/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra Vista til Xp. Indtallation
Fra : Nul7
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 21-11-11 13:20

Jeg skal have min stationær tilbage fra vista til Xp. da den ikke uniddelbart er glad for at nedgradere, hvad gør jeg så?
Min recovery vil den ikke tage, og hvorfor ikke, den oprettede jeg da den var ny.
Jeg har en Xp. disk.

Foreslag modtages 07

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-11-11 13:44

Hvis Du har en XP skive kan Du formatere computeren fra denne.

Filer der skal bevares tager Du jo så fra den backup Du har på eksternt drev eller andre medier.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-11-11 14:33

Det er da rigtigt Luffe, men den vil ikke nedgradere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-11 14:40

Du skal starte(Boote) fra XP cd'en og vælge ny installation, formatere hd og lave en hel frisk installation, det kræver så at XP cd'en er en fuld version

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-11 14:43

- hvis din Vista installation ikke er valid, kan du godt få nogle problemer. Gør som Luffe skriver...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-11-11 14:46

I skal få svar senere når jeg har afprøvet det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-11-11 15:05

Går det helt galt, så giv den en gang Killdisk. wwwhelgec.dk/killdisk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-11-11 15:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-11 15:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-11 15:20

Sådan installerer du XP
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-11-11 17:15

Når du har opgraderet fra XP til Vista findes den oprindelige version af XP ikke. Når man køber en opgradering, køber man i virkeligheden en fuld, men med en udformning der ser ud som om man bygger ovenpå. Den gamle XP bliver slettet ved opgraderingen. Du bliver nødt til at slette harddisken og installere XP, som du vil have.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-11-11 08:54

Netop, det er derfor du skal bruge killdisk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-11 10:11

I det hele taget er opgradering noget skidt, mange bandede Microsoft langt væk da de anbefalede at lægge XP ovenpå W98..........mig f.eks.
Det kan gå med småprogrammer, men ikke et styresystem.

Fremgangsmåden var at boote op med opgraderinsskiven med en formatering som formål, så bad programmet om at man lagde den gamle skive i drevet for at tjekke om man havde rettighederne til at opgradere, og så kørte det.
Dette skrev Microsoft ikke nogen steder selv om brugerne efterhånden fandt ud af tricket.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 22-11-11 17:25

Luffe, det er lige dette jeg har oplevet, jeg troede, at jeg havde en Xp. disk jeg bare kunne installere, den forlanger, at jeg skal have en win. 98 eller lignende indkørt først, og det har jeg jo ikke på lager, - så det må være en opgraderings cd jeg har.
Jeg prøvede (for sjov) en xp. som min gode ven var helt sikker på at den var en ok. men ak ligeså.
Enden på sagen bliver nok at jeg må gå tilbage til vista.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-11 17:34

Du finder da bare et w98 image og brænder over på cd og bruger den som verificering!

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-11 18:29

Du kan også bruge en Windows ME (Many Errors) eller 2000, blot det er fulde licenser, men jeg tvivler på at ret mange har dem liggende i skuffen.

Den første version af Vista havde så mange fejl at vittige hoveder kaldte den for "ME Second Edition".
W98 var også lavet i 2 versioner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-11 18:31

Jeg har en w98se.iso

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 25-11-11 16:41

Tak for svaret LuffeA.