/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine "død"
Fra : kjde
Vist : 1079 gange
50 point
Dato : 22-11-11 21:07

Hej

Har en ny opvaskemaskine model Beko DUN 6837 stående som ikke reagerer når der bliver sat strøm til.

Den er spritny, men der er ikke garanti på, da jeg har fået den gratis mens jeg arbejdede i et byggemarked. Netop pga den havde været ude hos en kunde hvor de ikke fik den til at køre.

Der kommer overhovedet ikke lys i display eller noget som helst, men der er strøm til maskinen.

Ved ikke om det kan være noget sikring, eller kontrolboks eller noget helt 3?

Håber nogen kan hjælpe. Hvis det kræver en montør, så gerne en anbefaling på en i ringstedområdet.

Kjeld

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-11 21:09

det kan jo bare være en løs ledning. men sluk lige for strømmen til den inden du roder for meget i den

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-11 12:15
Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-11-11 15:19

Det var jo en nem måde for byggemarkedet at komme af med den på-bruge dig som lokal "genbrugsstation"

Hvis du vil opleve julen kræver det du har rimeligt check på stærkstrøm ( polsøger-brug af multimeter- diagramlæsning )

Det med at hive stikket ud før fejlsøgning er fint , men afslører kun feks en " afhoppet ledning "
skal du videre skal der power på -livsfarligt og ulovligt mener jeg ( forsikring /nedbrændt bolig ).

Kør den hen til nærmeste hvidevarereperatør og få en fast pris på diagnose -det burde ikke ta ham mere end ½ time.
Bagefter kan i så vurdere om den til en fornuftig r pris kan bringes til tilbage til fungerende spritny

vvs service omkring Ringsted :

http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/ringsted/q_vvs%20reperat%C3%B8r/1/

Kommentar
Fra : kjde

Dato : 25-11-11 05:37

Ja har haft fat i et firma som ville have min. 800 kr for at køre ud og kigge på den + den tid han så bruger på den.

Den er ikke sat til i køkkenet. Står bare i garagen så ikke den helt store fare på færde.

Har overvejet at køre den ned til en hvidevareservice og spare den kørsel. Alternativt må Bosch Elektro Service da kunne gøre det?