/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Siemens kondens tørretumbler stoppper
Fra : ktl2
Vist : 5461 gange
100 point
Dato : 23-11-11 12:46

Vores Siemens WT44E381SN er ude af drift.
Symptomer: Når maskinen har stået i nogen dage starter den og kører ca. 2 min. Det er indtil den normalt stopper og kører igen (Ved ikke om den vender tromle retningen på det tidspunkt?)
Men den kører ikke videre - den klikker i relæet ca. 2 gange, det lyder som om den prøver at komme igen og stopper så.

Så kan jeg igen trykke på start hvorefter den bare klikker i relæet og prøver at komme igang et par gange. Hvis jeg bliver ved med at "provokere" den ved at trykke på startknappen ender det med at den giver en fejl F:11 i displayet.

Herefter kan jeg lade den stå i nogen timer hvorefter den kan køre et par minutter igen.
Den har stået på værelse i nogen måneder uden at jeg har rørt den - da jeg startede den kørte den i lang tid - og kom dermed også videre en det punkt hvor den normalt lige stopper og går i gang igen (reverserer?) -men det var en stakket frist på ca. 10 minutter - så var den gal igen.

Jeg har haft den skilt ad så meget jeg kunne - kontrolleret stik i styreboks printet, kontrolleret svømmeren ved pumpen der pumper vandet ud i afløb(eller op i beholderen) - støvsuget de steder jeg har kunnet komme til.

Jeg kontaktede på et tidspunkt Siemens og fik tilbuddet om at de kunne komme ud (til 1000,- i startgebyr.....) og de mente at det var styreboks printet der skulle skiftes (til ca. 1.500,-....) dvs. min. 2.500,- - og det er den ikke værd.
Jeg kunne ikke få lov til at tale med en tekniker - så jeg afventer lige - jeg håber det er en eller anden føler der kan skiftes.

Maskinen er 4 år gammel så jeg synes det er for tidligt at skulle bruge så mange penge på den.

Er der nogen der har bud på hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-11 13:11

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlsoegning/Tørretumbler/Slår-fra-efter-kort-tid.aspx

Jeg ved ikke om dette hjælper dig noget, men du kan se videre på siden om det er noget du selv kan ordne

Kommentar
Fra : ktl2

Dato : 24-11-11 12:10

Jeg kender godt siden - den er generel for alle mærker - jeg er lidt efter noget mere mærke/model specifkt - men tak for inputtet alligevel.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 16:13

Har du selv en brugervejledning med fejlkoder ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 19:38

nå- men du får du linket, så jeg ikke længere skal have det åbent:

https://portal.bsh-partner.com/portal(bD1kZSZjPTAwOQ==)/PORTALFRAME.HTM

Kommentar
Fra : ktl2

Dato : 24-11-11 20:11

Nej jeg har ikke et dokument med fejlkoder - dit link virker desværre ikke. (Noget med login)

Kan du copy/Paste teksten om F:11 ind? Det ville være super.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 20:33

https://portal.bsh-partner.com/portal(bD1kZSZjPTAwOQ==)/PORTALFRAME.HTM

den virker for mig- det er en henvisning til bruger vejledning hvor man skal indtaste E-nr- modelnummeret

hentet herfra

http://www.siemens-home.dk/WT44E381SN.html

dernæst gå til find brugsanvisninger

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 21:30
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 21:35

Ok- der står ikke noget om F:11 desværre.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 21:37

sidste nyt;

Citat
F11 = Printfejl
Kontakt vor kundeservice og bestil servicebesøg.

http://www.siemens-home.dk/kundeservice/fejlkoder-p%C3%A5-produktets-display.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-11 21:38

Desværre- jeg kan ikke finde andet