/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB 3.0
Fra : sonjor
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 22-11-11 15:33

Jeg overvejer at købe Medion Netbook i Aldi i morgen. Den har bl.a. et USB 3.0 stik. Vil jeg have nytte af det uden også at have et USB 3.0 kabel og/eller pen ?? Jeg har en stationær med USB 3.0 stik.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-11-11 15:46

Fordelen ved USB 3.0 er den langt større hastighed. Jeg ved at Medions software er bagudkompatibelt, dvs den behandler stik og andet det har en lavere USB.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-11-11 15:51

det har ikke noget med Medions software at gøre om man kan bruge en USB 2.0 pen eller anden USB 2.0 device. MEN USB er bagudkompatibelt så du kan bruge alle USB enheder i en USB 3.0 port, man har bare ikke 3.0 funktionerne, fx. den højere hastighed.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 22-11-11 15:51

Tak for svar. Ja, jeg ved godt, at det er bagudkompatibelt, men jeg spørger om jeg går glæde af den højere hastighed uden de ting jeg nævnte

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-11 15:52

Ja du kan roligt købe den.
Men du skal være opmærksom på at, for at du kan udnytte USB 3,0, skal alt hvad der er tilsluttet, være af USB 3,0; ellers vil hastigheden kun være som ved USB 2,0 (eller mindre)
Kablet til USB 3,0, er specielt ved at det også indholder lysledere, hvor data transmiteres igennem. Derfor kan man opnå de højere hastigheder.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 22-11-11 15:53

Tak for svaret severino. Det var lige det, jeg ville vide.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-11-11 15:54

Det kan du da kun selv svare på, hvis du ikke bliver glad for at du hurtigere kan overføre data fra computeren til en 3.0 USB-nøgle, så får du nok ikke glæde af det.