/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærm uden farver.
Fra : Mordex
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 24-05-03 15:44

Jeg har et Geforce 4 MX440 SE med 64 SDR, med TV-out.
Jeg kan uden problemer klone skærmene, men skærmen på TV´et er sort/hvid, dvs. uden farver.
Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 24-05-03 16:14

øeh husk at da du bor i europa bruger din tv-skærm PAL. Det skal du huske at indstille computeren til, for at få billed i farver og 25 fps.

Kommentar
Fra : xor

Dato : 24-05-03 16:14

Er du sikker på at det signal som du sender til dit tv ikke ntsc frem fro et alm PAL signal.
Jeg har haft samme problem men kan på mit fjernsyn vælge hvilket slags signal jeg modtager. Dvs jeg vælger at nu modtager jeg f.eks NTSC og så vises signalet normalt frem for hvis jeg vælger PAL og det er et NTSC signal jeg modtager så bliver det vist som sort/hvid.
Muligvis kan du også vælge på din comp. under dine indstillinger under dit gfx kort hvilket slags signal du sender til tv'et.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 24-05-03 16:21

Det var jo det jeg skrev!

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 24-05-03 21:15

du skal sætte opløsningen og antallet af farver til det samme som tv´et,dvs 16 bit farver og opløsning 640x480 pixels.Bruger man mere end 16 bit farver,viser tvét sort hvid.I Xp skal du i msconfig og vælge /BASEVIDEO under fanebladet boot.ini.Ellers kan du ikke få en opløsning på 640x480.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 25-05-03 17:53

Mit tv-out har altid fungeret om det så var 640x480, 800x600 eller 1024x768 i 32 bit farver. der har aldrig været nogen problemer... bare husk at indstil det til PAL.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Accepteret svar
Fra : TEXXXAZZ

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-03 18:22

de andre har ret men jeg tror du har det samme PRB som jeg havde istedet for at der er markeret i s-video out, ska du sætte flueben i sammensat tv-out.. og det virker... hilsen Michael...

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 09-06-03 00:46

Tak for svaret TEXXXAZZ.
Jeg har faktisk fundet ud af det for lang tid siden, men det er fuldstændigt det der var galt. Det kunne ikke blive et mere rigtigt svar.