/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
pc starter selv
Fra : kimvest
Vist : 334 gange
93 point
Dato : 24-05-03 16:04

en af mine bekendte har en pc som pludselig kan finde på at starte selv, den er ikke sat op til at skulle starte på et bestemt tidspunkt hvad kan der være galt.

kimvest

Kommentar
Fra : xor

Dato : 24-05-03 16:07

Inde i bios'en er der ligeledes funktioner til at computeren kan starte ved input på f.eks keyboard eller mus devices.
Wake-on-lan funktionen aktivere computeren lige så snart der kommer data ind via computerens netkort.
Så du leder nok efter at få disse funktioner deaktiveret.
Så kig efter power up funktioner og deaktivere disse.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : xor

Dato : 24-05-03 16:11

Typisk Power Up funktioner i en BIOS :
Wake on Lan
Wake on Mouse/Keyboard Input
Wake on Pci
Wake on Seriel/Parallel
Wake on Data
Der kan være mange funktioner som gør at den aktiveres.
Så det er bare at komme ind i dens BIOS og deaktivere disse funktioner.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-05-03 17:04

Jeg har været ud for, at min computer startede selv en nat, hvor der havde været strømafbrydelse.......

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-03 17:33

Ved strømafbrydelse/tilsutning kan der komme nogle små "spændingsspidser" som kan styre de små elektroniske kredse der bestemmer om Comp. skal være aktiv eller ej. Når man lukker ned for comp. og det hele slukker er det jo kun denne lille E-kreds som får besked, selve comp. er ikke slukket. Vil du være sikker på en slukket comp. så afbryd strømforsyningen til hele maskineriet.
Emesen.