kan ikke åbne det -

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 24-11-11 15:04

Jeg kan finde en FIL ?? der hedder:
WindowsXPMode _da-dk

Den ligger også på proceslinien,
men når jeg trykker på den får jeg bare at vide, at programmet allerede er installeret.

Min 73 årig hjerne kann ikke følge med , sorry

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 24-11-11 19:48

Hvad er det du har installeret, XPmode eller paradox i XPmode?
Uanset hvad skal så skal du lede i din Windows Menu nede i bunden, lige som her.
http://imageshack.us/photo/my-images/263/xpmode.gif/
Du skal klikke på Windows XP mode og så vil du blive guidet igennem indstillingerne, når du så har startet XP mode og installeret et program så vil det fremgå som Windows XP mode programmer og der vil du så kunne starte paradox.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 27-11-11 13:05

Jeg har installeret XPmode.
Men kan stadiogvk ikke finde ud af at åbne Windows XP mode..
Drt eneste jeg kunne finde er 4 filer der blev installeret under downloadning.
Jeg har kan ikke se andet end nogle tutorial filer.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 27-11-11 13:22

Nu har jeg været inde på den fil der installerer Windows XP mode.
Men når jeg aktiverer filen, kommer der en besked om at programmet allerede er installeret.
Men jeg kan altså bar ikke finde det !

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 29-11-11 16:27

Kan det være at programmet ikke fungerer fordi jeg har Explorer 8 på min
PC ?

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 01-12-11 18:03

Tak for svaret webnoob.