/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
min hest skal stoler mere på mig:)
Fra : maja884
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 23-11-11 13:52

hey alle sammen:D

jeg har part på en rigtig sød hoppe som jeg li er begyndt at havde part på, og hun har lidt med at hun ikk stoler på folk men hun er ved at stole på mig, men jeg vil godt havde at hun stoler 110% på mig.
og da vi ikk må ride første søndag i månden, og så vil jeg godt laver til ting med hen som kan gøre hen glader og at hun stoler på mig, og at jeg så kan alt på hen uden hun siger noget til det, så hvis nogen af jer har nogen ting, jeg kan laver med hen så må i meget gener skriver.

det skal li siges at det er en rideskole hest så må ikk så mange til men jeg skal jo nok havde min egen en dag så vil jeg godt høre alt hva man kan laver med sin hest fra jorden af

og er ked af hvis der er stavefalj.
i skirver bare hvis i vil vide lidt mere om det eller hvis i ikk helt forstå spørgsmålet:D

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-11 14:02

Det er pænt skrevet bortset fra en fejl som du har mange gange:

"hen" hedder "hende" hvis det er en hunhest (hoppe)
i modsætning til "han" hvis det er en hanhest (hingst),
ellers siger man bare "den" om heste af begge køn...

Godt at din hest har tillid til dig, det bliver den ved med bare du behandler den godt,
når den ikke altid har tillid til andre er det måske fordi ikke alle har været gode ved den?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-11 14:08

Rettelse,
er det en hun, så skriv: med hende
er det en han, så skriv: med ham
er det en intet køns hest, så skriv: med den

uden at jeg vil trætte dig med den grammatiske baggrund...

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 23-11-11 14:59

hihi det er helt okay, jeg er ikk så god til det der:)

men har du nogle ting jeg kan laver med hen fra jorden af??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-11 15:22

Nej jeg kender ikke meget til ride heste, kun heste der trækker ploven/vognen fra min barndom,
men du har jo ikke taget ved lære / forstået det jeg forsøgte at rette i dit sprog:

>men har du nogle ting jeg kan laver med hen fra jorden af??
: men har du nogle ting jeg kan lave med hende stående??

Det med stående er et gæt, men næste gang skulle du gerne kunne skrive: med hende

og så verber: at lave, jeg laver, jeg har lavet,
og som hjælpe verber: jeg kan lave

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-11-11 16:15

Der er kun én måde du kan få din hest til at stole 110% på dig. Det er ved aldrigat narre den.
Bed den aldrig om at gøre noget, du ikke er sikker på den og du selv kan gennemføre. Lær den nye ting med små skridt, det vil sige lidt ad gangen.
Har du en gulerod med til den, så vis den kun guleroden hvis og når den må få den.
Du skal vide at det er noget der tager lang tid, måske et helt år, måske hurtigere hvis du er dygtig til at følge disse råd. Held og lykke med hesten og ridningen. Heste er Verdens dejligste dyr.
Og ja, du staver ad Helvede til ,men pyt, vi forstod dig. Bed din dansklærer om hjælp, så kan du lære det også.
Kærlig hilsen
Sønder

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-11-11 16:30

Vedkommende er ordblind hvis i har fulgt lidt med.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 23-11-11 20:22

Et gamelt råd.
Hvis du putter et par kiks ind under blusen, i armhulen. Så lad dem være der til de lugter af dig. Så fodre hesten med kiks der lugter af dig.
På den måde vil den koble dig med noget rart(Kiks) og det kunne måske hjælpe?

Om det virker kan jeg ikke sige. Men det læste jeg et sted om råd og dåd.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 23-11-11 20:48

Det vigtigste er, at hesten kan se sin fordel i at være sammen med dig. Hver gang hesten kommer hen til dig, så beløn den med en godbid. Gå rundt i folden sammen med den og beløn den for at følge med dig. Hver gang i er sammen, skal det være en positiv oplevelse for hesten. Det tager noget tid, men jeg er sikker på at det er det hele værd:)

Held og lykke med det.
Pims

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 23-11-11 23:26

Lån, eller ønsk dig bogen i julegave. Monty Roberts; Fra mine hænder til dine. Super bog, med øvelser du kan lave med hesten.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 24-11-11 17:43

lad være at være for ivrig med den tag dig tid .det kan vare længe .heste glemmer aldrig den tid vil komme hvor den vil vrinske når den ser dig og vil hen til dig god fornøjelse

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 24-11-11 21:17

ove112

det lyder som om du ved meget om heste

og hvis du gør så vil jeg li høre om en hest kan huske en gammle eger/part eller om den bare glemmer dem??

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 24-11-11 21:18

og jo har du nogle ting jeg kan lave med hen??

Annuller spørgsmålet
Fra : maja884

Dato : 24-01-12 21:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål