/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ACDSee 14 - hvem bruger dette program?
Fra : ingelein
Vist : 1310 gange
272 point
Dato : 22-11-11 21:36

Hej
Jeg skal have fundet et program, så jeg nemt kan organisere mine billeder. Picasa er jeg rendt skrigende fra. Desværre, for det er jo gratis.
Man kan gratis downloade ACDSee i 30 dage. Men jeg har været en torsk og har downloadet den engelske version, fordi jeg ikke havde set at den fandtes i en tysk version. Desværre kan jeg ikke downloade den tyske, når jeg allerede har den engelske trial løbende. Den har jeg slettet, men den tyske virker ikke.

Nu har jeg igen downloadet den engelske, men kan ikke finde ud af at bruge programmet, fordi jeg er usikker på hvor mine billeder bliver af, når prøvetiden er udløbet.

Hvem arbejder med programmet?
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-11 22:42

Photofiltre andet godt gratis findes her:
http://www.pensionistedb.dk/

Ps. Kig derind - jeg bruger selv photofiltre og Pixresizer derfra.

XnView er også godt til at organisere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-11-11 08:17

Citat
hvor mine billeder bliver af, når prøvetiden er udløbet.

De bliver liggende hvor du gemmer dem.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-11-11 08:19

Vil anbefale dette program = gratis og på Dansk, kan det hele?
http://inkscape.org/screenshots/gallery/inkscape-0.48-blur.png
http://inkscape.org

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 09:15

Husk lige at det sikreste sted for dine billeder er på en ekstern harddisk + DVD altså begge steder.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 10:04

Hej nomore
Det var dog et let flygtigt svar du giver. Det korrekte er: Billederne bliver liggende på min harddisk. ACDSee flytter dem ikke, men opretter en database med referencer til billederne på harddisken.
(Jeg har nu nærlæst den engelske manual).

Iøvrigt undrer det mig at nogen gider svare, når det ikke er et svar på mit spørgsmål om hvem der bruger programmet.

Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 10:11

Hej igen nomore
Jeg har kigget på dit link til inkscape.org. Tak for linket, men det er jo et billedbehandlingsprogram, som ser ganske spændende ud. ACDSee er et "organiserings" program med en lille smule billedbehandling - langt fra så omfattende som inkscape.

Det er imidlertid et program til at katalogisere mine billeder jeg er ude efter.
Tak for linket
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 10:35

Nogen må jo være mig............................................desværre så jeg ikke at det var dig ingelein, som stillede spørgsmålet.

Jeg ved jo godt at du kan være lidt vanskelig, når man prøver efter bedste evne at hjælpe dig.

Ps. Kunne du ikke være så rar at blackliste mig, så jeg er fri for at hoppe ind i flere af dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-11-11 11:13

Citat
Det er imidlertid et program til at katalogisere mine billeder jeg er ude efter.

Der findes en gratis udgave af det du mangler, men kan sgu ikke lige huske navnet på
programmet, det kan nøjagtig det samme som ACD, samt jeg mener det er på Dansk.
Kommer tilbage senere på dagen, hvis jeg kommer på navnet....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-11-11 11:35

Troede jeg havde det liggende, men nope.
Men prøv denne side, masser af alternativer.
------
http://open-tube.com/25-alternatives-to-acdsee-photo-manager/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-11 12:37

Jeg bruger FastStone Image Viewer, den er ganske god til de mest almindelige ting
du kan rette lidt farver, resize billeder , omdøbe, lave vandmærke, m.m., den er på dansk
og den koster GRATIS
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-11-11 14:45

Jeg benytter ACDSee Pro 2,5 med stor fornøjelse. Før det benyttede jeg ACDSee 10
Begge er på engelsk. Hvad vil du gerne vide?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 15:35

Hej
Vær sød at læse, hvad det er jeg skal bruge programmet til:

Citat
Jeg skal have fundet et program, så jeg nemt kan organisere mine billeder

Jeg har både Photoshop og andre Programmer til redigering af billeder. Det er flere tusinde billeder jeg skal have katalogiseret - og det skal gøres sådan, at jeg kan finde billederne igen. ACDSeed har flere muligheder for at katalogisere. Kategorier, Rating, Keywords osv.

Det er derfor jeg spørger om nogen kender programmet.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 15:43

Hej Eyvind
Jeg svarede dig straks, men kan nu se at mit svar slet ikke figurerer her på siden.
I hvert fald skrev jeg til dig at jeg kender Bents side og at jeg benytter den i min undervisning. Især Photofiltre og Pixresizer. Men begge programmer er jo ikke det jeg efterlyser. Jeg skal organisere, katalogisere mine flere tusinde billeder. Det gjorde jeg også sidste år og tilbragte mange dage med det. Jeg mangler et profi - program til samme.

At du opfatter mig som vanskelig og gerne vil have at jeg blacklister dig, er da ok. man kan da altid ønske at blive blacklistet. Men hvorfor skulle jeg dog gøre det (kan ikke indsætte smileys) .
Du har da givet mig mange brugbare svar. Så du må selv styre om du fremover vil svare mig eller lade være. Nu er du da vist mindst lige så vanskelig som jeg er

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 16:02

Det vil være godt, hvis du vil blackliste mig, så jeg ikke ved uheld kommer til at deltage i dine spørgsmål fremover...................på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-11 16:11

Med FastStone Image Viewer kan du se og flytte/kopiere/organiserer billeder
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 16:13

hej Eyvind
Hvad med et program, som styrer, hvem og hvad du vil svare på???? d
Hvad dælen har du spist i dag. Uheld må du selv klare Så nej, hvorfor skulle jeg blackliste dig??? Det er jo ikke meningen med blacklistningen.
mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 18:01

Vær venlig at blackliste mig. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 18:37

Hej Eyvind -
Nu er du da for fjollet - vel vil jeg ej blackliste dig. Du bestemmer helt selv hvem og hvad du vil svare. Og jeg bestemmer selv, hvem jeg vil blackliste.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-11-11 20:10

ACDSee har jeg brugt fra det kom i første beta og frem til omkring version 9 -10 stykker, fremragende værktøj.

Men jeg er lidt nysgerrig:
Citat
Picasa er jeg rendt skrigende fra

Hvor højt skreg du?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 20:31

Hej EXTERMINATOR

Meget højt, for der var totalt rod i mine billeder og jeg kunne hverken finde det ene eller det andet. Desuden gjorde jeg store øjne fordi alle "filer" i oversigten havde fået "Picasa" tøj på. Men det var selvfølgelig min fejl! eller mangel ! for selvfølgelig er programmet da ok - for nogle.

Jeg har bokset lidt med ACDSee 14 nu (trial), som dækker hele programmet. Jeg har oprettet nogle kategorier og har renamet en flok billeder, men leder efter stedet i menuen, hvor jeg knytter de valgte billeder til kategorien, som jeg har oprettet. Men Rom blev jo heller ikke bygget på een dag.
Jeg er født syd for grænsen, derfor ville jeg have nemmere ved den tyske version. Men jeg klarer mig da med den engelske. Skal jeg købe, bliver det den tyske version og jeg er næsten overbevist om at jeg vil blive tilfreds med programmet.

Med venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-11-11 22:03

Medens du holder venstre museknap nede flytter du billedikonet over på katagorien. når du gør det kan du se en oversigt af denne katagori ved at klikke på katagorien. Ved rating kommer der et tal ved fotoet. Vend tilbage ved at klikke på stamtræet til venstre på den mappe du vil se.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 22:16

Hej grow
Tak for det - ok. Men det højre panel med kategorierne er ikke synligt. Hvordan kan jeg få det frem?
Jeg har valgt de billeder jeg vil rename og gemme dem som batch i en defineret kategori.

Dit svar indikerer at du bruger ACDSee programmet og vurderer det til at være værd at købe?

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 272 point
Dato : 23-11-11 22:31

Øverste linie ved Wiev, tryk på Organize. Programmet er alle pengene værd.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 22:38

Ok - ja, det var det. Tak for svaret. Jeg håbert at jeg må stille flere "begynderspørgsmål".
Med venlig hilsen
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-11 22:39

Tak for svaret grow - al begyndelse er svær
Hilsner
Ingelein - .

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-11-11 22:44

Tak for point. Du er altid velkommen til at spørge. Du vil blive overrasket over hvad programmet kan. Du skal nok påregne at lave kludder i fotoopdelingen i starten. Start med kun at "lege" med en enkelt mappe som du måske har backup af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-11 14:07

Hej grow
Ja, jeg har nogle mapper med billeder som jeg har resized til brug på mine blogge. Dem har jeg jo også i original. Derfor vil jeg starte med at lege med dem. Ellers er du forhåbentlig klar til at svare igen. Kan jeg stille spørgsmål i din "private" brevkasser i dette Forum?

Der røg vist næsten alle mine points ved en fejltagelse, men jeg har gode venner herinde, som gerne giver mig flere points til at spørge for ved at åbne mine lukkede spørgsmål. Det er jeg glad for - Så tak til dem også. Ellers kan jeg jo ikke spørge mere.
Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-11-11 15:39

Hej ingelein. Vil du ha' nogle point? Du må gerne skrive i "privaten"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-11 23:16

Hej allesammen med interesse for programmet.
Det kan købes til meget nedsat pris fra i morgen og til på mandag
http://www.acdsee.com/en/offers/acdsee-black-friday

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-11 23:24

Hej grow
Tak for venligheden - det kommer jeg vist gerne til at benytte mig af, når jeg har rodet mig ind i noget, jeg ikke kan finde ud af.
Mange venlige hilsner
Ingelein - og tak for points